Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-12, 07:05
  #1
Medlem
Den 12 januari 2024 har ”Love is blind Sverige” premiär på*Netflix. I ”Love is blind” dejtar och förlovar sig singlar med varandra utan att ha sett varandra i verkligheten. När de till slut möts ska de bestämma sig för om de vill fullfölja relationen och gifta sig.

Utöver flera amerikanska säsonger så har programmet även spelats in i Japan och Brasilien.

Ett program som egentligen hade varit mer intressant om alla deltagare inte var normsnygga, men det ska bli intressant att se hur svenskarna tacklar detta. Och självklart behöver vi diskutera detta!
Citera
2024-01-12, 07:13
  #2
Medlem
twinskins avatar
Svårt för en del att förstå hur Tv-serier och tv-program såsom "Love is Blind" kan vara intressanta för en merpart av svenskarna trots att dessa torde veta att det är just inget annat än film, dvs fiction.
När svenskar, allmänt folk, uppenbarligen inte söker högre sanningar och intressen än TV och film så förstår man mer om med vem man har med att göra.
Citera
2024-01-12, 09:07
  #3
Medlem
diseuses avatar
Första omgången, med fyra avsnitt, ute nu:

https://www.netflix.com/loveisblindsweden

Nästa omgång, med fyra avsnitt till, släpps om en vecka.
Citera
2024-01-12, 10:58
  #4
Medlem
kl4sseKocks avatar
Låter som en kopia av gift vid fösta ögonkastet? Eller är nåt annat som sticker ut?
Citera
2024-01-12, 11:37
  #5
Medlem
Vanliga gänget män/kvinnor som är big no-no och paria i datingkretsar.
Vilken kvinna/man vill ha en mammagris/madrass och looser känd från tv....

Patetiskt....
__________________
Senast redigerad av Balderis 2024-01-12 kl. 11:45.
Citera
2024-01-12, 13:46
  #6
Medlem
Får se om detta program är lika bra som "Big Brother" och "Love Island Sverige" eller om det är ett skitprogram som "Bonde" eller "PH" eller något...

Men vad jag sett verkar det köpbart än så länge. Gillar programledaren framförallt, ingen PK-nisse verkar det som
Citera
2024-01-12, 16:54
  #7
Medlem
Verkar som att samtliga har känslomässiga störningar
Kan ju inte låta bli att titta 🤣
Citera
2024-01-12, 16:57
  #8
Medlem
engladsmileys avatar
Jag tycker den där Rasmus är alldeles för utseendefixerad för att se ut som han gör. Bryr man sig så mycket om hur andra ”ska” se ut kanske man själv ska se bra ut tänker jag. I övrigt verkar han charmig och trevlig, kanske lite väl självgod.
Citera
2024-01-12, 18:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Jag tycker den där Rasmus är alldeles för utseendefixerad för att se ut som han gör. Bryr man sig så mycket om hur andra ”ska” se ut kanske man själv ska se bra ut tänker jag. I övrigt verkar han charmig och trevlig, kanske lite väl självgod.
Tänkte också på det. På sätter han kommunicerar framställer han sig själv som ett kap, trots att han är lönnfet och har kom Jong un frisyr. Köttig mun med mycket tandkött lär ju få tjejen som väljer honom att smälla av sen.
Citera
2024-01-12, 19:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Jag tycker den där Rasmus är alldeles för utseendefixerad för att se ut som han gör. Bryr man sig så mycket om hur andra ”ska” se ut kanske man själv ska se bra ut tänker jag. I övrigt verkar han charmig och trevlig, kanske lite väl självgod.

Ja, verkligen. Tyckte inledningsvis han verkade sympatisk men han snackar hela tiden om hur utseendefixerad han är. Varför är han då med i detta? Dessutom är han inte någon fotomodell själv. Alla tjejer han snackade med var liksom snyggare än honom. 😅
Citera
2024-01-12, 19:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Jag tycker den där Rasmus är alldeles för utseendefixerad för att se ut som han gör. Bryr man sig så mycket om hur andra ”ska” se ut kanske man själv ska se bra ut tänker jag. I övrigt verkar han charmig och trevlig, kanske lite väl självgod.

Tråkigt att de gör sig mödan värd att vara med om de sen har sådan krav på utseendet. Det är ju lite det som är grejen att man ska attraheras av människan och inte utsidan. Om de vill ha yta kan de gå på krogen eller tinder.
Citera
2024-01-12, 19:27
  #12
Medlem
Riktiga red flags hos en av männen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback