Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 09:25
  #181
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kastar fram fantasifulla spekulationer helt utan minsta bevis, och som kan förklaras på flera mycket mer sannolika och helt naturliga sätt.

Stämmer bra, har noll bevis. Sen är stegen och ljuden något som finns bara. Har en liten hall mellan kök och sovrum, där hör jag steg som låter precis som någon går där fast bara jag är hemma, flera gånger i veckan. Ingen big deal och inget att "fantasifullt spekulera" i, det är bara ljud av steg 😊
Citera
2024-05-01, 13:40
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Stämmer bra, har noll bevis. Sen är stegen och ljuden något som finns bara. Har en liten hall mellan kök och sovrum, där hör jag steg som låter precis som någon går där fast bara jag är hemma, flera gånger i veckan. Ingen big deal och inget att "fantasifullt spekulera" i, det är bara ljud av steg 😊

Är det bara du som hört stegen?
Citera
2024-05-01, 13:56
  #183
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Är det bara du som hört stegen?

Ja, oj jag kanske är galen..? 🫨
Nej barnen och min partner har också hört när vi sitter i soffan. Men inte så ofta, märks ju mer när det är tyst hemma alltså när man är själv och man hör tydliga steg.
Citera
2024-05-01, 14:06
  #184
Medlem
Som alltid är det dåligt definierat vad spöken en skulle vara.

Att det skulle vara personer som levt som fortsätter leva och påverka vår värld bryter mot det mesta inom fysikens lagar så det kan man räkna bort bara genom det. Spöken skulle försvinna genom entropi eller så måste de ha ett sätt att konstant motverka entropi genom att konstant få ny energi.

Om deras energi kan påverka vanliga saker som att få golv att knaka, synas för människor osv osv så betyder det att de kan interagera med vanlig materia, fotoner osv. Då måste spökena vara gjorda av materia som kan interagera med all vanlig materia. Hade sådan materia existerat hade vi kunnat upptäcka den och gjort det via experiment. Men så är inte fallet.

Så att spöken skulle vara döda människor är något man helt kan utesluta. Att det skulle vara några sk paranormala energier eller annat kan man också utesluta för då skulle de inte kunna interagera med oss eller så skulle vi kunna upptäcka dessa energier.

Allt övernaturlig kan man därför räkna bort för det kan inte interagera med oss utan att vi skulle kunna mäta,väga,kvantifiera det tex.

Så oförklarliga upplevelser och fenomen finns såklart men det beror inte på att gammelfaster spökar eller paranormala energier som strömmar etc.
Citera
2024-05-01, 14:31
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ja, oj jag kanske är galen..? 🫨
Nej barnen och min partner har också hört när vi sitter i soffan. Men inte så ofta, märks ju mer när det är tyst hemma alltså när man är själv och man hör tydliga steg.

Ja frågan är vad sån skit rör sig om. Jag har också hört tydliga steg som andra även hört i samma hus. Och det var alltså så tydligt att det inte gick ta miste på, i hallen i huset. Kan vara en gemensamt triggad hallucination möjligtvis. Såg nu att ni hörde det samtidigt, i mitt fall var det att vi hörde det vid olika tillfällen.
__________________
Senast redigerad av Tandan 2024-05-01 kl. 14:35.
Citera
2024-05-01, 14:46
  #186
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja frågan är vad sån skit rör sig om. Jag har också hört tydliga steg som andra även hört i samma hus. Och det var alltså så tydligt att det inte gick ta miste på, i hallen i huset. Kan vara en gemensamt triggad hallucination möjligtvis. Såg nu att ni hörde det samtidigt, i mitt fall var det att vi hörde det vid olika tillfällen.

Mina barn har frågat "vad var det" när de hört men jag vill inte riskera skrämma upp dem så har bara svarat äh nåt ljud bara. När min partner hört det har jag sagt ja det är spöket jag berättat om haha.

Jag tror inte aktivt på spöken eller vad man ska säga, vem vet det kan säkert vara någon naturlig förklaring till ljuden, men har mest accepterat stegen och skrapljuden (bor i lägenhet) och tänker att fine jag kanske har ett spöke här.
Citera
2024-05-01, 17:25
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Mina barn har frågat "vad var det" när de hört men jag vill inte riskera skrämma upp dem så har bara svarat äh nåt ljud bara. När min partner hört det har jag sagt ja det är spöket jag berättat om haha.

Jag tror inte aktivt på spöken eller vad man ska säga, vem vet det kan säkert vara någon naturlig förklaring till ljuden, men har mest accepterat stegen och skrapljuden (bor i lägenhet) och tänker att fine jag kanske har ett spöke här.

Könstigt. Ja svårförklarat är det hursomhelst.
Citera
2024-05-01, 17:35
  #188
Medlem
Vet inte varför folk är så instängda i ett tänk. Folk gillar ju att skratta åt folk som tror på det paranormala och dumförklara dom. Vet inte varför folk är så stängda i sitt tänk, tänk om alla var sådana.

Mina åsikter är 50% har vart med om massa oförklarligt men sen samtidigt är det så jävla svårt och tror att det skulle finnas fler världar efter vi har dött.
Citera
2024-05-01, 22:33
  #189
Medlem
Bara för att man kan manipulera gravitation eller jordens magnetfält är man inte ett spöke.
Vem kan detta ?
Det är väl demoner, gud, Aliens, änglar m.m
Kan ju inte ni gå runt och lista ut.
Citera
2024-05-07, 19:15
  #190
Medlem
ebburs avatar
Det finns men är är endast på det astrala planet. Ja det är tramsigt med spökjakt håller jag med om.
__________________
Senast redigerad av ebbur 2024-05-07 kl. 19:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback