Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-08, 20:30
  #1
Medlem
Jag kan typ inget om videokameror så tacksam för all hjälp.
Skulle vilja ha en kamera som spelar in i 4k och som gärna tåler lite ruff om jag skall resa med den.
Sedan skulle det vara coolt om man kan rikta den mot datorskärmen och om den på något automatiskt sätt kan upptäcka typ ett videofönster och bara spela in det. Ungefär som de ibland kan se var ett ansikte finns. Vill inte betala mer än nödvändigt. Har så mycket annat jag måste lägga pengar på.

Några tips?
Citera
2024-03-08, 20:32
  #2
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
GoPro, osäker på om den har din ”paranoia funktion” du söker med att automatiskt gå igång på ansikten på laptopen, men annars är du hemma
Citera
2024-03-08, 20:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
GoPro, osäker på om den har din ”paranoia funktion” du söker med att automatiskt gå igång på ansikten på laptopen, men annars är du hemma

Haha, jag skrev att den skulle kunna spela in typ en youtube-ruta. Det andra var bara ett exemepel.
Antar att du tänker på min andra tråd om skyddsrum. Jag är inte paranoid. Jag har blivit rånad tre gånger och senaste gången var ganska nyligen.
Citera
2024-03-08, 20:44
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
DJI Pocket sägs vara bra.
https://www.komplett.se/search?q=Dji+pocket
Citera
2024-03-08, 22:19
  #5
Medlem
Kantarellgudens avatar
Du kan inte använda din telefon som videokamera?

Att kunna filma 4k är ju standard på moderna telefoner.
Citera
2024-03-09, 09:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Jag kan typ inget om videokameror så tacksam för all hjälp.
Skulle vilja ha en kamera som spelar in i 4k och som gärna tåler lite ruff om jag skall resa med den.
Sedan skulle det vara coolt om man kan rikta den mot datorskärmen och om den på något automatiskt sätt kan upptäcka typ ett videofönster och bara spela in det. Ungefär som de ibland kan se var ett ansikte finns. Vill inte betala mer än nödvändigt. Har så mycket annat jag måste lägga pengar på.

Några tips?
Varför i hela friden vill du spela in youtubevideor på din dator, med en kamera??? Det är bara korkat; kvalitén blir i potatisklass.
Citera
2024-03-09, 11:10
  #7
Moderator
Falukropps avatar
TV-, bild- och mediautrustning --> Foto, filmproduktion och grafisk design
/Moderator
Citera
2024-03-09, 14:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Varför i hela friden vill du spela in youtubevideor på din dator, med en kamera??? Det är bara korkat; kvalitén blir i potatisklass.

Vet att det framstår korkat, men varje och då menar jag varje gång jag kört screenrecorder så har det blivit sämst. Det blir lagg och andra problem. Av någon anledning verkar screenrecording av video vara en minneskrävande process. Nu kommer du säkert säga att det inte alls är det, men har testat med tre olika laptops och samma var gång.
Citera
2024-03-09, 14:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Vet att det framstår korkat, men varje och då menar jag varje gång jag kört screenrecorder så har det blivit sämst. Det blir lagg och andra problem. Av någon anledning verkar screenrecording av video vara en minneskrävande process. Nu kommer du säkert säga att det inte alls är det, men har testat med tre olika laptops och samma var gång.
Det finns ju gratisprogram som laddar ner videor. RealDownloader i RealPlayer brukar jag använda. Iofs laddar gratisversionen ner i ganska dålig upplösning /resultatet blir ändå skyhögt över att filma skärmen) men det finns kanske andra som tillåter högre upplösning.

RealPlayer: https://www.real.com/eu
Citera
2024-03-09, 14:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det finns ju gratisprogram som laddar ner videor. RealDownloader i RealPlayer brukar jag använda. Iofs laddar gratisversionen ner i ganska dålig upplösning /resultatet blir ändå skyhögt över att filma skärmen) men det finns kanske andra som tillåter högre upplösning.

RealPlayer: https://www.real.com/eu

Funkar inte på alla sidor.
Citera
2024-03-09, 14:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Funkar inte på alla sidor.
Vad har du för dator, OS och browser?
Citera
2024-03-09, 15:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vad har du för dator, OS och browser?

Det är inte det som avgör. Vissa sidor blockerar det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback