Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-10, 23:56
  #1
Medlem
Tipsa mig om ett bra, prisvärt MC-släp med "lock" eller vad det nu heter. Det heter inte så, men ni fattar.
Antar att man vill ha något som inte har en massa luftmotstånd eller tyngd så det blir mycket mer soppa som går åt.
Citera
2024-03-11, 09:44
  #2
Medlem
Westgoethes avatar
Ursäkta om jag är korkad, men vill du ha ett släp att stoppa in din MC i och dra den efter bilen, eller vill du ha ett släp att dra efter din MC med packningen på? Det senare har jag drömt om för längre resor - få bort vikten från hojen och lätt kunna haka av det med all packning på i lägret/rulla in i tältet för att ha hojen helt fri.

De förra har jag lånat några släp utan kåpa och bara hoppats att det inte skulle regna. Beroende på hur stor bil du har, om du t.ex. ska köra hojen till bandagar och måste ha med packning, kan ju styra vilket släp du väljer. Ett enklare släp utan kåpa, anpassat för mc, är inte så jättedyrt har jag sett. Om du ska ha kåpa är min rekommendation att du köper så stort du kan för ett sånt släp kommer du kunna använda till annat.

Min kompis har 3 släp som han hyr ut via "Hygglo", ett mc-släp av enklare sort och två kåpsläp. När han tävlade hade han det största kåpsläpet han kunde hitta och hade allt i släpet för tävlingen, och på natten sov han i släpet (satte in ventilation och en enkel dieselvärmare från kina).

Mitt generella tips om du bara ska köra hojen i ett kåpsläp är att hitta ett som är så lågt som möjligt, dvs lastgolvet så nära marken som möjligt för att kunna ha kort ramp och lite säkrare lastning när/om du är själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback