Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-07, 20:41
  #1
Medlem
Alltså någon som gör er förbannad, ger er en ursäkt, en riktigt bra sådan. Typ någon sliskig typ som daskar till er brud på röven eller någon som börjar tjafsa helt utan anledning.


Eller är ni typen som tränar kampsport som en sorts mental disciplin där ni skulle se er själva som vinnare ifall ni lyckades lugna en sådan situation utan våld?


Nått tredje?
Citera
2024-02-07, 20:47
  #2
Avstängd
KarimBenzema2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Alltså någon som gör er förbannad, ger er en ursäkt, en riktigt bra sådan. Typ någon sliskig typ som daskar till er brud på röven eller någon som börjar tjafsa helt utan anledning.


Eller är ni typen som tränar kampsport som en sorts mental disciplin där ni skulle se er själva som vinnare ifall ni lyckades lugna en sådan situation utan våld?


Nått tredje?

Jag tycker om att slåss och har alltid gjort det. Jag slåss inte för att jag har tränat kampsport sedan barnsben utan jag slåss för att jag älskar det. Jag hade slagits även om jag inte tränat kampsport.

Jag är en våldsam person och det är den jag är och jag älskar det.


Varför undrar du ens?
Citera
2024-02-07, 20:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Alltså någon som gör er förbannad, ger er en ursäkt, en riktigt bra sådan. Typ någon sliskig typ som daskar till er brud på röven eller någon som börjar tjafsa helt utan anledning.


Eller är ni typen som tränar kampsport som en sorts mental disciplin där ni skulle se er själva som vinnare ifall ni lyckades lugna en sådan situation utan våld?


Nått tredje?
mera åt att "jag blundar tills det börjar gå mot grov misshandel" och lite till for det är 30 år sedan jag sparra sist
och numera är det lätt att hoppa i galen tunna.
tänk dig att hoppa i mellan,, och killen har bajsat i att betala en kasse på redis
Citera
2024-02-07, 20:56
  #4
Medlem
rtyuios avatar
Hamnade i många situationer i min ungdom där folk började kaxa på gatan. Till följd av det började jag träna kampsport. Efter jag började träna kampsport har jag inte hamnat mer än en gång i en sådan situation och har enbart använts den gången för att försvara mig.
Citera
2024-02-07, 20:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Nått tredje?

Nja, du bör inte utöva kampsport om inte din egen säkerhet är i fara.
Dock ... om någon daskar din brud på röven, du försöker hantera situationen civilt och får fan tillbaka, smäll på fanskapet.
Citera
2024-02-07, 21:02
  #6
Medlem
RumpNietzsches avatar
Jag tränade väldigt mycket kampsport under i princip hela min ungdom från tidiga tonåren upp mot 30-strecket, har aldrig någonsin tänkt tanken att önska att någon ska bli våldsam så jag får göra illa dem.

Det har nog snarare väldigt mycket mer med dålig förmåga att hantera undertryckta aggressioner att göra än om man tränat kampsport eller ej. Vilket säkert till åtminstone några procent kan vara en representerad egenskap hos folk som söker sig till kampsporter också, men så ej i mitt fall iaf.
Citera
2024-02-07, 21:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grapefrutt
Nja, du bör inte utöva kampsport om inte din egen säkerhet är i fara.
Dock ... om någon daskar din brud på röven, du försöker hantera situationen civilt och får fan tillbaka, smäll på fanskapet.


Jo alltså, jag håller med. Men frågan är lite mer just "längtar ni efter" en sådan situation. Typ så att man äntligen får valuta för pengarna för bildligt och kanske bokstavligt talat

Eller är det tvärtom, något ni absolut inte är intresserade av men så klart i värsta fall vill vara beredda för. Inte att någon daskar er tjej på röven utan vad fan som helst som detta som sedan ger en ursäkt till att dänga någon.


Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Jag tränade väldigt mycket kampsport under i princip hela min ungdom från tidiga tonåren upp mot 30-strecket, har aldrig någonsin tänkt tanken att önska att någon ska bli våldsam så jag får göra illa dem.

Det har nog snarare väldigt mycket mer med dålig förmåga att hantera undertryckta aggressioner att göra än om man tränat kampsport eller ej. Vilket säkert till åtminstone några procent kan vara en representerad egenskap hos folk som söker sig till kampsporter också, men så ej i mitt fall iaf.


jo men precis. tänker mig också att det finns olika typer. Hur är det att träna med den typen om du nu är motsatt? Alltså sparring? Är det chill? Blir de aggressiva under träningen också eller ej?
__________________
Senast redigerad av Transaktiv 2024-02-07 kl. 21:08.
Citera
2024-02-07, 21:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Jo alltså, jag håller med. Men frågan är lite mer just "längtar ni efter" en sådan situation. Typ så att man äntligen får valuta för pengarna för bildligt och kanske bokstavligt talat

Eller är det tvärtom, något ni absolut inte är intresserade av men så klart i värsta fall vill vara beredda för. Inte att någon daskar er tjej på röven utan vad fan som helst som detta som sedan ger en ursäkt till att dänga någon.

Nej, som svar på din fråga - Jag längtar absolut inte efter att få ladda på någon bara för sakens skull, men skulle en nödvändig situation uppstå tvivlar jag aldrig. Sedan får "nödvändig" betvivlas.
Citera
2024-02-07, 21:52
  #9
Medlem
Bastubosses avatar
Risken med att nita en svensson är att dom faller i backen och slår huvudet i en sten eller vad som. Gemene man är så otroligt hjälplös i en fight så det krävs inte mkt. Plötsligt står man åtalad för ett dråp.. men absolut om det finns anledning för det så smäller det utan tvekan
Citera
2024-02-07, 23:16
  #10
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Alltså någon som gör er förbannad, ger er en ursäkt, en riktigt bra sådan. Typ någon sliskig typ som daskar till er brud på röven eller någon som börjar tjafsa helt utan anledning.


Eller är ni typen som tränar kampsport som en sorts mental disciplin där ni skulle se er själva som vinnare ifall ni lyckades lugna en sådan situation utan våld?


Nått tredje?
Nej, absolut inte. Har det enbart till vad det är till för, självförsvar och disciplin. Vill inte slå någon, men skulle någon försöka något så måste jag försvara mig/andra. Har gått på kampsport sen jag var 7 år.
Citera
2024-02-08, 08:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Alltså någon som gör er förbannad, ger er en ursäkt, en riktigt bra sådan. Typ någon sliskig typ som daskar till er brud på röven eller någon som börjar tjafsa helt utan anledning.


Eller är ni typen som tränar kampsport som en sorts mental disciplin där ni skulle se er själva som vinnare ifall ni lyckades lugna en sådan situation utan våld?


Nått tredje?

Så har jag tänk hela mitt liv, alltid känt någon sorts längtan att bruka extrema mängder våld mot någon där jag enligt mig själv kan rättfärdiga ett sådant brukande

Jag tränar även ”kampsport” om boxning fortfarande kallas det, men boxning ger mig mest känslan av att spela Sten sax påse, ute i det vilda så står man sällan och boxar mot varandra, det har gått väldigt snabbt och det är en befriande känsla när det inte finns några regler

Bita, trycka in ögonen, slå mot strupen, stampa dom i ansiktet, det är orgasmiskt
Citera
2024-02-08, 09:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Alltså någon som gör er förbannad, ger er en ursäkt, en riktigt bra sådan. Typ någon sliskig typ som daskar till er brud på röven eller någon som börjar tjafsa helt utan anledning.


Eller är ni typen som tränar kampsport som en sorts mental disciplin där ni skulle se er själva som vinnare ifall ni lyckades lugna en sådan situation utan våld?


Nått tredje?
Nummer två. Man får ett lugn och en säkerhet som antagligen utstrålas varför jag inte hamnar i bråk. Om jag gör det är säkerheten att jag troligen kan hantera det skön att ha. Om jag lätt hamnar i slagsmål finns alltid risken att jag själv blir skadad mer eller mindre allvarligt eller att en annan person skadas allvarligt förnyat det skall vara värt det. I jobbet (polis) har jag dessutom sett tillräckligt många sönderslagna, trasiga och döda människor av olika orsaker (ibland för en liten skitsak) för att se någon tjusning i misshandel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback