Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-01, 18:19
  #1
Avstängd
Privattaxins avatar
Jag håller på att förbereda mig inför ifall det blir krig och sånt så till att börja med så har jag köpt 50 matlådor och tanken är att jag ska laga massa mat och frysa in det. Förr när jag boddybilda så åt jag mycket ris o kyckling men nu är jag inte ute efter lent protein o få kolhydrater, jag är ute efter en balanserad maträtt som dessutom passar bra att bli fryst.

Har ni nån idé på nån maträtt?
Citera
2024-01-01, 18:21
  #2
Medlem
5 olika rätter blir bra o varierande.

Köttfärssås går alltid ner.
Citera
2024-01-01, 18:21
  #3
Medlem
OtherBarrys avatar
Kanske saltad fisk?

Tänker att du inte vill förlita dig på att du har el till frysen när det blir krig.
Citera
2024-01-01, 18:25
  #4
Medlem
olasvenssons avatar
Frysa ner? Tänk om strömmen går?
Citera
2024-01-01, 18:28
  #5
Medlem
Frysa in matlådor som prepping för krig?

Köp två gigantiska säckar med ris istället, fyll på med andra torrvaror som linser och bönor.
Citera
2024-01-01, 18:29
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag håller på att förbereda mig inför ifall det blir krig och sånt så till att börja med så har jag köpt 50 matlådor och tanken är att jag ska laga massa mat och frysa in det. Förr när jag boddybilda så åt jag mycket ris o kyckling men nu är jag inte ute efter lent protein o få kolhydrater, jag är ute efter en balanserad maträtt som dessutom passar bra att bli fryst.

Har ni nån idé på nån maträtt?

Tror du inte att det är risk för att strömmen bryts om det blir krig?
Citera
2024-01-01, 18:31
  #7
Medlem
Misstag: plastlådor.
Värmen i mikron avger samer som inte är ok.
Köp istället glaslådor.
Citera
2024-01-01, 18:31
  #8
Avstängd
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
5 olika rätter blir bra o varierande.

Köttfärssås går alltid ner.

Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Kanske saltad fisk?

Tänker att du inte vill förlita dig på att du har el till frysen när det blir krig.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Frysa ner? Tänk om strömmen går?

Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Frysa in matlådor som prepping för krig?

Köp två gigantiska säckar med ris istället, fyll på med andra torrvaror som linser och bönor.

Citat:
Ursprungligen postat av Taxt
Tror du inte att det är risk för att strömmen bryts om det blir krig?
Era jävla lustigkurrar stäng tråden då och kasta den åt helvete. Vadå om strömmen går jag har en PSU och solceller, jag är självförsörjande vad gäller el. 5 olika maträtter låter bra, att köpa massa ris låter bra
Citera
2024-01-01, 18:31
  #9
Medlem
Fyfan för matlådor, extremt torftigt. Lagar/hämtar/mackor mat varje kväll! Tar en shake till lunch.
Citera
2024-01-01, 18:32
  #10
Medlem
Livssynslurks avatar
Olika grytor brukar fungera bra.
Annars gör du extra av det som du lagar till vardags, kommer snabbt bygga på lagret.
Glöm inte att märka med datum så att du kan äta upp de äldre för att placera in de nya. 50 lådor är rätt mycket, ha istället ordentligt med torrvaror hemma om det nu är för rädslan att dansken attackerar.
Kör på glaslådor istället för plast, brukar bli bättre.
__________________
Senast redigerad av Livssynslurk 2024-01-01 kl. 18:35.
Citera
2024-01-01, 18:37
  #11
Medlem
Som sagt ovan grytor och liknande funkar ju Men sen måste du ju ha lite omsättning på grejerna Kolla lite på hur olika matvaror håller i frysen Allt är inte gott eller nyttigt om det varit fryst ett längre tag Ok såg det redan är avhandlat
Citera
2024-01-01, 18:39
  #12
Medlem
Skulle köra på någon schysst gryta, kanske thai eller indisk. Eller en klassisk bolognese smaklig spis
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback