Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-10, 00:31
  #1
Medlem
Drickbacks avatar
Framme i finaler i AM & AFM vilket innebär de flesta är tillbaka.
Då kan man undra om Moneychester leder ligan efter sin match och återtar/övertar någon serieledningen?
Om omgången innehåller mina, vart ligger den då?
Vilar City nån/några inför CL-slutspel i veckan?


Matcherna
Lör 10/2
13:30 Manchester C - Everton (Andersson & Olsson)
16:00 Wolverhampton - Brentford (Tennisberg)
16:00 Fulham - Bournemouth (Dahlborn)
16:00 Tottenham - Brighton (Strömblad)
16:00 Luton - Sheffield U (Karlsson)
16:00 Liverpool - Burnley (Holmgren & Åslund)
18:30 Nottingham - Newcastle (Bjuhr & Fredriksson)

Sön 11/2
15:00 West Ham - Arsenal (Bjuhr & Fredriksson)
17:30 Aston Villa - Manchester U (Andersson & Olsson)

Mån 12/2
21:00 Crystal Palace - Chelsea (Tennisberg & Frisk)


Studio
Lör 10/2 13:00 (Jennifer, Bojan, Frisk)
Sön 11/2 14:30 (Henriksson, Åslund, Kåmark)


Omgångens domare
https://www.premierleague.com/news/3882998

Tabellen
https://www.premierleague.com/tables

Skadeläget
https://www.premierinjuries.com/injury-table.php
Citera
2024-02-10, 00:39
  #2
Medlem
Drickbacks avatar
För mitt eget lag blir det över 60 k på läktaren då sista sektionen öppnar, dock inte helt färdigställd så det blir ännu fler åskådare snart.

Hoppas verkligen de studsar tillbaka efter urusla insatsen sist som inte enbart berodde på motståndet vilket många hävdar felaktigt.

Truppen fortsätter ha bekymmer att vara fulltalig.
Avstängd - Konate
Skador - Szobo, Salah, Thiago, Tsimikas, Matip, Bajetic, Doak
Familjeskäl - Bradley
? Gomez förkyld, tränade inte idag. Går förkylning i laget så osäkert vilka som kommer vara tillgängliga.

Endo tillbaka efter AM
Robertson gör troligen sin första start sedan skadan


Mitt lag efter förutsättningarna jag känner till.
Diaz Nunez Jota
Jones Endo Mac
Robertson VvD Quansah Trent
Alisson


Av någon anledning känns det som en omgång man verkligen inte har råd att tappa varken 2 eller 3 poäng.
Citera
2024-02-10, 03:55
  #3
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
För mitt eget lag blir det över 60 k på läktaren då sista sektionen öppnar, dock inte helt färdigställd så det blir ännu fler åskådare snart.

Hoppas verkligen de studsar tillbaka efter urusla insatsen sist som inte enbart berodde på motståndet vilket många hävdar felaktigt.

Truppen fortsätter ha bekymmer att vara fulltalig.
Avstängd - Konate
Skador - Szobo, Salah, Thiago, Tsimikas, Matip, Bajetic, Doak
Familjeskäl - Bradley
? Gomez förkyld, tränade inte idag. Går förkylning i laget så osäkert vilka som kommer vara tillgängliga.

Endo tillbaka efter AM
Robertson gör troligen sin första start sedan skadan


Mitt lag efter förutsättningarna jag känner till.
Diaz Nunez Jota
Jones Endo Mac
Robertson VvD Quansah Trent
Alisson


Av någon anledning känns det som en omgång man verkligen inte har råd att tappa varken 2 eller 3 poäng.
Förödande för Liverpool om dom tappar poäng två matcher i rad där det bara ska vara 3 poäng! Igen så får West Ham göra det som inte Liverpool klarar av och bara städa av Arsenal.
Citera
2024-02-10, 08:28
  #4
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Förödande för Liverpool om dom tappar poäng två matcher i rad där det bara ska vara 3 poäng! Igen så får West Ham göra det som inte Liverpool klarar av och bara städa av Arsenal.
Vore väldigt förödande om man inte vinner, givetvis ska man slå Burnley, Liverpool har hållit nollan senaste fyra mot Burnley. Det som såg bra ut mot Chelsea blev som bortblåst på ett kick 😞

Ja tack ni får gärna göra om bravaden, ni har 2 raka utan förlust. Go Go Go
Citera
2024-02-10, 12:36
  #5
Medlem
Drickbacks avatar
Moneychester: Ederson, Stones, Akanji, Dias, Ake, Rodrigo, Nunes, Foden, Alvarez, Doku, Haaland

Avb: Ortega Moreno, Walker, Grealish, De Bruyne, Bernardo, Gvardiol, Bobb, Wright, Lewis



Everton: Pickford, Godfrey, Tarkowski, Branthwaite, Mykolenko, Young, Gana, Garner, McNeil, Harrison, Calvert-Lewin.

Avb: Virginia, Patterson, Keane, Onana, Beto, Coleman, Chermiti, Hunt, Dobbin.
Citera
2024-02-10, 13:23
  #6
Medlem
Drickbacks avatar
Varken Alisson eller Gomez syntes till i dagens trupppromenad. Lär betyda de missar dagens match.
Citera
2024-02-10, 13:31
  #7
Medlem
ingetbranicks avatar
Nio (!) engelsmän i Evertons startelva. Som på Tipsextra-tiden. Det kommer ju att gå åt helvete.
Citera
2024-02-10, 13:59
  #8
Medlem
HycklarSveriges avatar
Doku är riktigt vass!
Citera
2024-02-10, 14:24
  #9
Medlem
Everton försvarar sig bra, men Pep kan göra City vassare i andra halvlek genom att byta in B. Silva och KDB.
Citera
2024-02-10, 14:50
  #10
Medlem
jontepsgs avatar
Otroligt vapen att kunna slänga in de Bruyne i 58'. Nu vinner City tillslut.

Doku är rolig att kolla på, men slutprodukten behöver bli något bättre.
Citera
2024-02-10, 14:53
  #11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Varken Alisson eller Gomez syntes till i dagens trupppromenad. Lär betyda de missar dagens match.

Vad har sagts om Alisson? Skäms han över söndagsmatchen?

För att vara lite seriös så är det alltid tråkigt med avbräck, Alisson som är bäst i ligan och Gomez som gjort det bra senaste tiden. Dock ska ni vinna mot Burnley på hemmaplan ändå, jag spikade den matchen på stryket så hoppas verkligen inte det blir något annat resultat.
Citera
2024-02-10, 15:01
  #12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vad har sagts om Alisson? Skäms han över söndagsmatchen?

För att vara lite seriös så är det alltid tråkigt med avbräck, Alisson som är bäst i ligan och Gomez som gjort det bra senaste tiden. Dock ska ni vinna mot Burnley på hemmaplan ändå, jag spikade den matchen på stryket så hoppas verkligen inte det blir något annat resultat.
Tycker inte Alisson har något att skämmas över utan den rollen får VvD & Klopp ta.
Vid 2-1 har jag svårt att tro Alisson skriker att han tar den tanke på hur långt ute det är, VvD får knuff och hand i rygg antingen får han bli starkare eller lägga sig såsom Evertonspelaren gjorde precis mot Walker. 3-1 kommer 10 mot 11 och VvD ändrar riktning.

Igår ryktades att även Jota & Nunez kunde vara sjuka så även om de är med idag undrar man om de är helt kuranta? Kändes inte som VvD var helt frisk mot er men inget som har framkommit utan min tolkning hur han såg ut från början.
__________________
Senast redigerad av Drickback 2024-02-10 kl. 15:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback