Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-15, 13:32
  #1
Medlem
U.S.s avatar
Hej!
Jag har ett abonnemang på Tele2, har fått låna (av Tele2) en TV hub mini. Jag skulle gärna ha möjlighet att spela in program, min fråga är, kan jag på något sätt via min wifi eller något annat sätt få signalen från TV hub mini till en hårddisk?
Tele2 har en annan TV hub, lite större men med möjlighet att spela in program. Dock kan den inte kopplas in via wifi utan kräver att man använder nätverkskabel vilket inte fungerar hos mig.
Citera
2024-01-15, 13:45
  #2
Medlem
Poteters avatar
Jag vet inte svaret på din fråga men jag har den större huben och vill bara säga att man måste betala en månadskostnad för rec-tjänsten (typ 30kr)
Citera
2024-01-15, 14:05
  #3
Medlem
U.S.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Jag vet inte svaret på din fråga men jag har den större huben och vill bara säga att man måste betala en månadskostnad för rec-tjänsten (typ 30kr)

Ja, jag har noterat det, en kostnad jag kunde stå ut med.
Citera
2024-01-15, 14:10
  #4
Medlem
DeDeThes avatar
På gränsen till off-topic men...

En irriterande sak med Tele2s utsändningar (speciellt märkbart med Mini-hub:en)
är att de har AGC på. Inte i dosan utan på utsändningen!

Känns väldigt tidigt 2000-tal...

(Tror inte det fungerar om du inte plockar ut signalen via HDMI senare i processen och record:ar den)
Citera
2024-01-15, 16:14
  #5
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeThe
På gränsen till off-topic men...

En irriterande sak med Tele2s utsändningar (speciellt märkbart med Mini-hub:en)
är att de har AGC på. Inte i dosan utan på utsändningen!

Känns väldigt tidigt 2000-tal...

(Tror inte det fungerar om du inte plockar ut signalen via HDMI senare i processen och record:ar den)
Vad är AGC och på vilket sätt är det negativt?
Citera
2024-01-15, 16:17
  #6
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Nej det går inte!
Citera
2024-01-16, 07:35
  #7
Moderator
Hemelektronik, ljud och bild --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2024-01-16, 09:46
  #8
Medlem
U.S.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDeThe
På gränsen till off-topic men...

En irriterande sak med Tele2s utsändningar (speciellt märkbart med Mini-hub:en)
är att de har AGC på. Inte i dosan utan på utsändningen!

Känns väldigt tidigt 2000-tal...

(Tror inte det fungerar om du inte plockar ut signalen via HDMI senare i processen och record:ar den)

Skulle det gå att splitta HDMI-signalen, en för att spela in och en för att titta på?
Citera
2024-03-16, 08:49
  #9
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad är AGC och på vilket sätt är det negativt?

Hey... Sorry sent svar.

AGC (står väl för Automatic Gain Control) är en funktion som höjer ljudet när
det är lågt och sänker när det är högt.
Brukade finnas på äldre videokameror. Extremt irriterande.
Om du ser en serie eller film där det ä lite dialog så höjs ljudet så att att atmosfärljudet blir
störande högt och när dialog och eller actionljud dominerar så sänks det.
Trodde ett tag att det låg som funktion i mini-hub:en men Nej det ligger i utsändningen.

Sjukt B och irriterande.
Citera
2024-03-16, 15:30
  #10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.S.
Skulle det gå att splitta HDMI-signalen, en för att spela in och en för att titta på?
Såg att den har tillgång till Google Play så du kanske kan köra någon app för att spela in i bakgrunden t.ex AZ Screen Recorder, du har bara 16GB lagring men kanske inte behöver spela in på högsta kvalité eller om man kan använda externt minne.

Du kan också skaffa https://www.multimo.se/products/vide...e-usb-2-0-hdmi som du kopplar hub till och spelar in på t.ex dator.
Citera
2024-03-16, 16:42
  #11
Medlem
Nedomanskys avatar
Kan man inte gå tillbaka i programtablån o titta på förra veckans avsnitt i tex en serie? Har för mig att man kan gå tillbaka 14 dagar I tablån.
Får alltid starta om huben, när jag slår på TVn, den får inte med sig ljudet..
Citera
2024-03-19, 03:52
  #12
Medlem
Pritchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Kan man inte gå tillbaka i programtablån o titta på förra veckans avsnitt i tex en serie? Har för mig att man kan gå tillbaka 14 dagar I tablån.
Får alltid starta om huben, när jag slår på TVn, den får inte med sig ljudet..

På min mini-hub är det ca 50% av kanalerna som jag kan se ett program i efterhand.

Jag får också ibland starta om huben eftersom den startar utan ljud. Otroligt irriterande. Detta händer kanske hälften av gångerna då jag startar den...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback