Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-03, 17:24
  #1
Medlem
Tja,

Är det någon som har erfarenhet av högt hemoglobin, högt EVF samt högt MCH?

Kör TRT för att slippa problem med besök på gymmet av farbror blå, recept dvs..

Kör dessutom förutom Nebido, typ 250 propp/vecka.. så snittar typ 350mg/vecka om man slår ihop Nebidon.. Resultatmässigt skitbra ihop med Ligadrol.

Problemet som uppstått är mitt fucking blodvärde.

Rewell vill pausa mig pga 198 i Hemoglobin, 54 i EVF samt 34 i MCH....

Donerade blod och Hemoglobin droppade till 186, bättre men inte bra.. resten oförändrat.

Startat 4000 mg IP6 (tom.mage), 2000mg Turmetic samt 40 mg Telmisartan, gått två veckor utan blodprov. Nästa prov är om tre veckor.

Min fråga, är det någon här som lyckats få ner värdena med IP6, Turmetic samt Telmisartan?

Eller något annat knep?
Citera
2024-03-03, 19:53
  #2
Medlem
Prova med grapefrukt, kommer sänka ditt blodvärde. Med hur mycket låter jag vara osagt.

Mvh
Citera
2024-03-06, 11:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Prova med grapefrukt, kommer sänka ditt blodvärde. Med hur mycket låter jag vara osagt.

Mvh


Hört från många håll att grape inte funkar.. men värt att testa, kostar ju inget. Grapejuice borde ju funka i så fall
Citera
2024-03-06, 14:48
  #4
Medlem
shitmagnets avatar
Är det svårt att skaffa Warfarin?
Aspirin annars.
Citera
2024-03-06, 16:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wtf123wtf
Hört från många håll att grape inte funkar.. men värt att testa, kostar ju inget. Grapejuice borde ju funka i så fall
Har du några symtom på ditt höga blodvärde förutom att det just är högt på pappret?
Citera
2024-03-07, 05:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Har du några symtom på ditt höga blodvärde förutom att det just är högt på pappret?

Brus/surr i öronen... Inget jättestörande direkt.. annars mår jag toppen
Citera
2024-03-10, 19:44
  #7
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wtf123wtf
Tja,

Är det någon som har erfarenhet av högt hemoglobin, högt EVF samt högt MCH?

Kör TRT för att slippa problem med besök på gymmet av farbror blå, recept dvs..

Kör dessutom förutom Nebido, typ 250 propp/vecka.. så snittar typ 350mg/vecka om man slår ihop Nebidon.. Resultatmässigt skitbra ihop med Ligadrol.

Problemet som uppstått är mitt fucking blodvärde.

Rewell vill pausa mig pga 198 i Hemoglobin, 54 i EVF samt 34 i MCH....

Donerade blod och Hemoglobin droppade till 186, bättre men inte bra.. resten oförändrat.

Startat 4000 mg IP6 (tom.mage), 2000mg Turmetic samt 40 mg Telmisartan, gått två veckor utan blodprov. Nästa prov är om tre veckor.

Min fråga, är det någon här som lyckats få ner värdena med IP6, Turmetic samt Telmisartan?

Eller något annat knep?

Låter märkligt att rewell vill pausa då en känd biverkning är just höga blodvärden på nebido. Känns inte så seriöst.

Lämna blod och kanske dra ner på dosen, om du kan borde tätare intervall på nebido också ge bättre blodvärden - finns några här som sticker sig själv med nebido.
Citera
2024-03-10, 20:37
  #8
Medlem
Lösningen är att dra ned på dosen, 350 mg/veckan är kur året runt, det kommer ge bieffekter ovillkorligen. Nebido är riktigt stygg mot blodvärdena, kliv av den ett tag och kör bara Prop på TRT dos 80-150 mg/vecka. Be Rewell skriva ut gel istället för att behålla receptet om du vill det, gel är mycket bättre för blodvärdena iom att du doserar varje dag och det borde ju läkaren själv föreslå som en lösning att testa.
Citera
2024-03-11, 23:44
  #9
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Be om att få Testoviron utskrivet. De får söka licens och en injektion sker var 3 vecka. Se till att dricka minst 2-3 liter vatten varje dag, blodgivning var tredje månad, helst att läkaren ser till att du får tappas oftare. Nebido är känt för att ge höga blodvärden.
Citera
2024-03-21, 16:07
  #10
Medlem
Någon som har fler tips? Ligger själv lite högt. Pendlar mellan inom referens eller strax över.

Sänka dosen har inte gjort någon skillnad i mitt fall tyvärr.
Citera
2024-03-28, 22:44
  #11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Någon som har fler tips? Ligger själv lite högt. Pendlar mellan inom referens eller strax över.

Sänka dosen har inte gjort någon skillnad i mitt fall tyvärr.

Sänk dosen tryck 1ml testo e14d eller e21d ett tag. Funkar utmärkt att träna på den dosen.
Citera
2024-04-02, 05:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Låter märkligt att rewell vill pausa då en känd biverkning är just höga blodvärden på nebido. Känns inte så seriöst.

Lämna blod och kanske dra ner på dosen, om du kan borde tätare intervall på nebido också ge bättre blodvärden - finns några här som sticker sig själv med nebido.


Svenska sjukvården hjälper inte dig med att lämna blod när du har aas i kroppen. Inte ens för hälsa eller kasta bort skiten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback