Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-11, 00:21
  #1
Avstängd
indianapoliss avatar
Fyller 50 om en dryg vecka, och tänkte unna mig en fin klocka. Väljer mellan en Tudor Blackbay 58 i svart färg, en Tudor Royal Day Date med silverförgad urtavla, eller en klassisk svart Tudor submariner.

Är jäkligt kluven i vilken jag ska välja, vad anser Flashback och finns det någon här som kanske har någon av dessa och kan dela med sig av erfarenheter?
__________________
Senast redigerad av indianapolis 2024-03-11 kl. 00:24.
Citera
2024-03-11, 00:41
  #2
Medlem
Fistpumps avatar
Grattis i förskott!

Jag tycker personligen att Blackbay 58 är den finaste av dem och en grym klocka. De andra står i skuggan av sina Rolex-motsvarigheter.

Gå iväg till en AD och testa dem alla 3 om du kan!
Citera
2024-03-16, 06:18
  #3
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistpump
Grattis i förskott!

Jag tycker personligen att Blackbay 58 är den finaste av dem och en grym klocka. De andra står i skuggan av sina Rolex-motsvarigheter.

Gå iväg till en AD och testa dem alla 3 om du kan!

Kan bara hålla med om Black Bay, även om det då bara är min personliga smak.
En liten tanke dock, om TS går och tittar på dem fysiskt, kan det vara värt att kika
på en Black Bay Bronze också. Kanske kan den vara ett alternativ då den är mindre
vanlig.
Citera
2024-03-16, 12:42
  #4
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
Fyller 50 om en dryg vecka, och tänkte unna mig en fin klocka. Väljer mellan en Tudor Blackbay 58 i svart färg, en Tudor Royal Day Date med silverförgad urtavla, eller en klassisk svart Tudor submariner.

Är jäkligt kluven i vilken jag ska välja, vad anser Flashback och finns det någon här som kanske har någon av dessa och kan dela med sig av erfarenheter?

Eller så tjackar du en beggad Zenith...
Citera
2024-03-20, 21:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Kan bara hålla med om Black Bay, även om det då bara är min personliga smak.
En liten tanke dock, om TS går och tittar på dem fysiskt, kan det vara värt att kika
på en Black Bay Bronze också. Kanske kan den vara ett alternativ då den är mindre
vanlig.

Black bay bronze är ju enorm, 41-43mm. Bb58 är 39mm och typ två mm tunnare. Bb58 i brons har samma mått men är en annan klocka än BB bronze.
Citera
2024-03-20, 21:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
Fyller 50 om en dryg vecka, och tänkte unna mig en fin klocka. Väljer mellan en Tudor Blackbay 58 i svart färg, en Tudor Royal Day Date med silverförgad urtavla, eller en klassisk svart Tudor submariner.

Är jäkligt kluven i vilken jag ska välja, vad anser Flashback och finns det någon här som kanske har någon av dessa och kan dela med sig av erfarenheter?

Bb58 är en fantastisk klocka för pengarna man ger för den. Royale är kul som modell men 70-talsstilen är inte lika retrokul längre som den var för fem år sedan.

I min värld är det solklart att det är bb58 du ska gå för om du ska köpa EN klocka. Ska du köpa klocka nummer sju eller uppåt till samlingen kan en Royale vara värd att överväga.

Har själv den svarta bb58 och tycker att den står sig oförskämt bra mot klockor för dubbla eller tredubbla pengarna. Vridringen är riktigt bra.
Citera
2024-03-20, 21:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Margot.Tr00ger
Black bay bronze är ju enorm, 41-43mm. Bb58 är 39mm och typ två mm tunnare. Bb58 i brons har samma mått men är en annan klocka än BB bronze.

Läste fel. Glöm att jag sa något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback