Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-31, 17:15
  #1
Medlem
Kalopskungens avatar
Jag har en ny bekant i min vänskapskret som arbetar som båtbyggare, och till vardags är han en mycket hängiven seglare. Vi har ingenting gemensamt men jag vill ändå anstränga mig för att få honom att känna sig välkommen och accepterad i "gänget".

Vad är några trevliga konversationsstartare eller samtalsämnen jag skulle kunna ta upp i hans närhet? Jag har själv inga kunskaper om livet till sjöss men förutsätter att han kanske inte är jätteintresserad av att förklara grundläggande moment för en noob. Vad tycker ni själv om att prata om? Har det hänt någonting båtrelaterat i nyheterna jag kan påpeka?? Vad händer i dessa kretsar???

Ja, jag låter fullkomligt autistisk nu men han är lite enkelspårig och jag försöker göra en god sak.
Citera
2024-01-31, 17:18
  #2
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalopskungen
Jag har en ny bekant i min vänskapskret som arbetar som båtbyggare, och till vardags är han en mycket hängiven seglare. Vi har ingenting gemensamt men jag vill ändå anstränga mig för att få honom att känna sig välkommen och accepterad i "gänget".

Vad är några trevliga konversationsstartare eller samtalsämnen jag skulle kunna ta upp i hans närhet? Jag har själv inga kunskaper om livet till sjöss men förutsätter att han kanske inte är jätteintresserad av att förklara grundläggande moment för en noob. Vad tycker ni själv om att prata om? Har det hänt någonting båtrelaterat i nyheterna jag kan påpeka?? Vad händer i dessa kretsar???

Ja, jag låter fullkomligt autistisk nu men han är lite enkelspårig och jag försöker göra en god sak.
Är båtbyggaren det minsta ödmjuk så kan han nog hantera noobfrågor också, annars är personen lite smådryg i mitt tycke. Ställ allmänna frågor om båtar, rikta in dig på vad han är intresserad av. Ställ öppna frågor. Best of luck!
Citera
2024-01-31, 17:19
  #3
Medlem