Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 10:20
  #1
Medlem
Hej,

Tänkte fasta 4 dygn på vatten nästa vecka. Behöver tips på hur jag ska klara av detta och vad för preparat ni som fastar regelbundet använder för att stabilisera salterna? Tänkte köpa vanlig brustablett från mataffären, bakis eller vad dom heter men tycker nog det borde finnas bättre elektrolyt dricka att beställa hem?
Tom Bradys är väl de bästa på marknaden men den finns ej i Sverige tyvärr så jag eftersöker tips!!
Citera
2024-01-14, 10:23
  #2
Medlem
Det räcker med vatten. Du kan växla vanligt vatten med mineralvatten, för att få i dig lite nyttigheter. Vill du ha kul så slår du till med en kopp te eller kaffe, och en gång om dagen kan du dricka en kopp buljong eller misosoppa.
Citera
2024-01-14, 10:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hej,

Tänkte fasta 4 dygn på vatten nästa vecka. Behöver tips på hur jag ska klara av detta och vad för preparat ni som fastar regelbundet använder för att stabilisera salterna? Tänkte köpa vanlig brustablett från mataffären, bakis eller vad dom heter men tycker nog det borde finnas bättre elektrolyt dricka att beställa hem?
Tom Bradys är väl de bästa på marknaden men den finns ej i Sverige tyvärr så jag eftersöker tips!!

Hur du ska klara av det? Ja du, du undviker att äta mat. Och drick vatten bara.

Finns folk som fastat i en månad, dock med läkare vid sidan om. Att fasta fyra dagar är inga problem för en average person.

Är du yr, koka lite vatten och häll i salt i det och drick.

På riktigt, fyra dagar? Du vet om att det finns folk i världen som går utan mat i veckor utan att klaga? Är du Stockholmare eller vad fasiken är detta för frågor? Ett barn klarar t.om. fyra dagar utan att ens tänka på saken.

Är du frisk så bör du klara av minst 10 dagar utan problem. Då menar jag helt utan några problem. Är du en pinnsmall Stockholmare som är 185cm och väger 44kg, som dessutom tar den i röven, så bör du nog avstå från detta.

Ta ut silverskeden ur röven. Fyra dagar klarar vem som helst, utan några jävla tabletter. Har du salt och vatten hemma så är det allt du behöver. Flesta behöver nog inte ens salt.

Hade velat se dig på Robinson. Kör upp de där brustabletterna analt på TV.
__________________
Senast redigerad av Ehandel 2024-01-14 kl. 10:32.
Citera
2024-01-14, 10:44
  #4
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Finns folk som fastat i en månad, dock med läkare vid sidan om. Att fasta fyra dagar är inga problem för en average person.

Håller med! För en fet norrlänning som åker bil och skoter äverallt är en månad inga problem.
Citera
2024-01-14, 11:45
  #5
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jesus fastade 40 dagar ute i vildmarken. Man behöver ingen läkare om man har Gud.
Jag fastade sju dagar, i min lägenhet. Hade YouTube.
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det räcker med vatten. Du kan växla vanligt vatten med mineralvatten, för att få i dig lite nyttigheter. Vill du ha kul så slår du till med en kopp te eller kaffe, och en gång om dagen kan du dricka en kopp buljong eller misosoppa.
Buljong eller misosoppa håller man inte på med när man vattenfastar, det bryter fastan.
Citera
2024-01-14, 12:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Hur du ska klara av det? Ja du, du undviker att äta mat. Och drick vatten bara.

Finns folk som fastat i en månad, dock med läkare vid sidan om. Att fasta fyra dagar är inga problem för en average person.

Är du yr, koka lite vatten och häll i salt i det och drick.

På riktigt, fyra dagar? Du vet om att det finns folk i världen som går utan mat i veckor utan att klaga? Är du Stockholmare eller vad fasiken är detta för frågor? Ett barn klarar t.om. fyra dagar utan att ens tänka på saken.

Är du frisk så bör du klara av minst 10 dagar utan problem. Då menar jag helt utan några problem. Är du en pinnsmall Stockholmare som är 185cm och väger 44kg, som dessutom tar den i röven, så bör du nog avstå från detta.

Ta ut silverskeden ur röven. Fyra dagar klarar vem som helst, utan några jävla tabletter. Har du salt och vatten hemma så är det allt du behöver. Flesta behöver nog inte ens salt.

Hade velat se dig på Robinson. Kör upp de där brustabletterna analt på TV.

Robinson? För fan, de tvångsmatas ju av produktionen var och varannan dag där. ”Buhu, allt vi har är kokos och vi är sååå trötta på det, det är en riktig bajsmacka”. Senare samma dag kommer produktionen med två kg ris.
Citera
2024-01-14, 15:44
  #7
Avstängd
Barry_bs avatar
Elektrolyter för att slippa huvudvärken, thats it.
Citera
2024-01-14, 18:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hej,

Tänkte fasta 4 dygn på vatten nästa vecka. Behöver tips på hur jag ska klara av detta och vad för preparat ni som fastar regelbundet använder för att stabilisera salterna? Tänkte köpa vanlig brustablett från mataffären, bakis eller vad dom heter men tycker nog det borde finnas bättre elektrolyt dricka att beställa hem?
Tom Bradys är väl de bästa på marknaden men den finns ej i Sverige tyvärr så jag eftersöker tips!!


Varför?
Citera
2024-01-15, 04:07
  #9
Medlem
Som flera skrivit tidigare, du klarar dig utan problem på bara vatten i fyra dagar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback