Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-10, 04:00
  #1
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag tycker jag far driftstorningar valdigt ofta nar jag ar inne pa Flashback. Det ar 4 olika fel som ofta dyker upp. I rangordning fran mest vanligt till minst vanligt:

1. 502 gateway timeout
2. could not connect to site (min enhet far inget svar alls)
3. could not find flashback.org (verkar nastan dns-relaterat, men jag tror inte det ar det)
4. 503 service uavailable

Vad beror allt detta pa? Far ni andra liknande? Jag har varit mer aktiv pa fb senaste tiden och det dyker upp nagra ganger varje dag for mig.
Citera
2024-02-10, 04:29
  #2
Medlem
Bidens avatar
Alla får likadant. Kassa utvecklare.
Citera
2024-02-10, 04:50
  #3
Avstängd
Full-Retards avatar
Jo, varje dag känns det som att forumet har perioder av megalagg.
Kanske inträffar när den som har servern känner för att porrsurfa lite?
Citera
2024-02-10, 06:44
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Alla får likadant. Kassa utvecklare.

Nej, det gäller inte alla. Jag har inte märkt av några störningar.
Citera
2024-02-10, 07:03
  #5
Medlem
Kalleiankas avatar
Tror vi är redirectade allihop, till en annan server. Så vi kan fråga och aldrig få några vettiga svar. För det är bara dom som ligger bakom alltihop som sitter å svarar.
Citera
2024-02-10, 09:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det gäller inte alla. Jag har inte märkt av några störningar.

Snacka inte skit.

Alla får samma skit speciellt på telefonen.
Citera
2024-02-10, 09:58
  #7
Medlem
0A0As avatar
Flashback verkar ha något säkerhetssystem som slår till om det kommer mycket trafik från samma IP adress t.ex. vid Carrier Grade NAT.

Testa att uppdatera sidan i webbläsaren tills du får ett fel, sedan blir du utelåst från sidan under en längre tid (vet inte exakt: 30-60 min).
Citera
2024-02-10, 11:03
  #8
Medlem
Tranquility Bass avatar
Inget jag upplevt men då sitter jag inte på FB 24/7.
Citera
2024-02-10, 11:43
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Snacka inte skit.

Alla får samma skit speciellt på telefonen.

Jag tillhör alla och jag upplever inga problem oavsett plattform.
Citera
2024-02-10, 13:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Inget jag upplevt men då sitter jag inte på FB 24/7.

Jag hade inte heller något problem med Telia och en publik IP adress. Problemet började vid ett byte av operatör som använder sig av CGNAT. Jag testade med mobilen och det var samma problem med mobilnätet där operatören också använder sig av CGNAT. Från Flashbacks sida så ser det säkert ut som någon form av attack och triggar deras brandvägg. Jag testade en gång att uppdatera sidan som en dampskadad unge och blev utelåst i timmar. Jag upprepade detta vid flera tillfällen och blev varje gång utelåst från sidan.

Kolla på dessa skärmdumpar och se vad som hände när jag tryckte snabbt på F5 tangenten 20-30 gånger.

https://postimg.cc/gallery/DSJJhyC
Citera
2024-02-10, 13:52
  #11
Medlem
Pecka-s avatar
Relativt ofta sidan inte kan laddas och jag får ladda om två gånger för att få upp något igen.
Citera
2024-02-10, 16:51
  #12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Jag hade inte heller något problem med Telia och en publik IP adress. Problemet började vid ett byte av operatör som använder sig av CGNAT. Jag testade med mobilen och det var samma problem med mobilnätet där operatören också använder sig av CGNAT. Från Flashbacks sida så ser det säkert ut som någon form av attack och triggar deras brandvägg. Jag testade en gång att uppdatera sidan som en dampskadad unge och blev utelåst i timmar. Jag upprepade detta vid flera tillfällen och blev varje gång utelåst från sidan.

Kolla på dessa skärmdumpar och se vad som hände när jag tryckte snabbt på F5 tangenten 20-30 gånger.

https://postimg.cc/gallery/DSJJhyC

Intressant, jag sitter bakom en CGNAT sa det kan mycket val vara det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback