Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 17:18
  #253
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Vad menar du? Du skriver jättekonstigt.
Det är fullständigt begripligt, vad jag skriver. Istället för att påstå att jag "skriver konstigt" hade du fint kunnat tala om att du har svårt med textinnehållet och läsförståelse och bett mig förklara min poäng på ett för dig mer förståeligt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Lilla vän? Jag orkar inte läsa igenom smörjan du skrivit, jag nöjer mig med att kommentera det sista du skrivit vilket förmodligen är ganska representativt för din logik överlag. Du är nog rätt ung och inbillar dig att ekonomi är ett nollsummespel. Det gjorde jag med när jag var i 20-årsåldern. Med din logik så borde västvärlden bara bli rikare och rikare medan alla andra länder blir fattigare och fattigare. Med lite tankeverksamhet inser även du att det inte är så det fungerar.
Jag är medelålders. Bye bye
Citera
2024-03-23, 17:32
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det är fullständigt begripligt, vad jag skriver. Istället för att påstå att jag "skriver konstigt" hade du fint kunnat tala om att du har svårt med textinnehållet och läsförståelse och bett mig förklara min poäng på ett för dig mer förståeligt sätt.

Jag är medelålders. Bye bye
Nej, det är inte begripligt. Du skriver nästan lika dåligt som klyban. Det finns liksom ingen röd tråd i dina texter. Bara svammel. Kanske kan åtgärdas om du skriver lite långsammare samt att du läser igenom dina texter efteråt.
Citat:
Vi är förövrigt i diskussionen kring kultur ett individorienterat land där vi som svenskar (och alla som invandrar ska anpassa sig efter det) ska välja våra egna liv, själva. Staten ska gå in och göra det annars kvinnor och anhöriga hade gjort så att människor kan utbilda sig och arbeta istället med fokus på det egna hushållet och kunna välja ett ensamhushåll eller en mindre familj framför att behöva husera en hel släkt inom det.
Det krävs väldigt god fantasi för att förstå vad du menar här, och så ser det ut mer eller mindre överallt.
Citera
2024-03-23, 19:14
  #255
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Nej, det är inte begripligt. Du skriver nästan lika dåligt som klyban. Det finns liksom ingen röd tråd i dina texter. Bara svammel. Kanske kan åtgärdas om du skriver lite långsammare samt att du läser igenom dina texter efteråt.

Det krävs väldigt god fantasi för att förstå vad du menar här, och så ser det ut mer eller mindre överallt.
Citera inte. Pallar inte ens läsa vad du skriver längre.
Citera
2024-03-29, 06:55
  #256
Medlem
Kalsongsystemets avatar
Ni som har kvinnliga vänner; vad har ni för intressen? Får ni ligga på annat håll?
Citera
2024-03-29, 07:39
  #257
Medlem
En man blir i regel bättre på att ha kvinnliga vänner om han slutar fuckzona alla kvinnor han träffar.
Citera
2024-04-01, 13:48
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
En man blir i regel bättre på att ha kvinnliga vänner om han slutar fuckzona alla kvinnor han träffar.

Kan hända, men varför skulle man vilja det?
Citera
2024-04-03, 01:12
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Kan hända, men varför skulle man vilja det?

Just pain , no gain. Jag förstår hur du tänker iallafall.
Citera
2024-04-04, 00:46
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
Ni som har kvinnliga vänner; vad har ni för intressen? Får ni ligga på annat håll?

Män med kvinnliga vänner är så kallade orbiters. Hon får uppmärksamhet, han får hoppet om att få ligga en dag. Det är detta som får klockan att ticka. Snart... mycket snart hoppas han att få ligga... kanske... inte... Väldigt patetiska simps som aldrig kan få respekt från en kvinna.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2024-04-04 kl. 00:49.
Citera
2024-04-04, 11:45
  #261
Medlem
Kalsongsystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Män med kvinnliga vänner är så kallade orbiters. Hon får uppmärksamhet, han får hoppet om att få ligga en dag. Det är detta som får klockan att ticka. Snart... mycket snart hoppas han att få ligga... kanske... inte... Väldigt patetiska simps som aldrig kan få respekt från en kvinna.

Jo, jag var också där i tonåren. Rent självplågeri.
Citera
2024-04-05, 06:52
  #262
Medlem
Muppetys avatar
Om man t.ex. har en flickvän som man är trogen, anser ni då alltså att man inte kan vara vän med t.ex. hennes väninnor, utan vara "simps" o andra hittepå-ord? Eller är alla här sådana där "incels", som kräver att alla kvinnor ska stå under dem?
Citera
2024-04-07, 03:11
  #263
Medlem
1. Jag tycker de flesta kvinnor är korkade och ointressanta att umgås med.
Inte för att många män är så mycket bättre men ändå.

2. Går inte umgås på samma sätt som med män eftersom man måste tänka på vad man säger och hur man beter sig.
Jag kan inte knuffa hon på axeln och säga ” god morgon bögjävel” när vi ses på jobbet för hon kommer ta illa upp, men sån jargong är ju vanlig bland män.

3. Hon eller jag vill mer än bara va kompisar.
Enda gången vi kan va kompisar är om båda tycker varandra är oattraktiva, men det händer väldigt sällan.
Det är oftast någon som är mer attraktiv än den andra.
Skulle också påstå att män ändå vill ligga med kvinnan nästan oavsett hur hon ser ut.
Hade en ganska ful tjej i klassen som jag brukade cykla till skolan med ibland och visst fan tänkte jag på trycka henne även fast hon inte var fysiskt attraktiv.
Av just denna anledning vill man heller inte ha en flickvän som har killkompisar för man vet att dom skulle ta sin chans om dom fick den, men det är ett annat ämne.
Citera
2024-04-07, 11:38
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Om man t.ex. har en flickvän som man är trogen, anser ni då alltså att man inte kan vara vän med t.ex. hennes väninnor, utan vara "simps" o andra hittepå-ord? Eller är alla här sådana där "incels", som kräver att alla kvinnor ska stå under dem?

Visst kan man det, men den enda anledningen till att man har en vänskapsrelation till dem är ju tack vare flickvännen. Tar förhållandet slut brukar såna vänner försvinna illa kvickt, vilket endast understryker att den sortens vänskapsrelation inte är densamma som den män emellan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback