Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-16, 09:27
  #1
Medlem
Har 4 års erfarenhet av data analys. Många projekt att visa upp tex Roulette med Q-learning. Iallafall skulle jag vilja koda projekt som en arkadspels app med Gradle ifall någon vill ha det så att säga. Har 9 månader upplevelser i 5 färdigheter (social engineering, cloud engineering, administration, data visualization, machine learning). Har också gjort SRU converter till Excel i Linux. Använder IBKR och har koll på aktörer inom Fintech.

Siktar på 200 kr i timlön även om jag är värd 45000 kr i månaden. Jag vill helst jobba på distans men EXL kräver amerikanska utbildningar tex Stanford. Ska tilläggas att jag har upplevt 120 tools i Kali. Har inte börjat med Freelancer då jag vill först veta vilka projekt som behöver uppfyllas i Sverige. Enligt AI så har jag 130 IQ. Började som datorreparatör innan kodning.

Jag är 22 år och vill jobba projektbaserat och vara självständig samtidigt. Alltså frilansare men det finns inga såna jobb. Jag känner till B2B projekt för IT företag. Men jag vill inte driva IT företag då det är tråkigt. Jag har tvingat mig själv att genomföra allt trots tristess tex lära mig Haskell för att komplettera Python.

Använder ni Fiverr eller Freelancer om ni ska anlita IT konsulter som mig? Jag är etnisk svensk också.
Citera
2024-01-16, 10:18
  #2
Medlem
Då får du väl börja med att undersöka vilka projekt som behöver uppfyllas.

Förstår av dina tidigare inlägg att du haft psykiatrisk tvångsvård pga psykos & schizofreni/autismtillstånd, det är inget sådant som härjar nu igen? Tänker på att du skriver att du är 22, möjligtvis gick ut gymnasiet då du var 18, och ändå har den CV du skriver om?

Önskar dig lycka till, i vilket fall som helst!
Citera
2024-01-18, 13:23
  #3
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladjojo
Siktar på 200 kr i timlön även om jag är värd 45000 kr i månaden.
Lycka till med den attityden. Ingångslönen för färdigexaminerade civilingenjörer ligger på ca 35-40k beroende på branch och plats. Att ha "upplevt 120 tools" (vad det nu betyder?) är inget som bolagen efterfrågar.

Jag är delägare i ett IT-konsultbolag. Vi anställer nästintill bara folk som har civilingenjörs- eller masterexamen inom datalogi. Det är dock inte ett strikt krav, har man en bra Github-sida och gör bra ifrån sig på den tekniska intervjun så anställer vi oftast ändå. Men det är ytterst få som kommer in den vägen, kanske 5% av alla.
__________________
Senast redigerad av datalog 2024-01-18 kl. 13:31.
Citera
2024-01-18, 14:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
har man en bra Github-sida

En bra Github-sida kan betyda många saker. Kan du nämna ett exempel?

Till ämnet: nej, med den attityden är det svårt att få ett jobb. Du får nog göra ett antal större projekt också.
__________________
Senast redigerad av JohanZzZ 2024-01-18 kl. 14:17.
Citera
2024-01-18, 15:29
  #5
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanZzZ
En bra Github-sida kan betyda många saker. Kan du nämna ett exempel?
Behöver inte vara så avancerat, räcker att personen i fråga har commitar lite kod så man kan se hur han/hon tänker och löser problem. Spelar ingen roll om det är ett eget projekt på fritiden eller om personen har klonat ett annat repo och lagt till egen funktionalitet där.
Citera
2024-02-10, 12:44
  #6
Medlem
Hej,

jag är nytt på forumet men du är orimligt unga och obildade för att göra datavetenskap. Om du vill kapitalisera på data analys och äkta machine learning. Vad du kommer att göra är bara imitera något annat.

För den här ämne för proffs behöver du läsa på universitetet eller linkande studera avancerad matematik. Finns ingen machine learning och data analys utan linjär algebra och vektor rymder. För många av avancerad uppgift i den här ämne man kan behöver även doktorera.

Alla arbetsgivare som har 60 tusen+ lappar (för 45k lön + tax) att betala för en arbetare kommer att anställa experter istället för kaxiga unga i den här ämne.

Du kan byta ämne och göra mer frontend-backend eller börja att studera svar matematik.

git gud.
Citera
2024-02-10, 15:11
  #7
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladjojo
Har 4 års erfarenhet av data analys. Många projekt att visa upp tex Roulette med Q-learning. Iallafall skulle jag vilja koda projekt som en arkadspels app med Gradle ifall någon vill ha det så att säga. Har 9 månader upplevelser i 5 färdigheter (social engineering, cloud engineering, administration, data visualization, machine learning). Har också gjort SRU converter till Excel i Linux. Använder IBKR och har koll på aktörer inom Fintech.

Siktar på 200 kr i timlön även om jag är värd 45000 kr i månaden. Jag vill helst jobba på distans men EXL kräver amerikanska utbildningar tex Stanford. Ska tilläggas att jag har upplevt 120 tools i Kali. Har inte börjat med Freelancer då jag vill först veta vilka projekt som behöver uppfyllas i Sverige. Enligt AI så har jag 130 IQ. Började som datorreparatör innan kodning.

Jag är 22 år och vill jobba projektbaserat och vara självständig samtidigt. Alltså frilansare men det finns inga såna jobb. Jag känner till B2B projekt för IT företag. Men jag vill inte driva IT företag då det är tråkigt. Jag har tvingat mig själv att genomföra allt trots tristess tex lära mig Haskell för att komplettera Python.

Använder ni Fiverr eller Freelancer om ni ska anlita IT konsulter som mig? Jag är etnisk svensk också.

Blir svårt för dig att få jobb med det språkbruket, låter som du maskinöversatt din text från engelska. "9 månader upplevelser i 5 färdigheter", "upplevt 120 tools i Kali", haha, vad fan liksom?

experience != upplevelse ffs...
Citera
2024-02-12, 23:05
  #8
Medlem
myrdals avatar
TS, jag tror tyvärr inte att du har vad som efterfrågas på arbetsmarknaden idag. Om du verkligen vill göra det du skriver om: hoppa på en ingenjörsutbildning!
Citera
2024-03-18, 18:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Blir svårt för dig att få jobb med det språkbruket, låter som du maskinöversatt din text från engelska. "9 månader upplevelser i 5 färdigheter", "upplevt 120 tools i Kali", haha, vad fan liksom?

experience != upplevelse ffs...

Du har liksom ingen erfarenhet av varken Dockerfile, Kali Linux eller ens Arduino på Ubuntu?

Mitt problem är löst av att bygga ERP system istället. Som arbetsgivare kommer jag ALDRIG anställa folk från Sverige. Folk här saknar grundläggande förståelse för hur saker fungerar.

Till ALLA som ens vistas på Flashback eller Facebook! Sug min KUK och ät bajs från min röv!! 😈😈
Citera
2024-03-19, 08:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladjojo
Har 4 års erfarenhet av data analys. Många projekt att visa upp tex Roulette med Q-learning. Iallafall skulle jag vilja koda projekt som en arkadspels app med Gradle ifall någon vill ha det så att säga. Har 9 månader upplevelser i 5 färdigheter (social engineering, cloud engineering, administration, data visualization, machine learning). Har också gjort SRU converter till Excel i Linux. Använder IBKR och har koll på aktörer inom Fintech.

Siktar på 200 kr i timlön även om jag är värd 45000 kr i månaden. Jag vill helst jobba på distans men EXL kräver amerikanska utbildningar tex Stanford. Ska tilläggas att jag har upplevt 120 tools i Kali. Har inte börjat med Freelancer då jag vill först veta vilka projekt som behöver uppfyllas i Sverige. Enligt AI så har jag 130 IQ. Började som datorreparatör innan kodning.

Citat:
Ursprungligen postat av Gladjojo
Du har liksom ingen erfarenhet av varken Dockerfile, Kali Linux eller ens Arduino på Ubuntu?

Mitt problem är löst av att bygga ERP system istället. Som arbetsgivare kommer jag ALDRIG anställa folk från Sverige. Folk här saknar grundläggande förståelse för hur saker fungerar.

Det här kan vara något av det spretigaste jag någonsin har läst...

Roulette låter som en väldigt dålig kandidat för q-learning. Gradle är ett byggverktyg, så varför det är relevant för en app är mycket oklart.

Dockerfile, Kali och Arduino i samma mening? Vad är relevansen?

ERP system ligger väl nästan så långt ifrån alla dessa tekniker du har spottat ur dig man kan komma.

Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback