Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-06, 11:44
  #1
Medlem
JEGS76s avatar
Har haft Telenor i 15-20 år. Nu ligger fakturorna mellan 870 och 1200:-/mån. Har obegränsad surf och sänker jag till lagom nivå skulle jag spara 160:- men väljer jag ett nytt ab hos Comviq på tex 40GB så kommer det ligga på 295:-/mån. Lite billigare alltså. Någon som gjort samma övergång men blev missnöjd av någon anledning? Har aldrig haft Comviq men Telenor har blivit svindyra. Det här håller inte i längden.
Citera
2024-02-06, 12:05
  #2
Avstängd
Jag fortsätter köra med Comviq kontant. 345kr/mån, 100GB.
Täcker all surf på lob plus primewire (alla filmer, all tv gratis).
Och vem kan göra av med mer än 100GB på en månad?
Citera
2024-02-06, 12:22
  #3
Medlem
Jag skulle säga att det är värt att byta och se om du blir nöjd m ed täckningen med tanke på hur mycket du kan få ner kostnaden. Är du inte nöjd så är det ju inte supersvårt att byta tillbaka.

Om du ringer in till Telenor och nämner att du vill säga upp så kan de i vissa fall eventuellt erbjuda motsvarande rabatter som hos Comviq förutsatt att du binder dig så värt att pröva att slå en signal oavsett.
Citera
2024-02-06, 12:36
  #4
Medlem
Varför inte byta till Vimla? Exakt samma nät som Telenor så du kommer inte behöva oroa dig över det alls.
Citera
2024-02-06, 13:03
  #5
Medlem
Hustrun och jag bytte ifrån Telenor för några år sedan eftersom Telenor fungerade dåligt där vi bor.
Och vi valde Comviq, då fungerade allt helt plötsligt.
Innan klagade folk på att det inte gick att höra oss under ett samtal men med Comviq är det hur bra som helst.
Billigare är det också så summan av detta allt blev bra.
Citera
2024-02-06, 13:08
  #6
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Varför inte byta till Vimla? Exakt samma nät som Telenor så du kommer inte behöva oroa dig över det alls.
Där är väl kundtjänsten obefintlig? Lyckas du få tag i någon så är det väl som att kommunicera med en nyanländ neger med downs syndrom?
Citera
2024-02-06, 13:26
  #7
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Har haft Telenor i 15-20 år. Nu ligger fakturorna mellan 870 och 1200:-/mån. Har obegränsad surf och sänker jag till lagom nivå skulle jag spara 160:- men väljer jag ett nytt ab hos Comviq på tex 40GB så kommer det ligga på 295:-/mån. Lite billigare alltså. Någon som gjort samma övergång men blev missnöjd av någon anledning? Har aldrig haft Comviq men Telenor har blivit svindyra. Det här håller inte i längden.

Vad har du för abonnemang på Telenor? Deras obegränsad surf kostar 449:-/mån utan bindningstid, så hur kommer du upp i 1200:-/mån? Har du ett gammalt abonnemang så kan du enkelt ändra det till ett nyare med Telenor appen eller ta kontakt med dom.

https://www.telenor.se/handla/mobilabonnemang/
Citera
2024-02-06, 14:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Där är väl kundtjänsten obefintlig? Lyckas du få tag i någon så är det väl som att kommunicera med en nyanländ neger med downs syndrom?
Hur ofta behöver du kontakta kundtjänst om ditt abonnemang? Jag har haft i princip samtliga lågprisabonnemang någon gång och har aldrig, en enda gång, behövt byta abonnemang.
Citera
2024-02-06, 14:41
  #9
Medlem
elektronikfreaks avatar
Nu kör jag iof sig all internet via datorer och mobilt bredband eftersom jag bor på landet och det gör jag via abonnemang hos Hallon med 100GB trafik/månad för 250 kronor/månad. Önskar iof att Hallon vartefter skulle erbjuda "fri trafik" för ex 350 kronor/månaden men rykten går att de kommer med detta iom att de går över till 5G... vem vet?
All telefontrafik gör jag antingen - samtal jag själv ringer via (kontantkort) Halebop Go för 2 kronor/samtal eller ingående samtal dvs samtal jag tar emot via (kontantkort) Comviq Standard för 100 kronor/år.
Citera
2024-02-06, 15:13
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Varför inte byta till Vimla? Exakt samma nät som Telenor så du kommer inte behöva oroa dig över det alls.
Kan hålla med om detta. Vi har mycket problem med fakturorna hos Comviq. Man får vakta dem.
Citera
2024-02-06, 15:15
  #11
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Hur ofta behöver du kontakta kundtjänst om ditt abonnemang? Jag har haft i princip samtliga lågprisabonnemang någon gång och har aldrig, en enda gång, behövt byta abonnemang.
Du besvarar min fråga med en egen fråga. Hallon exempelvis var ett helvete att ha att göra med, nyttjade deras abonnemang i cirka tre månader för ett antal år sedan. Det var en besvärlig upplevelse att ha kontakt med kundtjänsten.

Någon annan som kan ge bättre svar när det kommer till Vimla tack?
Citera
2024-02-06, 15:40
  #12
Medlem
Bytte från Tele2 till Telenor eftersom Tele2 helt enkelt ljuger om deras "fri surf".

Tele2 har ingen fri surf. Den är begräsad till 50GB/mån. Därefter måste du skicka sms för att får ytterligare några GB.

Byt inte. Ring Telenor och förklara dina tankar så får du ett bättre erbjudande. Om du inte bor i ödemarken där Telenor har något sämre täckning kommer du bli extremt missnöjd om du byter till Tele2.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback