Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 21:37
  #1
Medlem
Jag är en kille med invandrarbakgrund. Haft tinder då och då och nej det har inte funkat. Får knappt 1 like dagen jag laddar ner appen, sen får jag inga mer likes, inte en enda och då tar jag bort appen för att det inte finns något för mig att göra där. Kanske folk frågar men du får ju en eventuell matchning när du får en like, så kanske sluta vara kräsen? Nej hon unmatchar.

Utseende: Tror jag ser genomsnittlig ut. Har hört folk säga att jag ser bra ut utseendemässigt på t.ex. universitetet. Och nej har inte hört nån gång att jag är ful än så länge. Är 20- 24 år, har skägg, inte särskilt lång, 172cm men borde inte vara ett stort hinder tänker jag om man ser okej ut för övrigt? Samtidigt läser man att genomsnittliga killar får få likes på tinder men 0-1 likes under ca 3månader känns lite överdrivet tänker jag.



Undrar: Om problemet kan ligga nån annanstans?

T.ex. enligt min erfarenhet finns väldigt få invandrartjejer på tinder och typ 98procent är svenska tjejer. Jag bryr mig inte om någons bakgrund så länge jag är intresserad/attraherad, men tänker om det snarare är pga min bakgrund att det går så dåligt? Tänker det händer ju en hel del i samhället och det finns statistik på vilka som begår brott osv.

Så som många också vet så får t.ex. en muslimsk invandrartjej inte vara med killar som inte är muslimer och vissa får inte vara med nån kille överhuvudtaget om föräldrarna inte har "godkänt" killen. Det finns också invandrartjejer som inte har krav på sig, men ändå aktivt väljer folk med samma bakgrund.

Btw är själv inte troende.

Hur är det med svenska tjejer? Blir föräldrarna besvikna om ni väljer killar med invandrarbakgrund nu för tiden? Eller väljer ni tjejer aktivt bort invandrarkillar och väljer killar med samma bakgrund? I så fall varför?

Som jag har förstått det så har vi börjat leva i ett samhälle där lika bör vara med lika för att det ska vara socialt accepterat. Men ni får gärna säga varför jag har fel ifall ni tycker det. Hoppas att det finns många mammor, pappor och tjejer som vill svara 😁
Citera
2024-01-14, 21:41
  #2
Medlem
fittballenigrusets avatar
Tinder är skräp, skaffa Hinge istället
Citera
2024-01-14, 21:42
  #3
Avstängd
Svenska tjejer är nog rädda för invandrare på grund av deras kvinnosyn..
Citera
2024-01-14, 21:51
  #4
Medlem
Jag är svensk vit man som fick en matchning på Tinder under flera år jag använde det, betalade en massa pengar för premium och skit också. Och hon jag matchade tog bort mig direkt när jag frågade om hon ville ses.

Tinder suger för de flesta faktiskt.
Citera
2024-01-14, 21:52
  #5
Medlem
Du måste förstå att det inte har med din bakgrund att göra

Det som avgör om du är framgångsrik på dessa appar är endast ditt utseende. Det finns till och med snygga killar som säger att något har hänt med Tinder och att det inte är lika bra längre. Sanningen är att nätdejting är skit för alla i stort sett och har varit det senaste 4-5 åren sedan algoritmen med mening visar dig mindre för potentiella tjejer i kortleken för att du ska betala för extratjänster. Annat var det för 10-15 år sedan när man kunde skicka ett enkelt brev på happypancake eller badoo och där man visades för alla. Idag är nätdejting endast för WT-folk och ensamstående morsor.

Mitt råd är att du struntar i allt som har med dessa appar att göra, tar hand om dig själv, tränar, och sedan går ut på klubbar där det hänger många svenska blattetorskar. Finns många potentiella också på universitet eller på din framtida arbetsplats.

I ärlighetens namn är dom tjejer som är aktiva på dessa appar inte något att hänga i granen direkt. Det finns en anledning till att dom trycker på samma appar år efter år. Och nej, de snygga tjejer som du får upp i appen när du börjar swipa är inga tjejer som aktivt använder Tinder. Det är bara ett sätt att få Tinder att lura dig att det finns en massa aktiva snygga tjejer för att få dig att betala för extratjänsterna när de snygga tjejerna visas allt mindre och du börjar få mindre fagra tjejer i kortleken.

Lägg inte tid och energi på dejtingappar. Du kommer bara få sämre självförtroende och må dåligt. Lev i verkligheten och knyt band på det sättet. Du är också ung. Om några år kommer du bli mognare och inse att tjejer inte är allt.
__________________
Senast redigerad av launetorsken 2024-01-14 kl. 21:57.
Citera
2024-01-14, 21:52
  #6
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Hade du varit 190cm, med 100 tusen i månaden och väldigt attraktiv hade det varit en helt annan femma. Brudar i väst har helt verklighetsfrånvända standards och prioriterar karriär, festande, resor över seriösa förhållanden. Är det snack om seriöst förhållande ska du uppnå en hel del kriterier om du vill ha en brud som ser medioker ut eller bättre. (längd, utseende, status ingår alltid), sen har brudar x-antal övriga krav utöver det.

De enda "average" snubbar som lyckas i yngre ålder med förhållanden är de som redan har en bekantskapskrets med tjejer från skolan eller liknande. Främmande brudar på tinder kan du fet-glömma om du inte är bland topp 15-10% av männen. (Majoriteten av männen med hög status 15-10% är mellan 30-40 år fyi, de yngre i kategorin är såna med modellutseende)
__________________
Senast redigerad av DumSKALLEN123 2024-01-14 kl. 21:55.
Citera
2024-01-14, 22:00
  #7
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Jag har bara fått till dejter via Bumble och Match. Tinder känns för påklistrat och icke genuint för att jag ska njuta av upplevelsen. Medan de föregående faktiskt är rätt "cleana" eller hur man ska uttrycka det.
Citera
2024-01-14, 22:01
  #8
Medlem
NoFaps avatar
Rätt så kört om du kommer från underklassen och inte lyckas fånga någon "drömmerska" under 25 genom att lura henne om din makt, stora våldsmonopol och vilka sjukt stora planer och penar som väntar nästa år...
Så länge du kan förflytta "nästa" framför dig hela tiden så kan det gå tills aningen hinner ikapp er.
Citera
2024-01-14, 22:02
  #9
Medlem
Vitiss avatar
Om Du presenterar Dig lika bra som Du formulerar Dig här borde det inte vara några problem.
Men det kanske är lättare för Dig att träffa kvinnor IRL och inte på dejtingappar?
Det kan vara så att en kille / man med utländsk utseende får svenska kvinnor att tveka.
Citera
2024-01-14, 22:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Är det snack om seriöst förhållande ska du uppnå en hel del kriterier om du vill ha en brud som ser medioker ut eller bättre. (längd, utseende, status ingår alltid), sen har brudar x-antal övriga krav utöver det.

Alltså om statusen är extremt hög, i synnerhet i kombination med att denne är åtminstone mångmiljonär så kan mannen vara 150 cm och se skitful ut men ändå ha en drös kvinnor runt omkring sig.

Citat:
De enda "average" snubbar som lyckas i yngre ålder med förhållanden är de som redan har en bekantskapskrets med tjejer från skolan eller liknande. Främmande brudar på tinder kan du fet-glömma om du inte är bland topp 15-10% av männen. (Majoriteten av männen med hög status 15-10% är mellan 30-40 år fyi, de yngre i kategorin är såna med modellutseende)

Det är helt klart mycket lättare för "average-snubbar" att lyckas i verkligheten. På internet så kommer de drunkna bland alla andra snubbar som desperat skriver till kvinnor på dejtingssidor och ökar deras egon. I verkligheten så händer det inte ofta att män kommer fram, eller frågar om en dejt etc. På dejtingssidor å andra sidan så blir kvinnor helt nedspammade med meddelanden och likes. Så lycka till om du ser genomsnittlig ut och inte utmärker dig på andra sätt.
Citera
2024-01-14, 22:09
  #11
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Alltså om statusen är extremt hög, i synnerhet i kombination med att denne är åtminstone mångmiljonär så kan mannen vara 150 cm och se skitful ut men ändå ha en drös kvinnor runt omkring sig.

Så är det! Men de männen som faller i den kategorin bör också vara fullt medvetna om att det inte under några omständigheter är en genuin/naturlig sexuell attraktion som gör att kvinnor dras till dem. (Den brutala sanningen)


Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Det är helt klart mycket lättare för "average-snubbar" att lyckas i verkligheten. På internet så kommer de drunkna bland alla andra snubbar som desperat skriver till kvinnor på dejtingssidor och ökar deras egon. I verkligheten så händer det inte ofta att män kommer fram, eller frågar om en dejt etc. På dejtingssidor å andra sidan så blir kvinnor helt nedspammade med meddelanden och likes. Så lycka till om du ser genomsnittlig ut och inte utmärker dig på andra sätt.

Verkligheten är absolut ett bättre alternativ för "The average guy", men många är rädda och har inga bollar, vilket jag faktiskt kan förstå i dagens läge. Det kan man tacka b.la. år av extremfeminism och #Metoo för. En diss irl tar 100 ggr värre än något attention luder som inte svarar på tinder.
__________________
Senast redigerad av DumSKALLEN123 2024-01-14 kl. 22:12.
Citera
2024-01-14, 22:16
  #12
Medlem
Nickeess avatar
Jag har för mig att tinder är mansdominerat. Sen är det många kvinnor som använder appen mest för bekräftelse genom chatten. Tinder var grym en gång i tiden men som allting annat som blivit mainstream är den urholkad.

En del svenska tjejer verkar ha någon sorts fetisch för blattekillar, varför raggar du inte ute i verkligheten istället?
__________________
Senast redigerad av Nickees 2024-01-14 kl. 22:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback