Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-12, 01:34
  #1
Avstängd
Har så extremt ont när jag injicerar i lårmuskeln att jag inte ens kan gå upp för en trappa.
Jag har upplevt sjuk smärta efter varje injektion, till den punkt där promenader blir en utmaning.
Jag injicerar en gång i veckan och smärtan kommer de första dagarna men det blir bättre efter 5-6 dagar men sedan när jag injicerar igen vid 7 dagen kommer smärtan tillbaka.

Kort sammanfattning. Jag har varit på kurer tidigare (3 år sedan senast) och jag har aldrig haft det här problemet. Jag började förra sommaren, och jag hann bara med 8 veckor men fick avbryta eftersom smärtan var så intensiv att jag var tvungen att sluta. Folk sa åt mig att byta till ett annat märke, vilket jag gjorde och för två månader sedan försökte jag igen och men smärtan förblir oförändrad.

Jag injicerade i lårmuskeln vilket jag också gjorde för för 3 år sedan utan några större problem. Jag har även testat med injektioner i gluten, men smärtan är samma.

Jag tror att det kan vara nålen (KD-fine kanyler 23G x 1 0,60x25 mm blå ). Jag funderar på att byta nål, men är osäker på vilken jag ska välja.

Några rekommendationer?
Normalt har jag hög också en hög smärttoleran, Jag har hanterat DNP-doser på runt 800MG utan att uppleva liknande obehag. Alla tips eller råd skulle uppskattas mycket. Tack!
Citera
2024-03-12, 01:45
  #2
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanamn
Har så extremt ont när jag injicerar i lårmuskeln att jag inte ens kan gå upp för en trappa.
Jag har upplevt sjuk smärta efter varje injektion, till den punkt där promenader blir en utmaning.
Jag injicerar en gång i veckan och smärtan kommer de första dagarna men det blir bättre efter 5-6 dagar men sedan när jag injicerar igen vid 7 dagen kommer smärtan tillbaka.

Kort sammanfattning. Jag har varit på kurer tidigare (3 år sedan senast) och jag har aldrig haft det här problemet. Jag började förra sommaren, och jag hann bara med 8 veckor men fick avbryta eftersom smärtan var så intensiv att jag var tvungen att sluta. Folk sa åt mig att byta till ett annat märke, vilket jag gjorde och för två månader sedan försökte jag igen och men smärtan förblir oförändrad.

Jag injicerade i lårmuskeln vilket jag också gjorde för för 3 år sedan utan några större problem. Jag har även testat med injektioner i gluten, men smärtan är samma.

Jag tror att det kan vara nålen (KD-fine kanyler 23G x 1 0,60x25 mm blå ). Jag funderar på att byta nål, men är osäker på vilken jag ska välja.

Några rekommendationer?
Normalt har jag hög också en hög smärttoleran, Jag har hanterat DNP-doser på runt 800MG utan att uppleva liknande obehag. Alla tips eller råd skulle uppskattas mycket. Tack!
Vet du ens vad du injicerat? Kan ju vara allt möjligt skit om du inte fått medical grade stuff. Har du fått svullnad eller synlig irritation i quadriceps femoris? I så fall testa att dra på Voltaren Gel 5 ggr om dagen. Hjälper inte det efter tre dagar så sök vård. I värsta fall kan du få sepsis (blodförgiftning).

Edit: eldar du nålen innan? Om inte så kan det vara skit från sprutan också.
__________________
Senast redigerad av TredjeDiket 2024-03-12 kl. 01:48.
Citera
2024-03-12, 01:48
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vet du ens vad du injicerat? Kan ju vara allt möjligt skit om du inte fått medical grade stuff. Har du fått svullnad eller synlig irritation i quadriceps femoris? I så fall testa att dra på Voltaren Gel 5 ggr om dagen. Hjälper inte det efter tre dagar så sök vård. I värsta fall kan du få sepsis (blodförgiftning).

Nej det är ett ganska välkänd märke, har ingen svullnad eller irritation utan enbart smärta i musklen som kommer efter några dagar. Använder nya sprutor vid varje injection.
__________________
Senast redigerad av Storanamn 2024-03-12 kl. 01:51.
Citera
2024-03-12, 01:53
  #4
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanamn
Nej det är ett ganska välkänd märke, har ingen svullnad eller irritation utan enbart smärta i musklen som kommer efter några dagar. Använder nya sprutor vid varje injection.
I så fall testa att ta i gluteus eller delta och se om det blir samma.
Citera
2024-03-12, 05:31
  #5
Medlem
I sjukvården används lite större nål än blå för intramuskulär injektion. Prova övre laterala kvadranten av gluteus med grön nål nästa gång.
Citera
2024-03-12, 05:34
  #6
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vet du ens vad du injicerat? Kan ju vara allt möjligt skit om du inte fått medical grade stuff. Har du fått svullnad eller synlig irritation i quadriceps femoris? I så fall testa att dra på Voltaren Gel 5 ggr om dagen. Hjälper inte det efter tre dagar så sök vård. I värsta fall kan du få sepsis (blodförgiftning).

Edit: eldar du nålen innan? Om inte så kan det vara skit från sprutan också.

Vad menas med eldar nålen?!
Du har väl för fan aldrig sätt sjukvården elda på nålarna!
Jävla pundar fasoner...
Citera
2024-03-12, 05:43
  #7
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanamn
Har så extremt ont när jag injicerar i lårmuskeln att jag inte ens kan gå upp för en trappa.
Jag har upplevt sjuk smärta efter varje injektion, till den punkt där promenader blir en utmaning.
Jag injicerar en gång i veckan och smärtan kommer de första dagarna men det blir bättre efter 5-6 dagar men sedan när jag injicerar igen vid 7 dagen kommer smärtan tillbaka.

Kort sammanfattning. Jag har varit på kurer tidigare (3 år sedan senast) och jag har aldrig haft det här problemet. Jag började förra sommaren, och jag hann bara med 8 veckor men fick avbryta eftersom smärtan var så intensiv att jag var tvungen att sluta. Folk sa åt mig att byta till ett annat märke, vilket jag gjorde och för två månader sedan försökte jag igen och men smärtan förblir oförändrad.

Jag injicerade i lårmuskeln vilket jag också gjorde för för 3 år sedan utan några större problem. Jag har även testat med injektioner i gluten, men smärtan är samma.

Jag tror att det kan vara nålen (KD-fine kanyler 23G x 1 0,60x25 mm blå ). Jag funderar på att byta nål, men är osäker på vilken jag ska välja.

Några rekommendationer?
Normalt har jag hög också en hög smärttoleran, Jag har hanterat DNP-doser på runt 800MG utan att uppleva liknande obehag. Alla tips eller råd skulle uppskattas mycket. Tack!

Jag kör med blåa nålar i både gluteus och deltoideus. Till en början så fick jag så ont i skinkan att jag inte kunde sitta i soffan. Nu ca 3vialer in i kuren med 300mg testo e e3,5d så känns det inte ett piss.
Här kommer 4 tips.

1. Värm oljan i varmt vatten när du fyllt pumpen.

2. Massera injektionsstället efter avslutad injektion.

3. Jag har upptäckt att av någon anledning så den axeln man har fått alla vaccinationer i genom åren inte gav någon smärta alls i början för mig. Så prova axlarna.

4. Se till att du tränar den muskeln samma dag som du sticker i den.

Lycka till och hoppas det släpper.
Citera
2024-03-12, 07:49
  #8
Avstängd
Nosstocks avatar
Vilket märke?
Pålitlig shop?

Och nej, elda för helvete inte på nålen som nån dumjävel skrev.
Citera
2024-03-12, 09:04
  #9
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vet du ens vad du injicerat? Kan ju vara allt möjligt skit om du inte fått medical grade stuff. Har du fått svullnad eller synlig irritation i quadriceps femoris? I så fall testa att dra på Voltaren Gel 5 ggr om dagen. Hjälper inte det efter tre dagar så sök vård. I värsta fall kan du få sepsis (blodförgiftning).

Edit: eldar du nålen innan? Om inte så kan det vara skit från sprutan också.

Varför skulle man elda nålen? Finns ju verkligen ingen anledning att elda på nålen.
Låter som pundartänk det där.
Citera
2024-03-12, 11:06
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Vilket märke?
Pålitlig shop?

Och nej, elda för helvete inte på nålen som nån dumjävel skrev.

Gäller Fulme"n Pha""a
Citera
2024-03-12, 11:28
  #11
Medlem
Byt olja, kan vara så att du inte tål bäraroljan, dåligt kok eller att den är kontaminerad.
Citera
2024-03-12, 14:24
  #12
Avstängd
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Varför skulle man elda nålen? Finns ju verkligen ingen anledning att elda på nålen.
Låter som pundartänk det där.
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Vad menas med eldar nålen?!
Du har väl för fan aldrig sätt sjukvården elda på nålarna!
Jävla pundar fasoner...
Ja.. duuuh vad tror du att skjuta illegal smuggeltesto är då??

Eld är snabb enkel sterilisering och har seal of approval av pundare sedan 70-talet.

TS kör ny nål varje gång vilket är det bästa, men pga symtomen måste man utesluta att skit kommit in från nålen.
__________________
Senast redigerad av TredjeDiket 2024-03-12 kl. 14:34. Anledning: Tydliggörande
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback