Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-10, 16:53
  #13
Medlem
Xandas avatar
Det ÄR väldigt mycket störningar i surfandet på forumet, särskilt på telefonen. Det är som att servern inte svarar och det bara står och tuggar.

Och det är inte mitt internet som laggar, andra sidor och appar som Instagram funkar hur bra som helst samtidigt som Flashback bara laddar och laddar.
Citera
2024-02-10, 16:57
  #14
Medlem
Neroxxs avatar
Får det lite då och då, men det löser sig enkelt genom att uppdatera sidan så det är väldigt sällan det är ihållande problem. En F5 (eller liknande uppdatering på mobil) löser det direkt. Så det känns som problemet är att den tappar kontakt under en väldigt kort period vilket då "times out" laddningen (vilket oftast sker direkt så det är sällan man behöver vänta 5-15 sekunder utan det sker inom 1-2 sekunder). Den tekniska anledningen varför detta sker vet jag inte .
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2024-02-10 kl. 16:59.
Citera
2024-02-10, 17:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Intressant, jag sitter bakom en CGNAT sa det kan mycket val vara det.

Kolla om du får samma felmeddelande "connection refused". Detta betyder att sidan avvisar anslutningen.
Citera
2024-02-10, 17:29
  #16
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Kolla om du får samma felmeddelande "connection refused". Detta betyder att sidan avvisar anslutningen.

Ja, precis, det ar den jag listat som #2 i tradstarten.
Citera
2024-02-10, 17:34
  #17
Medlem
Kackotopis avatar
Ja det sker ibland, fast inget som jag ser som speciellt störande... brukar bara ladda om den aktuella sidan och när inte det funkar öppna en ny flik och sen in på FB igen.
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2024-02-10 kl. 17:39. Anledning: *flik
Citera
2024-02-10, 17:37
  #18
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Inget jag upplevt men då sitter jag inte på FB 24/7.
Av någon anledning så är Flashback extremt säkrat, min bank har många ggr tillfälligt avbrott. Flashbsck å ena sidan vi pratar någon enstaka sekund. Props till er som administrerar denna sajt!.
Citera
2024-02-10, 18:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, precis, det ar den jag listat som #2 i tradstarten.

Ja, det är samma problem, fast nu upplever jag inget problem med min Bahnhof lina.
Citera
2024-02-11, 06:41
  #20
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker jag far driftstorningar valdigt ofta nar jag ar inne pa Flashback. Det ar 4 olika fel som ofta dyker upp. I rangordning fran mest vanligt till minst vanligt:

1. 502 gateway timeout
2. could not connect to site (min enhet far inget svar alls)
3. could not find flashback.org (verkar nastan dns-relaterat, men jag tror inte det ar det)
4. 503 service uavailable

Vad beror allt detta pa? Far ni andra liknande? Jag har varit mer aktiv pa fb senaste tiden och det dyker upp nagra ganger varje dag for mig.

Vilken webbläsare använder du?
Citera
2024-02-11, 06:44
  #21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Vilken webbläsare använder du?

Oftast Firefox, men det gor ingen skillnad med avseende pa driftstorningarna.
Citera
2024-02-11, 06:45
  #22
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Uppkopplingsfel är ofta kopplat till användaren i grund och botten. Har oftast med val av webbläsare plus vpn-tjänst att göra.
Sök lite inåt innan du börjar gnälla istället.

Puss.
Citera
2024-02-11, 06:47
  #23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Uppkopplingsfel är ofta kopplat till användaren i grund och botten. Har oftast med val av webbläsare plus vpn-tjänst att göra.
Sök lite inåt innan du börjar gnälla istället.

Puss.

Hur hjalper detta inlagget nagon? Det ar inte kopplat till mig som anvandare, utan sannolikt till att jag sitter bakom CGNAT som vi pratat om tidigare i traden.
Citera
2024-02-11, 06:48
  #24
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Oftast Firefox, men det gor ingen skillnad med avseende pa driftstorningarna.

Testa nyttja Brave webbläsare så länge. Inte funnit en enda störning i den efter dessa 20 månader.
Kan jag rekommendera med handen på hjärtat.

Kram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback