Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-08, 11:57
  #1
Medlem
Farsan bor i en stad..tele2 indraget som förser hushållen med tv och bredband. Nu har han köpt ny stor tv och vill kunna nyttja nåt som heter tele2 play (?) Antar grejen är att man ska kunna nyttja endast fjärrkontrollen och direkt via meny kunna gå in på olika kanalers play-tjänster utan att behöva gå via mobilen och koppla upp sig på chromecast som man då behöver koppla in bakom tv.

Dålig på detta.. har jag typ rätt? Eller har jag fått begreppen om bakfoten?

Någon här med koll på dessa grejer?
Citera
2024-01-08, 12:16
  #2
Medlem
kl4sseKocks avatar
Beroende på TV modell så har den olika OS tex tizen, android och där också olika utbud på appar så kolla appbibliotek om den finns där, annars är tex chromecast som gäller
Citera
2024-01-08, 12:23
  #3
Medlem
VoktorDodkas avatar
Till det fria tele2play finns ingen app vad jag vet, jag har flera gånger försökt få det att funka. Fungerar bra i webläsare dock, i min androidbox har jag fått chrome att fungera bra och har där tele2play. Bra tjänst, gratis och fungerar överallt om man har internetkoppling.
Citera
2024-01-08, 12:50
  #4
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Har man bara det Tele2Play som medföljer tv kanalerna så kan man inte köra det på en Smart TV, utan bara i en browser. Alternativen är att betala för att få en riktig Tele2Play, eller använd något inkopplat till TVn. allt från en Chromecast till en dator.

Dock går det inte heller att använda Tele2Play appen på en Chromecast med Google TV, utan det är enbart browser varianten som fungerar, om man inte betalar. Helt värdelöst!
Citera
2024-01-08, 13:42
  #5
Medlem
NollFemNollFems avatar
Har inte testat TV-appen i någon version, men Android-appen i telefon fungerar väl ganska bra.
Om man har Tele2-abonnemang och loggar in (med BankID?) med det så har man tillgång till alla sina kanaler i (och annat content) direct i appen.
Har inte upplevt några problem att casta (till Google TV eller Google Chromecast) från mobil-appen.
Citera
2024-01-08, 14:37
  #6
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Har inte testat TV-appen i någon version, men Android-appen i telefon fungerar väl ganska bra.
Om man har Tele2-abonnemang och loggar in (med BankID?) med det så har man tillgång till alla sina kanaler i (och annat content) direct i appen.
Har inte upplevt några problem att casta (till Google TV eller Google Chromecast) från mobil-appen.
Jag har provat flera gånger, en extra gång nu innan jag svarar så dom inte fixat det, men jag får apdålig synk på ljudet när jag castar, sämre bild än genom chrome på android-tv också.
Citera
2024-01-08, 14:53
  #7
Medlem
Poteters avatar
Man skaffar såklart en TV-Hub
https://www.tele2.se/kundservice/tv-...ang-med-tv-hub
Citera
2024-01-08, 15:03
  #8
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Man skaffar såklart en TV-Hub
https://www.tele2.se/kundservice/tv-...ang-med-tv-hub

Varför ska man behöva det om man redan har en överlägsen Nvidia Shield TV?

Sen är jag inte övertygad om att den kan spela upp kanalerna från Tele2Play utan att ha ett riktigt månadsabonnemang från dom, även på den enheten.
Citera
2024-01-08, 15:05
  #9
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Varför ska man behöva det om man redan har en överlägsen Nvidia Shield TV?

Sen är jag inte övertygad om att den kan spela upp kanalerna från Tele2Play utan att ha ett riktigt månadsabonnemang från dom, även på den enheten.
Bara genom chrome, jag har inte lyckats på annat sätt.
Citera
2024-01-08, 15:26
  #10
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Bara genom chrome, jag har inte lyckats på annat sätt.

Jag pratade om enheten som Poteter länkade:
https://www.tele2.se/kundservice/tv-...ang-med-tv-hub

Är inte övertygad om att den kan spela upp kanalerna utan att ha riktigt abonnemang. Alla andra enheter jag nämnt vet jag att dom inte kan det, men detta är Tele2s egen, så kanske det mot all förmodan går?
Citera
2024-01-08, 17:11
  #11
Medlem
Tack för alla era svar! Börjar rodda med allt till veckan 👍
Citera
2024-01-08, 22:11
  #12
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Farsan bor i en stad..tele2 indraget som förser hushållen med tv och bredband. Nu har han köpt ny stor tv och vill kunna nyttja nåt som heter tele2 play (?) Antar grejen är att man ska kunna nyttja endast fjärrkontrollen och direkt via meny kunna gå in på olika kanalers play-tjänster utan att behöva gå via mobilen och koppla upp sig på chromecast som man då behöver koppla in bakom tv.

Dålig på detta.. har jag typ rätt? Eller har jag fått begreppen om bakfoten?

Någon här med koll på dessa grejer?
Frågan är ju om han har abonnemang eller bara grundutbudet, då det skiljer hur man kan använda appen.

Jag har grundutbud och kastar från mobilen, det fungerar kalasbra

Se även:
(FB) Tele2 - TV via Tele2-appen i Google TV
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback