Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-03-03, 12:20
  #73
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobilator
Nej, om polisen i ett land i västvärlden letar efter inkräktare efter en anmälan om ett spöke beror det på att polisen tror att det påstådda spöket egentligen kan vara en människa. Inte att de letar efter just ett spöke. Därmed faller din jämförelse.
Ja det får man verkligen hoppas. Min ”jämförelse” var dock en frågeställning till dig om hur du tycker att polisen borde agera.
Du verkar dock ha väldigt svårt för att svara på den frågan - nästan lika svårt som du har att svara på frågan hur i hela friden polisen någonsin skulle kunna utesluta att en människa (eller en känd djurart) är den misstänkte..

Citat:
Eftersom sökmotorer följer automatiska algoritmer och inte förstår innehållet i sak i sökningarna, är det ett icke-svar att hänvisa till Google eller jämförbar sökmotor om någon frågar efter information.
Och du orkar inte göra filtreringsjobbet själv alltså? Tyvärr orkar inte jag heller hitta fler källor åt dig - i alla fall inte så länge du inte svarar på frågorna du får.
Citera
2024-03-03, 14:47
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det får man verkligen hoppas. Min ”jämförelse” var dock en frågeställning till dig om hur du tycker att polisen borde agera.
Du verkar dock ha väldigt svårt för att svara på den frågan -
Vad har mina åsikter om hur polisen borde agera för betydelse? Frågeställningen gäller hur polisen och andra institutioner agerar.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
nästan lika svårt som du har att svara på frågan hur i hela friden polisen någonsin skulle kunna utesluta att en människa (eller en känd djurart) är den misstänkte..
Om de anser att det inte längre finns anledning att misstänka att en inkräktare finns, då har det effekten att de inte längre söker. Det, och inte semantik, är poängen.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och du orkar inte göra filtreringsjobbet själv alltså? Tyvärr orkar inte jag heller hitta fler källor åt dig - i alla fall inte så länge du inte svarar på frågorna du får.
Det finns många länder i världen. Poängen med att ställa en fråga är väl att det kan komma andra svar än "sök själv med något dumt verktyg"?
Citera
2024-03-03, 15:56
  #75
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobilator
Vad har mina åsikter om hur polisen borde agera för betydelse? Frågeställningen gäller hur polisen och andra institutioner agerar.
Frågeställningen blir dock omöjlig att besvara om du sätter upp premissen att polisen uteslutit mänskliga förövare - i sådant fall måste du ju berätta hur det skulle gå till - eller åtminstone ge exempel på när det skett. Eller tänker du dig att det kanske finns polismyndigheter som har satt upp ett regelverk för hur de ska agera utifall de ställs inför ett scenario där den eftersökte inte kan vara mänsklig?

Citat:
Om de anser att det inte längre finns anledning att misstänka att en inkräktare finns, då har det effekten att de inte längre söker. Det, och inte semantik, är poängen.
Ja i sånt fall håller jag med - polisen lägger ner utredningar när de inte hittar någon brottsling. De går nog ingenstans i hela världen istället över i supernatural mode och tar fram sina spökscanners..
Citera
2024-03-03, 17:49
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Frågeställningen blir dock omöjlig att besvara om du sätter upp premissen att polisen uteslutit mänskliga förövare - i sådant fall måste du ju berätta hur det skulle gå till - eller åtminstone ge exempel på när det skett. Eller tänker du dig att det kanske finns polismyndigheter som har satt upp ett regelverk för hur de ska agera utifall de ställs inför ett scenario där den eftersökte inte kan vara mänsklig?
Nej, det är du som förvränger det till det genom att käbbla om semantik. Jag påstod aldrig att de skulle arbeta i ordningen att först fastställa att det fanns en förövare och sedan försöka identifiera en förövare. Om det är en misstanke om olaga intrång så måste de identifiera en inkräktare först för att kunna konstatera olaga intrång sedan. Därmed är hela din fråga felställd.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja i sånt fall håller jag med - polisen lägger ner utredningar när de inte hittar någon brottsling. De går nog ingenstans i hela världen istället över i supernatural mode och tar fram sina spökscanners..
Inte ens i Indien och Sydafrika, där de letar efter spöken som brottslingar?
Citera
2024-03-03, 18:06
  #77
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobilator
Nej, det är du som förvränger det till det genom att käbbla om semantik. Jag påstod aldrig att de skulle arbeta i ordningen att först fastställa att det fanns en förövare och sedan försöka identifiera en förövare. Om det är en misstanke om olaga intrång så måste de identifiera en inkräktare först för att kunna konstatera olaga intrång sedan. Därmed är hela din fråga felställd.


Inte ens i Indien och Sydafrika, där de letar efter spöken som brottslingar?

Så vad i hela friden är det du frågar om? Du har ju minst sagt vänt och vridit på premisserna så det är svårt att svara om det inte definierar vad du undrar.
Citera
2024-03-03, 18:08
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så vad i hela friden är det du frågar om? Du har ju minst sagt vänt och vridit på premisserna så det är svårt att svara om det inte definierar vad du undrar.
Finns det fler länder än Sydafrika och Indien där polisen utreder paranormala inkräktare och brottslingar på ett sätt som metodologiskt hade kunnat hitta paranormala sådana om de fanns, och inte bara människor eller andra kända arter som felaktigt kan ha kallats paranormala av användaren?
Citera
2024-03-03, 18:11
  #79
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobilator
Finns det fler länder än Sydafrika och Indien där polisen utreder paranormala inkräktare och brottslingar på ett sätt som metodologiskt hade kunnat hitta paranormala sådana om de fanns, och inte bara människor eller andra kända arter som felaktigt kan ha kallats paranormala av användaren?

Oj, ja nu ändrades visst frågeställningen fullständigt igen. Men ok, jag har ingen aning, men jag misstänker dessvärre att det finns.
Citera
2024-03-03, 18:12
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Oj, ja nu ändrades visst frågeställningen fullständigt igen. Men ok, jag har ingen aning, men jag misstänker dessvärre att det finns.
Frågeställningen ändrades inte fullständigt. Det är du som hakar upp dig på semantik. Hur är det exempelvis i Ryssland?
Citera
2024-03-03, 18:27
  #81
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobilator
Frågeställningen ändrades inte fullständigt. Det är du som hakar upp dig på semantik. Hur är det exempelvis i Ryssland?

Hur är det i Ryssland med vad? Vad undrar du?
Citera
2024-03-03, 18:57
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur är det i Ryssland med vad? Vad undrar du?
Letar rysk polis efter paranormala inkräktare eller brottslingar, på ett sätt som kan jämföras med exempelvis Indien eller Sydafrika (och inte bara felidentifierade människor som i exempelvis England)?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback