Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-06, 13:37
  #1
Medlem
Massor med kunder är drabbade. Verkar vara en större driftstörning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1224222

Funkar det för er som har Telia? Är det Ryssen som är i farten?
Citera
2024-03-06, 13:46
  #2
Medlem
Det var inte bara för mobilsurfen utan det var även hemmavid.
Citera
2024-03-06, 13:47
  #3
Medlem
Gurkninjas avatar
Kan bekräfta att min telefon inte går att surfa med i alla fall. Spännande att höra orsaken när det är löst!
Citera
2024-03-06, 14:01
  #4
Avstängd
JoeDoughs avatar
Ligger inte Flashback på en server i USA? Är det därför det funkar men inget annat surfande?
Citera
2024-03-06, 14:19
  #5
Medlem
MuscleSharks avatar
"DNS-servern svarar inte" står/stod det. Dock verkar det som att felet verkar vara på gång att vara åtgärdat där jag befinner mig iaf. Men det tar längre tid än vanligt att ladda sidor, så nåt krux är det fortfarande.
Citera
2024-03-06, 14:59
  #6
Medlem
amentjeinas avatar
Hade jävla problem när jag var ute på stan, provade med båda SIM-korten (telia/halebop). Kunde använda snapchat, och kunde ringa, men inget mer.
Citera
2024-03-06, 15:03
  #7
Medlem
Lill-Anns avatar
Har Telia. Det gick surfa med datorn på vissa sidor, tex den här, men inte på andra. På telefonen gick det inte surfa någonstans.

Mitt bankid på min datornehet slutade fungera och jag trodde det berodde på att det sedan 4 mars 2024 behövde installeras nytt, men det gamla fungerar nu som förut.

Telias hemsida fungerade och där talade man om driftstörningar.

Sårbart. Lite läskigt då mitt bankid inte fungerade då jag som bäst behövde det.

Brr.

Edit: Går även surfa på telefonen nu.
__________________
Senast redigerad av Lill-Ann 2024-03-06 kl. 15:07.
Citera
2024-03-07, 08:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
Kunde använda snapchat, och kunde ringa, men inget mer.

Intressant. Har du något "Fria sociala-medier" på ditt abbonemang?
Isåfall troligt att det var någon dataräknare/debiteringssystem som var nere och inte släppte igenom data.
Snapchat är ju en internettjänst och borde annars gå under samma paraply som resten av internet.
Citera
2024-03-07, 09:39
  #9
Medlem
amentjeinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Intressant. Har du något "Fria sociala-medier" på ditt abbonemang?
Isåfall troligt att det var någon dataräknare/debiteringssystem som var nere och inte släppte igenom data.
Snapchat är ju en internettjänst och borde annars gå under samma paraply som resten av internet.

Nej - dessutom så testade jag både mitt privata på halebop, och mitt jobb-sim (telia), så det var ingenting sånt. Facebook/messenger fungerade inte, easypark fungerade det litet tag, men inte länge nog för att skulle hinna betala parkering - så fick ringa frugan och hon fick fixa det....
Citera
2024-03-18, 16:58
  #10
Medlem
Har haft "mikrostörningar" för några dagar sedan och idag igen då nätet på mobilen verkar vara nere i några minuter eller längre för att sedan gå igång igen. Någon annan som haft samma?
Citera
2024-03-19, 16:28
  #11
Avstängd
Lailatjejs avatar
.......
__________________
Senast redigerad av Lailatjej 2024-03-19 kl. 16:47.
Citera
2024-03-19, 16:42
  #12
Medlem
Verkar som om deras dns strular. Synd att det ska vara då svårt att välja egen dns på Android.
Det går att välja privat dns, men den går bara att ange som hostname så det behövs en primär dns för att slå upp den. Logik?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback