Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-11, 15:13
  #1
Medlem
CoZeCos avatar
Hej, jag tänkte leva på köttfärs och wokgrönsaker, har testat detta ett tag nu och tycker fortfarande att det är grymt gott, använder alltid någon slags sås (thai seasoning sauce, vitlökssås, teriyaki etc etc.).

Började för att se om det skulle hjälpa med min vikt och det har det gjort, känner även att jag mår bättre och har mer energi, jobbar varannan helg och ger mig fria tyglar de lediga helgerna.

Har ni något bra förslag på alternativ eller provat något liknande som ni trivs med för bättre mående, viktminskning eller av någon annan anledning?
Citera
2024-03-11, 15:21
  #2
Medlem
killdozer666s avatar
För mig funkar det skitbra att ta bort snabba kolhydrater som pasta, bröd, ris, pommes och sånt. Skulle jag nån gång vilja ha så tar jag potatis för det funkar bäst för mig. Äter alltså mest kött, grönsaker (frysta wokblandningar är favoriten) och såser. Upplever att blodsockret inte flaxar så jävligt då.

Sen händer det nån gång jag käkar pizza, burgarmeny eller liknande, men jag har liksom tagit bort den delen av kostcirkel vid normala middagar.
Citera
2024-03-11, 15:25
  #3
Medlem
auruns avatar
Det är gott och nyttigt. Så varför inte? Men du kanske tröttnar på det. Byt wok-sort och kanske köttfärsen mot någon god korv ibland så går det.

Kan tipsa om att äta med smaksatt creme fraiche istället. Köttfärs, wokgrönsaker och creme fraiche vitlök/parmesan är otroligt gott
Citera
2024-03-11, 15:28
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Har ni något bra förslag på alternativ eller provat något liknande som ni trivs med för bättre mående, viktminskning eller av någon annan anledning?
Idag köpte jag 2 paket så kallad picnicbog på Willys, nedsatt med 30% då bäst före datum är i morgon. Det stekte jag på med spiskummin, ingefära, soja, rödvin, lök och vitlök. När det var en liten stund kvar för köttet att bli färdigt slängde jag i lite majs och gröna ärter.
Jag har nyligen fått kontakt med en nymfoman och då jag druckit ohälsosamt mycket alkohol det senaste halvåret så måste jag förbättra knullandet. Tänkte att maträtten du själv tillagade och mitt recept här skulle gynna porrsituationen.
Skära ner på intaget av bröd, potatis, ris och pasta givetvis...
Citera
2024-03-11, 15:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Hej, jag tänkte leva på köttfärs och wokgrönsaker, har testat detta ett tag nu och tycker fortfarande att det är grymt gott, använder alltid någon slags sås (thai seasoning sauce, vitlökssås, teriyaki etc etc.).

Började för att se om det skulle hjälpa med min vikt och det har det gjort, känner även att jag mår bättre och har mer energi, jobbar varannan helg och ger mig fria tyglar de lediga helgerna.

Har ni något bra förslag på alternativ eller provat något liknande som ni trivs med för bättre mående, viktminskning eller av någon annan anledning?
Det där är bättre än många andra dieter. Men de flesta dieter fungerar för viktnedgång, om man håller dem strikt. Problemen kommer sen när man nått sin målvikt. Se till att ha en plan för detta.
Citera
2024-03-11, 15:47
  #6
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Det är gott och nyttigt. Så varför inte? Men du kanske tröttnar på det. Byt wok-sort och kanske köttfärsen mot någon god korv ibland så går det.

Kan tipsa om att äta med smaksatt creme fraiche istället. Köttfärs, wokgrönsaker och creme fraiche vitlök/parmesan är otroligt gott

Tack för tipset skall testas!
Citera
2024-03-11, 15:49
  #7
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Idag köpte jag 2 paket så kallad picnicbog på Willys, nedsatt med 30% då bäst före datum är i morgon. Det stekte jag på med spiskummin, ingefära, soja, rödvin, lök och vitlök. När det var en liten stund kvar för köttet att bli färdigt slängde jag i lite majs och gröna ärter.
Jag har nyligen fått kontakt med en nymfoman och då jag druckit ohälsosamt mycket alkohol det senaste halvåret så måste jag förbättra knullandet. Tänkte att maträtten du själv tillagade och mitt recept här skulle gynna porrsituationen.
Skära ner på intaget av bröd, potatis, ris och pasta givetvis...

Det lät riktigt bra, märkt att staven härdas mer med denna mat också så det är ju ett stort plus bara det
Citera
2024-03-11, 15:51
  #8
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det där är bättre än många andra dieter. Men de flesta dieter fungerar för viktnedgång, om man håller dem strikt. Problemen kommer sen när man nått sin målvikt. Se till att ha en plan för detta.

Jo precis, tänkte ha liknande mat som min standard med skillnaderna jag märkt av och hur gott det är och då jag ger mig fria tyglar varannan helg så går jag inte miste om något
Citera
2024-03-11, 16:10
  #9
Avstängd
Har du börjat känna ammoniak-smak i munnen än eller har du ett tillräckligt högt kolhydratsintag för att inte gå in i ketos?
Citera
2024-03-11, 16:22
  #10
Medlem
Köttfärssås och sötpotatis i ugn. Denna kombo är MAGISK.
Helst ska du också blanda ner creme fraiche paprike/chili i färsen.
Citera
2024-03-11, 16:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Hej, jag tänkte leva på köttfärs och wokgrönsaker, har testat detta ett tag nu och tycker fortfarande att det är grymt gott, använder alltid någon slags sås (thai seasoning sauce, vitlökssås, teriyaki etc etc.).

Började för att se om det skulle hjälpa med min vikt och det har det gjort, känner även att jag mår bättre och har mer energi, jobbar varannan helg och ger mig fria tyglar de lediga helgerna.

Har ni något bra förslag på alternativ eller provat något liknande som ni trivs med för bättre mående, viktminskning eller av någon annan anledning?

Kryddar du färsen? tillagas allt i wok?
Skulle gärna prova!
Citera
2024-03-11, 16:58
  #12
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Kryddar du färsen? tillagas allt i wok?
Skulle gärna prova!

Jag kör mina grundkryddor (vegeta, paprikapulver, vitpeppar, gurkmeja, cayenne och spiskummin) kör i woken och sedan använder jag soja/thai seasoning sauce eller crispy chili oil och när jag lagt upp det på tallriken kör jag på med teriyaki, vitlökssås eller vad jag nu är sugen på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback