Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-03, 00:37
  #1
Medlem
Drickbacks avatar
Topp 5 börjar utkristalliseras, rycker något lag?, tappar något lag mark?
Sheffield U måste börja vinna, 9 p upp till andra sidan strecket. Det blev 1-1 i tidig julklapp precis innan jul, kan de upprepa bravaden?


Lör 3/2

13:30 Everton - Tottenham (Bjuhr & Strömberg)
16:00 Brighton - Crystal Palace (Sandberg & Lagerström)

16:00 Newcastle - Luton (Holmgren)

16:00 Burnley - Fulham (Karlsson)

18:30 Sheffield United - Aston Villa (Dahlberg

Sön 4/2

15:00 Manchester United - West Ham (Tennisberg & Olsson)

15:00 Chelsea - Wolverhampton (Dahlberg & Fredriksson)

15:00 Bournemouth - Nottingham (Dahlborn)

17:30 Arsenal - Liverpool (Bjuhr & Strömberg)

Mån 5/2
21:00 Brentford - Manchester City (Holmgren & Åslund)


Studio
Lör 13.00 - 21.30
Sön 14:30 - 21.15


Domare i omgången, får vi se felfri runda av dom?
https://www.premierleague.com/news/3870963
Citera
2024-02-03, 00:42
  #2
Medlem
Drickbacks avatar
Några rader om Liverpool: man bör starta samma lag som startades mot Chelsea, tror att Bradley klarar ny match trots färsk på platsen och många minuter på kort tid. Det betyder isåfall att Martinelli måste jobba hem djup på egen planhalva. Ska Trent in får det bli på bekostad av Jones.
Mittfältet behöver vara ännu mer kroppsfysiska lite herre på täppan.
Själva matchen behöver man steppa upp ännu ett steg och försöka få tidigt stopp på bollinnehav för Arsenal, bästa sätt är punktmarkera Saliba & Rice. Bollarna framåt i plan kommer främst från dom.
Slaget om mittfältet och första målet lär vara av avgörande punkter.
Hoppas verkligen den gode Nunez har sparat sina baljor till denna match.

________
För övrigt har jag svårt att förstå att de som ogillar mig skriver i ”mina trådar” vill du/ni göra personlig-a/t påhopp får du/ni ta i pm.
Skapar dessa trådar för allmän trivsel men har personligen inget behov att matchtrådar startas så vill någon göra dom är det bara hojta till 👍🏻

Om jag fortsätter och ni känner för att bidra med förord om omgången är det väldigt välkommet.
Citera
2024-02-03, 01:35
  #3
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Några rader om Liverpool: man bör starta samma lag som startades mot Chelsea, tror att Bradley klarar ny match trots färsk på platsen och många minuter på kort tid. Det betyder isåfall att Martinelli måste jobba hem djup på egen planhalva. Ska Trent in får det bli på bekostad av Jones.
Mittfältet behöver vara ännu mer kroppsfysiska lite herre på täppan.
Själva matchen behöver man steppa upp ännu ett steg och försöka få tidigt stopp på bollinnehav för Arsenal, bästa sätt är punktmarkera Saliba & Rice. Bollarna framåt i plan kommer främst från dom.
Slaget om mittfältet och första målet lär vara av avgörande punkter.
Hoppas verkligen den gode Nunez har sparat sina baljor till denna match.

________
För övrigt har jag svårt att förstå att de som ogillar mig skriver i ”mina trådar” vill du/ni göra personlig-a/t påhopp får du/ni ta i pm.
Skapar dessa trådar för allmän trivsel men har personligen inget behov att matchtrådar startas så vill någon göra dom är det bara hojta till 👍🏻

Om jag fortsätter och ni känner för att bidra med förord om omgången är det väldigt välkommet.

Mot Chelsea fick ni stora ytor att transportera boll och ni tilläts att bränna på, jag misstänker(hoppas) att det inte kommer se likadant ut på söndag. Gomez gjorde det ganska bra mot Arsenal i cupen men jag hoppas att få se Bradley, han och Martinelli mot varandra kan blir riktigt spännande.

Om Partey startar så ökar Arsenals vinstprocent litegrann, jag tror att han och Rice kan vara nyckeln för Arsenal. Men jag lägger mina pengar på kryss, 3-3.
__________________________________________________ _____

Jag tror inte folk tänker på vem som startar vilken tråd osv. Gnäller folk på dig så skit i det fan, det du gör är väldigt uppskattat, iaf av oss som hänger här mycket och det tror jag att du vet. Folket som skriver 1-2 gånger i månaden är oftast bara dryga för sakens skull.

Sen är det så att mycket inom fotboll är inte fakta, utan personliga åsikter och känslor. Och vissa människor kan inte hantera att det finns folk som inte håller med om deras åsikter. Försök ignorera.
Citera
2024-02-03, 10:07
  #4
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Om Partey startar så ökar Arsenals vinstprocent litegrann, jag tror att han och Rice kan vara nyckeln för Arsenal. Men jag lägger mina pengar på kryss, 3-3.

Partey kommer inte ens sitta på bänken tyvärr. Arteta har sagt i en presskonferens att han haft en motgång i sin återhämtning från skadan. Han har inte tränat med laget och kan vara borta ytterligare i flera dagar eller veckor t.o.m.

Jesus kommer nog starta iallafall, han har fortsatt tränat med laget och inga nya skador har rapporterats.
Citera
2024-02-03, 11:21
  #5
Medlem
ingetbranicks avatar
för trådstart. Kalas att ha alla matcher och tider samlade så här, och matcherna blir mycket roligare att följa med en matchtråd, även för oss som inte skriver så mycket. Ville bara säga det, om nu nån undrade.
Citera
2024-02-03, 12:36
  #6
Medlem
Drickbacks avatar
Everton: Pickford, Godfrey, Tarkowski, Branthwaite, Mykolenko, Garner, Gana, McNeil, Harrison, McNeil, Calvert-Lewin.

Avb: Virginia, Patterson, Keane, Coleman, Beto, Chermiti, Hunt, Dobbin, Metcalfe.



Tottenham: Vicario, Pedro Porro, Romero, van de Ven, Udogie, Bentancur, Hojbjerg, Maddison, Johnson, Richarlison, Werner.

Avb: Forster, Royal, Dragusin, Davies, Sarr, Skipp, Kulusevski, Bryan, Scarlett.
Citera
2024-02-03, 12:45
  #7
Medlem
ingetbranicks avatar
Kulusevski bänkad, alltså. Tråkigt men inte oväntat.
Citera
2024-02-03, 13:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kulusevski bänkad, alltså. Tråkigt men inte oväntat.

På grund av sjukdomen?
Citera
2024-02-03, 13:33
  #9
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
På grund av sjukdomen?

Han spelade senast (i onsdags) och var inte bra.
Citera
2024-02-03, 13:36
  #10
Medlem
ingetbranicks avatar
Hela nio engelsmän i Evertons startelva, när såg man nåt sånt senast? Man blir nostalgisk.

Men det gör dem ju inte bättre, tyvärr. Snyggt avslut av Richarlison, 1-0 i tredje minuten.
Citera
2024-02-03, 13:43
  #11
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hela nio engelsmän i Evertons startelva, när såg man nåt sånt senast? Man blir nostalgisk.

Men det gör dem ju inte bättre, tyvärr. Snyggt avslut av Richarlison, 1-0 i tredje minuten.

Ange har låst up Richarlisons potential, snyggt mål.
Citera
2024-02-03, 14:03
  #12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Mot Chelsea fick ni stora ytor att transportera boll och ni tilläts att bränna på, jag misstänker(hoppas) att det inte kommer se likadant ut på söndag. Gomez gjorde det ganska bra mot Arsenal i cupen men jag hoppas att få se Bradley, han och Martinelli mot varandra kan blir riktigt spännande.

Om Partey startar så ökar Arsenals vinstprocent litegrann, jag tror att han och Rice kan vara nyckeln för Arsenal. Men jag lägger mina pengar på kryss, 3-3.
__________________________________________________ _____

Jag tror inte folk tänker på vem som startar vilken tråd osv. Gnäller folk på dig så skit i det fan, det du gör är väldigt uppskattat, iaf av oss som hänger här mycket och det tror jag att du vet. Folket som skriver 1-2 gånger i månaden är oftast bara dryga för sakens skull.

Sen är det så att mycket inom fotboll är inte fakta, utan personliga åsikter och känslor. Och vissa människor kan inte hantera att det finns folk som inte håller med om deras åsikter. Försök ignorera.
Liverpool fick tag i bollen direkt vilket man inte är bortskämd med vilket gjorde Chelsea hamnade i brygga och kände sig underlägsna och då uppstår ytor.

Med Gomez på plan kan Bradley våga ta sig fram då dom är tre kvar där bak. Ska bli kul att se duellen Bradley - Martinelli om den blir av. Likaså om Gomez även denna gång kan få styr på Saka.

Som du vet nu är Partey skadad igen. Men vi kan nog se en fysik kamp och där man måste vara bollskicklig för att gå vinnande ur mittfältskampen.

För mig känns matchen 50-50, ni har fördel av hemmaplan, Liverpool något bättre form och Klopp har något bättre siffror mot Arteta.

___
Ja några uppskattar trådstartarna vilket uppskattas men påhoppen tar dessvärre bort glädjen att bjussa på några minuter, dom har 100 % koll vem som skapat tråden de skriver i när det gäller mig. Sen att kalla 1,5 inlägg/d spam där många inlägg är trådstart och laguppställningar är enbart patetiskt.
Jag hållen tummen att det goda vinner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback