Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-18, 11:49
  #13
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är mest intresserad av vad det är för polsk butik du hittat? Köper en hel del polska varor på min lokala Ica då de har allt från grymma korvar till körsbärssylt. Men rysk senap låter absolut som något jag också gärna hade testat. Knödel är ju också gott så hade säkert köpt det med.
"Rosyjska" från märket "Kamis" står det på burken iaf.
På etiketten på svenska står det bara "Rysk senap (stark).


Men, vet du inte var det finns polska butiker i Malmö?
Det finns ju lite här och där, liksom det finns någon rysk butik också.

Men jag är osäker på om jag vill outa butiken för dig, med tanke på att du förmodligen tänker dra samman något slags demonstrationsuppbåd mot de stackarna för att driva dem från hus och hem - och butik - bara för att de dristat sig till att sälja Putins folkmordssenap, för en spottstyver dessutom bara.


Där fanns även en hel massa frysta varor, med alla möjliga "polska dumplings" (de tycks älska sådant, och de har alla möjliga sorters innehåll. Från jordgubbssylt till grönsaker, osv.).
Jag planerar inte köpa jordgubbssylt-knödel inom kort iaf.

De hade förresten flera sorters vitkålssallad också, något jag däremot blev mycket nöjd över.
Liksom alla fina burkar med Tartarsås med olika sorters "kryddning," som tex Karljohanssvamp"

Jag tycker om Karljohanssvamp.

Tänk, jag trodde aldrig att polacker hade så mycket gott att smaka av.
Men tydligen har de det, och inte bara massa korv och hårfärgningsmedel.
Citera
2024-02-18, 11:59
  #14
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är mest intresserad av vad det är för polsk butik du hittat? Köper en hel del polska varor på min lokala Ica då de har allt från grymma korvar till körsbärssylt. Men rysk senap låter absolut som något jag också gärna hade testat. Knödel är ju också gott så hade säkert köpt det med.
Jag läser nu att "Kamis" tydligen är ett inhemskt polskt märke, som producerar denna "ryska senap" i enlighet med en "rysk stil."

Men frågan är väl o det inte är ännu värre än att importera rysk mat.
För nu så riskerar de ju ge upphov till en allmän beundran för rysk matkultur, genom att saluföra ryska imitationer.
Det enda som kan hända är ju att folk börjar bli sugna på det ryska originalet, för att se om det verkligen var så smaskigt som det utlovades.

Den enda som kan vinna på det är ju Putin.

Det börjar med senap, och snart kommer alla att vilja bli som ryssarna.
En mycket lömsk strategi från Putins sida, det är det ju.
Citera
2024-04-25, 06:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Laglydiga svenskar känner jättespänning när de begår dessa grova "brott".

Sett en hel del ryska produkter på Ica Maxi btw som fortfarande är kvar. Är bland "importvarorna" allt ifrån kvass, till chips och patéer.
Ryssland är ett av världens bästa jordbruksländer i min mening. Tråkigt med bojkotten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback