Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-10, 19:13
  #1
Medlem
Vi drar varje år några gubbar och kör skidor i Alperna. I år tänkte vi vara bekväma och köra något nära Geneve.

Cormayeur verket ju trevligt? Någon som varit där? Hur är skidåkningen, vi gillar typ röda backar så man kan myscarva.

Sedan vill man också äta gott både i liftsystemet och på kvällen i byn. Verkar vara en bra stad för det av vad jag förstått.
Citera
2024-02-10, 22:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Vi drar varje år några gubbar och kör skidor i Alperna. I år tänkte vi vara bekväma och köra något nära Geneve.

Cormayeur verket ju trevligt? Någon som varit där? Hur är skidåkningen, vi gillar typ röda backar så man kan myscarva.

Sedan vill man också äta gott både i liftsystemet och på kvällen i byn. Verkar vara en bra stad för det av vad jag förstått.
Säger det här med brasklappen att jag är en novis på ämnet skidåkning..

Var där på kundevent, det var förbannat jävla grymt. Helt otrolig natur, otroligt fina liftsystem, backar och trevligt åkande. Dom mer avancerade åkarna lovordade dom tuffare backarna. Kan dock med svart bälte i mat- och dryckeskonsumtion intyga att födan var nog det bästa av allt jag åt det året i Europa.
Citera
2024-02-10, 23:32
  #3
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Vi drar varje år några gubbar och kör skidor i Alperna. I år tänkte vi vara bekväma och köra något nära Geneve.

Cormayeur verket ju trevligt? Någon som varit där? Hur är skidåkningen, vi gillar typ röda backar så man kan myscarva.

Sedan vill man också äta gott både i liftsystemet och på kvällen i byn. Verkar vara en bra stad för det av vad jag förstått.


Avstånden är inte så stora nere i europa. Så har ni provat de tre dalarna t ex Val Thorens?
Bra liftsystem och möjlighet att åka mellan tre dalar.
Bra mat men inte det billigaste med svag kronkurs..
Citera
2024-02-10, 23:40
  #4
Medlem
SilentVictorys avatar
Japp, riktigt välpreparerade och fina pister. Dock ett relativt litet system. Satsa på Chamonix istället och sen bara ta tunneln över dagen till Courmayeur om ni vill åka där.
Citera
2024-02-11, 00:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Japp, riktigt välpreparerade och fina pister. Dock ett relativt litet system. Satsa på Chamonix istället och sen bara ta tunneln över dagen till Courmayeur om ni vill åka där.

Enbart fyra skiddagar så kanske blir lagom? har ju hyrbil iof så kan ju ta bilen också
Citera
2024-02-11, 00:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Säger det här med brasklappen att jag är en novis på ämnet skidåkning..

Var där på kundevent, det var förbannat jävla grymt. Helt otrolig natur, otroligt fina liftsystem, backar och trevligt åkande. Dom mer avancerade åkarna lovordade dom tuffare backarna. Kan dock med svart bälte i mat- och dryckeskonsumtion intyga att födan var nog det bästa av allt jag åt det året i Europa.

Låter ju grymt fint!
Citera
2024-02-11, 10:49
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Enbart fyra skiddagar så kanske blir lagom? har ju hyrbil iof så kan ju ta bilen också
Det finns ju ett par fina off-pist möjligheter där också att utforska, åker ni även det finns det ju lite mer.

Ni skulle ju också kunna vända på det i och med bara fyra dagar, kör Courmayeur men åk över till Chamonix en dag (Väl värt det). Tar typ 30 minutet bara.
Citera
2024-02-11, 12:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det finns ju ett par fina off-pist möjligheter där också att utforska, åker ni även det finns det ju lite mer.

Ni skulle ju också kunna vända på det i och med bara fyra dagar, kör Courmayeur men åk över till Chamonix en dag (Väl värt det). Tar typ 30 minutet bara.

1 av oss kör all mountain medans vi andra kör racing carving. Så blir mest pist. Jo varit rätt mycket i Chamonix redan dock. Men du tror man tröttnar på Courmayeur inom 4 dagar?
Citera
2024-02-11, 14:53
  #9
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
1 av oss kör all mountain medans vi andra kör racing carving. Så blir mest pist. Jo varit rätt mycket i Chamonix redan dock. Men du tror man tröttnar på Courmayeur inom 4 dagar?
Nej tröttnar lär ni absolut inte att göra, inte på fyra dagar Såpass bra backar att man gärna åker dom om och om igen.
Få gånger man verkligen vågat och vill släppa på allt för att backarna är så bra preparerade.

Nu var det visserligen några år sedan, men kan inte tänka mig att det blivit sämre.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3587465

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback