Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-02-13, 20:37
  #25
Medlem
Tanten är tydligen i livet och är 83 år.
Michael*bodde tidigare i Vallberga.
Astervägen 10 B31250*Vallberga
Flyttade till denna tidigare adress*2021-11-11

Från mrkoll

Michael och hans fru gifte sig sept 2020 och han flyttar till den 83 åriga damen 21-11-11
Frun försvinner typ från sociala medier våren 2021.





Citat:
Ursprungligen postat av AF60
Han har inte levt länge med henne utan stod skriven hos en tant som var runt 85 år i Vallberga, tror jag det var. Troligen ett nytt offer. Hans fru slutade vara aktiv på sociala medier ett kort tag efter att de inte varit gifta länge och han dök upp hos 85 åringen. Troligen är hon död och då är skriven hos sin "fru" igen men jag tror inte han bor där. Helt plötsligt slutade de att ta bilder på varandra och lägga upp på sina konton. Troligen är hon också ett offer..
Citera
2024-02-19, 14:10
  #26
Medlem
Nattvioliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Grovt bedrägeri - han förde över massa pengar från dennes bankkonto till sitt eget, bl.a. genom att använda offrets bank-ID och att ringa banken och låtsas vara offret.

Om någon vill läsa domen så är det mål nummer B 7845-15 vid Malmö tingsrätt.

Det vore ju superbra om någon av er som har tillgång till domen kunde tänka sig att lägga upp den i tråden .
__________________
Senast redigerad av Nattviolis 2024-02-19 kl. 14:20.
Citera
2024-02-19, 14:54
  #27
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Grovt bedrägeri - han förde över massa pengar från dennes bankkonto till sitt eget, bl.a. genom att använda offrets bank-ID och att ringa banken och låtsas vara offret.

Om någon vill läsa domen så är det mål nummer B 7845-15 vid Malmö tingsrätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattviolis
Det vore ju superbra om någon av er som har tillgång till domen kunde tänka sig att lägga upp den i tråden .
Du kan skriva till domstolen, eller beställa domen här:
https://www.domstol.se/domar-och-bes...er-handlingar/

Man får den väldigt snabbt, oftast inom ett par timmar.
Citera
2024-04-14, 08:20
  #28
Medlem
Ededuigens avatar
Tack för Flashback och för att våra domar är offentliga. Såg ett seminarium på Billetto med honom just nu där det görs reklam "Det som narcissisten gör med dig & så blir du fri från det psykologiska nervgiftet". Ett webinar. Han titulerar sig som relationscoach. Ville kolla upp hans kompetens och såg direkt att det finns information här. De som kan nappa på detta erbjudande är precis sådana som lätt(are) blir offer.
Det trista är att utbildningar för terapeuter också släpper igenom dessa personlighetsdrag enligt en vän och kollega som är en av de mer erfarna i landet. De är som flera skriver här otroligt skickliga och kan tom dupera kolleger med lång utbildning och träning, som psykiatern i domen. Förmodligen en psykopat rakt av. Kan media göra något?
Citera
2024-04-26, 15:25
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylille
Har någon deltagit på hans webinar och vill dela med sig sina tankar?

Jag har gjort och även haft enskilda samtal med honom över telefon några gånger då jag haft en relation med en person med Antisocial personlighetsstörning och varit ganska nedbruten efter det på alla plan.

Hans webbinar är absolut stöttande men samtidigt så förklarar han självklarheter. I slutet har han en frågestund där man får skicka frågor om sin egen situation eller narcissism i övrigt som han svarar på. Där är det dock tydligt att han blir lite nonchalant och vissa frågor får bara ett väldigt kort svar.

Han ger också bilden när man pratar med honom som otroligt omtänksam, varm och mjuk. Samtidigt som jag vid sista samtalet upplevde honom som att han slog om till väldigt kall och hård. Något som glimtade till som han sedan dolde. Jag bokade inga fler samtal efter det.
Citera
2024-04-30, 06:57
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ededuigen
Tack för Flashback och för att våra domar är offentliga. Såg ett seminarium på Billetto med honom just nu där det görs reklam "Det som narcissisten gör med dig & så blir du fri från det psykologiska nervgiftet". Ett webinar. Han titulerar sig som relationscoach. Ville kolla upp hans kompetens och såg direkt att det finns information här. De som kan nappa på detta erbjudande är precis sådana som lätt(are) blir offer.
Det trista är att utbildningar för terapeuter också släpper igenom dessa personlighetsdrag enligt en vän och kollega som är en av de mer erfarna i landet. De är som flera skriver här otroligt skickliga och kan tom dupera kolleger med lång utbildning och träning, som psykiatern i domen. Förmodligen en psykopat rakt av. Kan media göra något?

Han är garanterat psykopat. Varför flyttade han till Sverige... vad flydde han från. Jag hade också önskat media kunde göra något.
Citera
2024-04-30, 07:04
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenvet
Jag har gjort och även haft enskilda samtal med honom över telefon några gånger då jag haft en relation med en person med Antisocial personlighetsstörning och varit ganska nedbruten efter det på alla plan.

Hans webbinar är absolut stöttande men samtidigt så förklarar han självklarheter. I slutet har han en frågestund där man får skicka frågor om sin egen situation eller narcissism i övrigt som han svarar på. Där är det dock tydligt att han blir lite nonchalant och vissa frågor får bara ett väldigt kort svar.

Han ger också bilden när man pratar med honom som otroligt omtänksam, varm och mjuk. Samtidigt som jag vid sista samtalet upplevde honom som att han slog om till väldigt kall och hård. Något som glimtade till som han sedan dolde. Jag bokade inga fler samtal efter det.


Han är sjuk och farlig. Han splittrar par, bryter ner redan sårbara människor, lurar pengar av folk. Det säger så mycket om honom när han väljer sin psykiater som offer att sol och våra, en man, erfaren. Då kan man förstå hur duktig han är.
Citera
Igår, 01:17
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AF60
Han är sjuk och farlig. Han splittrar par, bryter ner redan sårbara människor, lurar pengar av folk. Det säger så mycket om honom när han väljer sin psykiater som offer att sol och våra, en man, erfaren. Då kan man förstå hur duktig han är.

Det gör det ju verkligen. Kan man läsa mer om detta någonstans?
Det låter ju helt fruktansvärt och den gången han blev hård och kall… jag trodde det var mig det var fel på.
Han är fortfarande aktiv med webbinar, samtal och skriver mycket så sin sida på FB
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback