Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-03-20, 13:50
  #97
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Ja, jag tror inte Inspirit81 blivit borttagen såvida du inte har skyddad identitet. Det är bara att logga in och validera ditt konto så ser man.
Jo men så är det ju är man medlem syns man tyvärr än så länge
Citera
2024-03-21, 05:00
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Söker man jobb så ska man inte vara anonym...
Dom flesta företag idag betalar för tjänster som kollar det mesta om dej.
Bakgrundskoll.se är ex.vis en sådan tjänst, så är man anonym
På Ratsit o Eniro spelar det absolut ingen roll 😎
Citera
2024-04-21, 09:17
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Det finns ett sätt att nästan försvinna helt. Skriv dig utomlands. Då försvinner du automatiskt från dessa sidor men du finns kvar på folkbokföringen.

Kan ju även upplysa att har man man skulder och betalningsanmärkningar så kan inte någon ta en kreditupplysning på dig om man är skriven utomlands. Man försvinner även från kreditbolagen som upplysning. Ganska bra för dig som inte kan få en bostad i Sverige. Bostadsbolagen kan inte ta en upplysning på dig.

Blir det inte follbokföringsbrott då?
Citera
2024-04-23, 13:03
  #100
Medlem
singelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymphonia
Blir det inte follbokföringsbrott då?

Om man gör detta med uppsåt så kan det nog vara det som du säger. Men om man gör det endast för att få ett bostadskontrakt så tror jag inte man begår ett bokföringsbrott eftersom jag inte tror att en domstol skulle döma dig bara för bokföringsbrott bara för att du vill ha ett bostadskontrakt för att du har betalningsanmärkningar.
__________________
Senast redigerad av singelmannen 2024-04-23 kl. 13:06.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback