Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-05, 18:57
  #1
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Hej,är chansen natt vina lika stor om man väljer egna number och tar samma hela tiden eller om man slumpar som för.var gång ?
Citera
2024-03-05, 18:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Hej,är chansen natt vina lika stor om man väljer egna number och tar samma hela tiden eller om man slumpar som för.var gång ?
Det spelar ingen roll. Det enda tips jag kan komma på, är att välja nummer som så få som möjligt väljer.

Antar man kan hitta dessa uppgifter på webben.

Då vinner du i alla fal troligen mer den gången du vinner.

Citat:
Minst dragna nummer hos svenska lotto är 20, 29, 32, 22, 15.
https://www.lottoguiden.se/lotto-sta...r-dras-oftast/

Edit: Det blev fel med länken ovan. Men nummer som folk väljer minst borde nog också gå att hitta.
__________________
Senast redigerad av Pillerarm 2024-03-05 kl. 19:04.
Citera
2024-03-05, 19:00
  #3
Medlem
kungphus avatar
Du själv är en slumpgenerator så hur skulle det kunna spela roll om kaos eller kaos avgör och hur kan du välja. Du tänker fel eller uppfattar vad du är för något på ett felaktigt sätt.
Citera
2024-03-05, 19:03
  #4
Medlem
Slump oavsett hur vad du väljer. Antingen genererar du eller systemet slumpmässiga nummer.
Citera
2024-03-05, 19:06
  #5
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Slump oavsett hur vad du väljer. Antingen genererar du eller systemet slumpmässiga nummer.

Tänker.mer på om man håller vid samma nummer hela tiden eller byter.
Citera
2024-03-05, 19:06
  #6
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det spelar ingen roll. Det enda tips jag kan komma på, är att välja nummer som så få som möjligt väljer.

Antar man kan hitta dessa uppgifter på webben.

Då vinner du i alla fal troligen mer den gången du vinner.

https://www.lottoguiden.se/lotto-sta...r-dras-oftast/

Edit: Det blev fel med länken ovan. Men nummer som folk väljer minst borde nog också gå att hitta.

Tack
Citera
2024-03-05, 19:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Tänker.mer på om man håller vid samma nummer hela tiden eller byter.

Asså om du kör flera rader ex. 2-4-6-8-10/2-4-6-8-11/2-4-6-8-12 blir det väl ett ”system” men oavsett är det slump i min mening. Kör du 2-4-6-8-10/3-6-9-13/4-7-13-16 tror jag inte din chans blir större eller mindre. Lotto är bara tur och inget annat.

Jag är inget mattesnille dock..

Minns pilens tråd om att han va ett nummer ifrån. Ex 2-4-6-8-10 och raden blev 2-4-6-8-11. I min mening är det inte ett nummer ifrån.

Edit: hittade tråden.. missminner, han tyckte inte heller det var ett nummer ifrån
(FB) Svenska spels nya chef dumb i hudvudet? kan hon nått om oods?? va händer me SvS nu??
__________________
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-03-05 kl. 19:25.
Citera
2024-03-05, 19:13
  #8
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Tänker.mer på om man håller vid samma nummer hela tiden eller byter.
Om du har samma stående rader så är det bara en tidsfråga innan någon av de raderna går in, sen om det är nästa dragning eller om 63 år är en annan sak.
Citera
2024-03-05, 19:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Om du har samma stående rader så är det bara en tidsfråga innan någon av de raderna går in, sen om det är nästa dragning eller om 63 år är en annan sak.
Detsamma gäller om man byter rader varje gång. Det har ingen betydelse.
Citera
2024-03-05, 19:19
  #10
Medlem
kungphus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Om du har samma stående rader så är det bara en tidsfråga innan någon av de raderna går in, sen om det är nästa dragning eller om 63 år är en annan sak.
Nej det är ingen tidfråga. Krona kan komma upp i all evighet. Det finns inget som garanterar att ett visst nummer någonsin behöver komma upp.
Citera
2024-03-05, 19:19
  #11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Detsamma gäller om man byter rader varje gång. Det har ingen betydelse.
Nej, då kan man missa hela tiden, eller vinna varje gång. Med stående rader så VET man att tids nog går någon rad in. Precis som att om man sätter en apa vid en skrivmaskin så är det bara en tidsfråga innan han skriver en novell.
Citera
2024-03-05, 19:21
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Det bästa bör vara att slumpa. För chans att vinna betyder det inget om du kör samma eller slumpar. Men om du kör samma är risken att du lär dig dessa utantill och känner mer ett tvång att du måste spela varje dragning. För tänk om mina nummer vinner just denna dragning! Om man slumpar nummer till varje dragning gör det ju inget om man missar en dragning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback