Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-15, 18:55
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Varför skulle hon inte bry sig ? Skulle du inte bry dig om du fick komplimanger ?

Och varför ger du ALDRIG komplimanger ?

Jag får komplimanger ofta.. ändrar inte hur jag ser ut.. Jag skulle bry mig om jag fick komplimanger om jag inte såg bra ut.. om man rä riktigt snygg vet man hur snygg man är och komplimanger får man överallt hela tiden så det är inget man bryr sig om..
därför skulle hon inte bry sig om random komplimanger från massa personer som bara vill ha henne för utseende osm hon själv inte är intresserad av..
Citera
2024-01-15, 18:57
  #122
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Antar det är för att de inte har svårt att träffa folk irl? Dejtingsidor är bara köttmarknad. 🙄


Kurdiska fester så hittar man direkt sin danspartner och man blir gift direkt efter 😂
Behövs inga appar där
Citera
2024-01-15, 18:59
  #123
Medlem
Mau5headzs avatar
Kört? Nej det tvivlar jag på. Dock så tror jag det grundar sig lite i hur, och vad, du skriver på din profil.
Sen gäller det att ha lite schyssta bilder på din profil. Ger man ett sletet intryck, nappar ingen, oavsett din härkomst.
Citera
2024-01-15, 19:01
  #124
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
du tror man får dejter på tinder om man inte får tjejer IRL
Nej det har jag inte sagt men jag tycker inte om hook-up kulturen som dejtingsidor bidrar med. Det är ju de funktionerna som sådana plattformer bidrar till numera.
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Det är lättare IRL för du kan gå fram och vara trevlig och charmig även om tejjen inte visat intresse först, på tinder har du bara utseendet att gå på..
och vad menar du? att svenskar inte kan träffa folk IRL??
du skriver sjuka saker??? lol
Eh? Ok?
Citera
2024-01-15, 19:03
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Nej det har jag inte sagt men jag tycker inte om hook-up kulturen som dejtingsidor bidrar med. Det är ju de funktionerna som sådana plattformer bidrar till numera.

Eh? Ok?

ja men förklara hur svenskar inte kan träffa folk IRL då? låter sjukt.. vad menar du?
Citera
2024-01-15, 19:06
  #126
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
ja men förklara hur svenskar inte kan träffa folk IRL då? låter sjukt.. vad menar du?


Hon menar att såna appar är bara för folk som vill ligga eller ha någon för tillfället. Det är inte samma kultur bland utländska
Citera
2024-01-15, 19:07
  #127
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Jag får komplimanger ofta.. ändrar inte hur jag ser ut.. Jag skulle bry mig om jag fick komplimanger om jag inte såg bra ut.. om man rä riktigt snygg vet man hur snygg man är och komplimanger får man överallt hela tiden så det är inget man bryr sig om..
därför skulle hon inte bry sig om random komplimanger från massa personer som bara vill ha henne för utseende osm hon själv inte är intresserad av..


Så man blir lite avtrubbad och likgiltig för komplimanger när man får "överallt hela tiden" ? Kanske lite arrogant och högmodig ?

Jag tackar ödmjukt , om jag får en komplimang (inte för att jag badar i komplimanger). Om så komplimangen kommer från ett barn, en full person på centralen eller en äldre herre.
Citera
2024-01-15, 19:07
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Hon menar att såna appar är bara för folk som vill ligga eller ha någon för tillfället. Det är inte samma kultur bland utländska
Det finns hur många som helst som vill hitta förhållande på tinder och det finns hur många svenskar/invandrare som bara vill ligga precis som det finns svenskar/invandrare som vill ha seriösa förhållanden, varför kategoriserar du detta till något som bara invandrare skulle vilja ha, förhållanden?
sjukaste jag hört!
Citera
2024-01-15, 19:09
  #129
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Det finns hur många som helst som vill hitta förhållande på tinder och det finns hur många svenskar/invandrare som bara vill ligga precis som det finns svenskar/invandrare som vill ha seriösa förhållanden, varför kategoriserar du detta till något som bara invandrare skulle vilja ha, förhållanden?
sjukaste jag hört!


Kanske det men i Sverige måste man ligga ett par gånger för att inleda något seriöst därför är få invandrartjejer där.

TS letar efter något seriöst och invandrartjejer skulle aldrig vara på någon sån app.

Jag är precis som dinkurdia i åsikt ”Hook-up culture är skit”
Citera
2024-01-15, 19:09
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Så man blir lite avtrubbad och likgiltig för komplimanger när man får "överallt hela tiden" ? Kanske lite arrogant och högmodig ?

Jag tackar ödmjukt , om jag får en komplimang (inte för att jag badar i komplimanger). Om så komplimangen kommer från ett barn, en full person på centralen eller en äldre herre.

Jag tackar inte för komplimangen för samma person hade ignorerat mig om jag inte såg bra ut?
Givetvis kommer en person som får komplimanger varje dag helat iden och vet om hur snygg den är inte bry sig det minsta komplimanger... är det inte självklart?
personer som bryr sig om dem blir glada av dem..
de blir glada för att de stärker dem och de känner sig bra, om man känner sig så max bra för man får dem ständigt plus vethur man ser ut kommer man inte ta till sig av dem samt man kommer veta hur ytliga många är och bara fjäskar för en för att man ser bra ut.
Citera
2024-01-15, 19:10
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Kanske det men i Sverige måste man ligga ett par gånger för att inleda något seriöst därför är få invandrartjejer där.

TS letar efter något seriöst och invandrartjejer skulle aldrig vara på någon sån app.

Invandrartjejer skulle inte vara på tinder?
Så alla invandrartjejer jag DEJTAT från tinder är inte där för du sa de inte skulle vara där så jag har inte dejtat dem?!?!!? WTF?!?
Citera
2024-01-15, 19:10
  #132
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Kurdiska fester så hittar man direkt sin danspartner och man blir gift direkt efter 😂
Behövs inga appar där
HAHAHA ❤️, men seriöst våra fester är legendariska. 🤠
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback