Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 01:45
  #1
Medlem
Hejsan! Har käkat en massa socker idag så vet inte om detta är detta somspökar. (8st bakverk på en gång). Dosering :400mg tramadol snabbverkande och alpazolam 4mg. Vilopuls nu är 115bpm, känns skumt då det borde ej bulta i bröstet såhär. Mår decent annars men känns som att pulsen är ”hård” och ansträngd men den brukar vara lugn annars, känner mig agiterad också och detta är hälften av min vanliga dosering.
Citera
2024-02-06, 02:01
  #2
Medlem
AnnaChiaras avatar
Varför tar du inte en taxi och åker in och kollar dig? Blir du sämre hemma kan det bli svårt att få tag i hjälp.
Citera
2024-02-06, 03:19
  #3
Medlem
-Andreas-s avatar
Du har förmodligen skrämt upp dig själv.
Glöm inte att andas o dricka måttligt med vatten.

Halvligg/halvsitt ner o låt det ta fyra sekunder vid inandning, håll två sekunder, låt utandning ta fyra sekunder o repetera.
Pulsen kommer att lägga sig om du gör det tillräckligt länge. Strunt i mobilsurfandet.
Citera
2024-02-06, 05:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hejsan! Har käkat en massa socker idag så vet inte om detta är detta somspökar. (8st bakverk på en gång). Dosering :400mg tramadol snabbverkande och alpazolam 4mg. Vilopuls nu är 115bpm, känns skumt då det borde ej bulta i bröstet såhär. Mår decent annars men känns som att pulsen är ”hård” och ansträngd men den brukar vara lugn annars, känner mig agiterad också och detta är hälften av min vanliga dosering.

Tramadol har även noradrenerga/serotonerga effekter.

Äter du antidepressiva bör du nog Ringa 1177 för att kontrollera att du inte har serotonergt syndrom.

Bra att du fick i dig några Alprazolam. Det är inte den mest muskelavslappnande bönsodiazepinnen men den är fortfarande stark och minska risken för krampanfall.
Citera
2024-02-08, 06:47
  #5
Medlem
Onan-erarens avatar
Det är nog inga problem, du nojar å stressar upp dig bara, du tror att du tagit en överdos å ska dö eller hur. Lugna ner dig så blir det bra, droger kan höja pulsen även i viloläge men det får man nog leva med, jag säger inte att du ska sluta knarka absolut inte. Det framkommer inte hur gammal du är å hur länge du har hållit på men dö kommer du nog inte att göra, inte ännu på ett tag iallafall. Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback