Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-18, 10:56
  #1
Medlem
Hejsan! Har fått tid om ca en månad att göra en hälsokontroll genom jobbet, något som är obligatoriskt då min typ av tjänst ställer krav på vissa saker.

Jag har gått på ca 250/vecka sustanon nu i ca 8 veckor.

Hur bör jag göra? Kollar/reagerar dom på detta? Bör jag sluta nu? Ingen fara?
Citera
2024-02-18, 11:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyOlsson
Hejsan! Har fått tid om ca en månad att göra en hälsokontroll genom jobbet, något som är obligatoriskt då min typ av tjänst ställer krav på vissa saker.

Jag har gått på ca 250/vecka sustanon nu i ca 8 veckor.

Hur bör jag göra? Kollar/reagerar dom på detta? Bör jag sluta nu? Ingen fara?

Om ditt jobb ställer krav på det (vilket jag tror de flesta egentligen gör, men jag menar utöver det normala) så måste du sluta på ett eller annat sätt om du vill vara kvar.

En fråga är om du har fast anställning. En sak som man bör vara medveten om är att arbetsgivaren har skyldighet att hjälpa folk som har problem med droger. Ett problem är dock om ditt drogbruk gör att det inte finns arbete för dig (t.ex. en chafför som inte kan hålla sig nykter ens i trafiken - kan ju inte användas för att köra och man har antagligen inte andra arbetsuppgifter för honom heller).
Citera
2024-02-18, 11:02
  #3
Medlem
"ställer krav på vissa saker"?

Man lämnar inte blodprov vid besök hos företagshälsovården, om man inte har ett redan dokumenterat missbruk.

Jobbar du inom Kriminalvården så får väl ett olagligt intag av anabola ses som skäl för avsked.
Citera
2024-02-18, 11:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Om ditt jobb ställer krav på det (vilket jag tror de flesta egentligen gör, men jag menar utöver det normala) så måste du sluta på ett eller annat sätt om du vill vara kvar.

En fråga är om du har fast anställning. En sak som man bör vara medveten om är att arbetsgivaren har skyldighet att hjälpa folk som har problem med droger. Ett problem är dock om ditt drogbruk gör att det inte finns arbete för dig (t.ex. en chafför som inte kan hålla sig nykter ens i trafiken - kan ju inte användas för att köra och man har antagligen inte andra arbetsuppgifter för honom heller).

Sustanon är sterioder
Citera
2024-02-18, 11:29
  #5
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"ställer krav på vissa saker"?

Man lämnar inte blodprov vid besök hos företagshälsovården, om man inte har ett redan dokumenterat missbruk.

Jobbar du inom Kriminalvården så får väl ett olagligt intag av anabola ses som skäl för avsked.

Jo man lämnar blodprov. Men endast för att kolla missbruk av alkohol bakåt i tiden. Annars är standarden endast droger genom pissprov. Om inte arbetsgivaren kräver mer.

Pratar on Previa nu.
Citera
2024-02-18, 11:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Jo man lämnar blodprov. Men endast för att kolla missbruk av alkohol bakåt i tiden. Annars är standarden endast droger genom pissprov. Om inte arbetsgivaren kräver mer.

Pratar on Previa nu.

OM det finns anledning till det ja. I övrigt får inga ingrepp göras på kroppen, och det inkluderar blodprov.
Jag gissar att du är alkoholist, eftersom dom vill spåra ditt alkoholintag. Det görs inte per rutin.
Citera
2024-02-18, 11:42
  #7
Medlem
Jag kommer bara lämna urinprov.
Citera
2024-02-18, 11:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyOlsson
Jag kommer bara lämna urinprov.

Och då åker du på dina sterioder?
Citera
2024-02-18, 11:54
  #9
Medlem
knivenikukens avatar
Jag hade också hälsokontroll på mitt jobb i byggbranschen, rökte mycket gräs då. Dem kollade aldrig efter droger. Lämnade också urin.
Citera
2024-02-18, 11:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Och då åker du på dina sterioder?

Jag vet inte, utan det är ju det som är min fråga. Jag använder mig av testosteron som sagt. Enbart det
Citera
2024-02-18, 12:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyOlsson
Jag vet inte, utan det är ju det som är min fråga. Jag använder mig av testosteron som sagt. Enbart det

Ja generellt så lämnar man varken blod- eller urinprov. Om din arbetsgivare nu kräver det, och det råder förbud mot steroider, så är du ju körd. Annars inte. Du förklarar ju inte vilka "krav" din tjänst innebär.
Citera
2024-02-18, 12:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja generellt så lämnar man varken blod- eller urinprov. Om din arbetsgivare nu kräver det, och det råder förbud mot steroider, så är du ju körd. Annars inte. Du förklarar ju inte vilka "krav" din tjänst innebär.
Jag kommer lämna urinprov, tror dom kollar efter droger. Så då kommer det synas förhöjda värden av testosteron där?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback