Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 02:05
  #13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Ja det har hänt några gånger. Och jag har då kommit till insikten om att det kan vara bättre att hålla sig till andra män just för vänskap. Sedan är för mig vänskap något jag tar på rätt stort allvar , det handlar väldigt mycket om tillit. Och ju mer jag lärt mig om kvinnors psykologi och natur desto mindre manad känner jag mig att ha dem som just vänner. Dem är fan så mycket mer primitiva än man tror , även om vi har ett samhälle som präntar i oss massa annat.

Vidare tänker jag också att det är attraktivt för kvinnor om du inte bara är tillgänglig hur som helst och att du har gränser. En observation jag gjort är att när jag markerat för kvinnor vart gränsen går så har dem ibland blivit ännu mera på.

Sedan är jag 26 år och allt detta jag talar om kanske är lite åldersbetonat, jag vet inte.
Vi börjar alla i lite olika ålder, jag hade ett liknande problem i 15-17-årsåldern, jag blev friendzonad och sedan fick jag brödsmulor i form av kramar och att de grät i mitt knä o s v. Nån gång gick det över gränsen för någon som verkligen var helt nere i. Dagen efter ringde hon och bad om ursäkt. Jag var tillintetgjord.

Efter flera långa förhållanden har jag kunnat skilja på det där. Det är inte just dessa kvinnors kärlek jag ville ha, det var för att de fanns där men det fanns ingen för mig. När jag väl hittade en relation var intresset borta.
Citera
2024-03-12, 02:05
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Intressant, låter som du har bra erfarenheter av att inte ha dem som vänner då.

Men tycker ändå alla svar, var och ett har varit intressanta på sitt sätt!

När jag var yngre så försökte man få dom som bara vänner eller prata men de tror att man flörtar så då avisades man på ett sätt som var otrevligt exempel:

Fråga om en sak då himlar hon med ögonen och tittar bort medans hennes kompis svarar och säger till henne att sluta han frågar ju bara

Exempel 2
Säger hej och den ena säger är inte intresserad själv står man där som ett frågetecken och sedan går

Exempel 3
Var med i samma grupp sista året i gymnasiet och hade inget tillit att jag kunde göra en presentation, gav en jättebra presentation och fick MVG hon fick ett samtal med sin lärare efter och en rejäl utskällning och såg helt stum ut efter att hon hade klagat på mig utan anledning hon gillade inte mig helt enkelt vilket var skumt som fan hade aldrig nåt med henne att göra under dessa 3 år enda uttrycket jag fick att hon var perfektionist

Själv drar jag därifrån och ler

Sen dess har jag slutat försöka helt deras hjärnor är helt annorlunda eller så har jag haft världens otur.
Citera
2024-03-12, 02:08
  #15
Avstängd
Att de är osäkra som fan och är allmänt otrevliga dömmande människor?
Citera
2024-03-12, 02:14
  #16
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har en del tjejkompisar, och jag ser väl inte direkt det konstiga i att kompisar pratar om partnerproblem med varandra.
Men hittar ni på något roligt eller använder de dig som en klagovägg?
Citera
2024-03-12, 02:28
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du funderat på vad den gemensamma faktorn är med alla tjejer du testat att vara kompis med?


Tycker det funkar ändå. Har vänner jag vill ligga med och vänner som vill ligga med mig. Det går att vara vänner ändå.


Att de är osäkra som fan och är allmänt otrevliga dömmande människor?
Citera
2024-03-12, 03:05
  #18
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Men hittar ni på något roligt eller använder de dig som en klagovägg?
Vi hittar på roliga saker

Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Att de är osäkra som fan och är allmänt otrevliga dömmande människor?
Den gemensamma faktorn i alla dina relationer är du
Citera
2024-03-12, 03:13
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vi hittar på roliga saker


Den gemensamma faktorn i alla dina relationer är du


Har redan gått igenom det där och nej det är inte jag

När jag möter någon irl så är jag neutral och icke dömande

Jag ger alla en chans
Citera
2024-03-12, 03:16
  #20
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Har redan gått igenom det där och nej det är inte jag

När jag möter någon irl så är jag neutral och icke dömande

Jag ger alla en chans
Per definition är du den gemensamma faktorn i alla dina relationer. Om du är dömande eller inte påverkar inte det. I alla dina relationer är du en del av den relationen.

Vad tror du skiljer dig från de som har bra vänskapsrelationer med kvinnor?
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-03-12 kl. 03:24.
Citera
2024-03-12, 05:05
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Per definition är du den gemensamma faktorn i alla dina relationer. Om du är dömande eller inte påverkar inte det. I alla dina relationer är du en del av den relationen.

Vad tror du skiljer dig från de som har bra vänskapsrelationer med kvinnor?

Jag tror du försöker hitta fel hos mig men sanningen är att det inte finns något och du vet det men du försöker ändå vilket är väldigt fult beteende.

Att jag talar sanning är det skillnaden? Nonsense fråga

Behåll skiten om det är så då jag förlorar med sanningen men jag förlorar på mina villkor.

Den här konversationen är över.
Citera
2024-03-12, 05:09
  #22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Hej på er alla ,,

Jag har under senare tid funderat mycket kring det här med att inte ha kvinnor som just vänner och effekten som det kan ge på ens liv och välbefinnande som man.

De vänskapsrelationer jag haft till kvinnor har jag upplevt som ensidiga , om inte från början så har det i regel blivit så. Vad jag menar med detta är att man friendzonas och det slutar med att hon enbart " pratar ut " hos dig om sina problem med män och så blir man en källa för gratis bekräftelse, likt en brunn. Kort och gott parasiterar hon på dig.

I och med detta menar jag inte att jag direkt föraktar eller tycker illa om kvinnor ,utan mer att jag vänskapsmässigt håller dem på avstånd, jag släpper helt enkelt inte in dem i den zonen. Ser jag tex en kvinna som håller på att tappa sina grejer eller om det är något annat hon uppenbarligen inte klarar av på egen hand så hjälper jag henne, men inte mer än så - precis som jag hade gjort för vem som helst. Dvs jag är vänlig , men har en tydlig gräns för hur långt jag låter det gå. Eftersom det annars övergår i att man blir en simp , vilket för mig är ett ytterst osunt tillstånd för en man att bli försatt i.

Allt detta har fått mig att ta beslutet att inte inleda vänskap med några fler kvinnor. Dem som redan finns i mitt liv , en del av dem kan få stanna tillsvidare och en del har jag börjat överväga att avsluta vänskapen med , just för att jag anser att kontakten är toxisk och osund. Och erbjuds jag deras " vänskap " blir det tack men nej tack. Alltså antingen har jag något djupare med dem eller så får dem bara vara bekanta. Beslutet har fått mig att känna en inre frid och styrka som jag aldrig upplevt förr.

Nu vill jag dock höra era tankar och erfarenheter av detta! Har ni gått igenom samma sak? Har ni mot förmodan en sund vänskap med en kvinna? I vanlig ordning välkomnar jag alla i denna tråden , både dem som instämmer till det jag skrivit och dem som inte gör det!

Jag håller unga kvinnliga kollegor och medarbetare på en armlängds avstånd inom min yrkesutövning. Litar inte ett skvatt på dem. Svarar aldrig på leenden eller inbjudande signaler, utan kör "stone wall" mot dem. Bara yrkesmässigt till 100 %. Med männen blir det gärna high-five, brofist och några öl på den lokala puben. Unga kvinnor är utestängda.
Citera
2024-03-12, 05:23
  #23
Medlem
Så ptoblemet är att dina kvinnliga vänner friendzonar dig och inte vill ligga, vilket dina manliga vänner vill?
Citera
2024-03-12, 05:30
  #24
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Nein, har mer polat med mina ligg istället.

Man har en vanlig kk-relation och med tiden så lär man känna varandra mer på djupet. Man anförtror sig tex. för varandra om någon behöver surra av sig om något - eller så är man varandras bollplank i livet.

Man bryr sig helt enkelt om kvinnan man ligger med men man inte är tillsammans för det. Kan dock erkänna att detta hoppande och typ av relationer förmodligen har gjort mig mer sliten och trött, men jag har haft jävligt roligt. Det kan vara ljuvligt och väldigt enkelt men det kan också vara dysfunktionellt och innehålla en hel del mackel.

Men ja, även ren vänskap har fuckats upp pga. att man råkat ha haft sex med sin vän. Det har även fuckats upp pga. att den ena vill mer än den andra - och vice versa. Det påminner kanske mer om det du lyfter.

Skitsamma. Jag älskar kvinnor och tycker att det är skruvat att snubbar både på FB och "där ute" inte gör det. Änglar och diaboliska monster finns bland både damer och herrar - skärp er, haters.
__________________
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-03-12 kl. 05:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback