Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 17:29
  #1
Medlem
så som rubriken lyder hur svårt är det att göra en cannabisplanta med specifika cannabinoider i och om man vill ha någon sådan finns det någon organisation eller något man kan kontakta?
Citera
2024-03-05, 17:41
  #2
Medlem
Fummys avatar
Utan att du namnger specifika cannabinoider ...
Citera
2024-03-05, 17:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Utan att du namnger specifika cannabinoider ...

det är med goda causes jag frågar och av nyfikenhet.

I det stora hela så är det inte så viktigt att veta exakt vilka.
Citera
2024-03-05, 17:44
  #4
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokioki
det är med goda causes jag frågar och av nyfikenhet.

I det stora hela så är det inte så viktigt att veta exakt vilka.

Det spelar roll vilka du syftar på.
Citera
2024-03-05, 17:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det spelar roll vilka du syftar på.


THC-A
CBD-A
CBG ( om möjligt)
CBD
THC
CBC

terpener (om möjligt)

B-caryophyllene
Citronellol
humulene
Limonene
Myrcene

Så många som möjligt av dessa specifika
Citera
2024-03-05, 19:59
  #6
Medlem
Soulflowers avatar
Det känns spontant som att det finns massor av litteratur i ämnet, har du sökt något själv innan du frågade här?
Citera
2024-03-05, 20:35
  #7
Medlem
eldrattans avatar
Jag fattar det som att TS undrar om det finns någon seedbank som man kan maila om önskemål. Så tar dom fram frön med dom specifika önskemålen.
Nej det har jag svårt att se att man som privatperson kan göra. Såg ett reportage inifrån en seedbank eller vad det nu var där dom tog fram olika strains. Det är rätt avancerat för dom vill heller inte att dom ursprungliga effekterna och strukturerna blir allt för avlägset cannabisplantan.
Citera
2024-03-05, 22:08
  #8
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Drogodling och drogtillverkning

/Moderator
Citera
2024-03-06, 09:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokioki
så som rubriken lyder hur svårt är det att göra en cannabisplanta med specifika cannabinoider i och om man vill ha någon sådan finns det någon organisation eller något man kan kontakta?

Du har noll koll på botanik! Du kanske vill ha genmodifierad variant på cannabis? Det går att avla på vissa egenskaper som terpener och specifika cannabinoider. Men det är inte som du föreställer dig.
Citera
2024-03-06, 16:54
  #10
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Du har noll koll på botanik! Du kanske vill ha genmodifierad variant på cannabis? Det går att avla på vissa egenskaper som terpener och specifika cannabinoider. Men det är inte som du föreställer dig.
GMO är det som gäller i detta fall ja.

Men man har lyckats punda fram CBD/THC dominerade plantor så ja det vore väl inte omöjligt med andra cb-noider.
Citera
2024-03-06, 18:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokioki
THC-A
CBD-A
CBG ( om möjligt)
CBD
THC
CBC

terpener (om möjligt)

B-caryophyllene
Citronellol
humulene
Limonene
Myrcene

Så många som möjligt av dessa specifika

Alla de cannabinoiderna finns i alla cannabis plantor. Det samma gäller terpenera. De finns i princip i alla cannabis indica plantor.

Köp standard gräs och du kommer få i dig dessa cannabinoider.

Jag fattar inte riktigt vad du vill uppnå?

Här är frön för nybörjare https://nordlandseeds.com/sv/produkt...s-sv/canadian/
__________________
Senast redigerad av CBDtillTHC 2024-03-06 kl. 18:48.
Citera
2024-03-07, 10:06
  #12
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Att producera plantor som innehåller de cannabinoider och terpener du nämner är inte svårt. Det finns som sagt redan strains som innehåller dessa. Att odla fram plantor som har specifika halter av de olika ämnena är svårt eller till och med omöjligt beroende på vad du är ute efter.

Jag föreslår att du kollar på Ace seed om du är ute efter specifika terpener och cannabinoider. De har med hjälp av Fundación Canna tagit fram labbrapporter för många av sina strains där de listar just innehåll och koncentration av cannabinoider och terpener för respektive strain.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback