Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-13, 00:32
  #1
Medlem
Video där det framgår att värlsekonomiskt forum WEF planerar mass svält under 2024-2025,syftet skulle vara avfolka planeten samt få mer kontroll över folk. Kan förklara varför Bill Gates köpt upp en massa jordbruksmark samt europeiska regeringar krig mot sina bönder.

https://swebbtube.se/w/f7KKRy3Fx3qC2UJoM2mTWF
Citera
2024-03-13, 01:04
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Video där det framgår att värlsekonomiskt forum WEF planerar mass svält under 2024-2025,syftet skulle vara avfolka planeten samt få mer kontroll över folk. Kan förklara varför Bill Gates köpt upp en massa jordbruksmark samt europeiska regeringar krig mot sina bönder.

https://swebbtube.se/w/f7KKRy3Fx3qC2UJoM2mTWF


När korona var över så beskrev wef det som en vinst för deras arbete

Om du kollar lokalt så håller man mycket på med kemiska produkter tex "smör som görs av koldioxid" eller blanda 50% kött och 50% insekter

Även vissa färg ämnen har man bytt ut mot löss istället för rödbetor

Listan går ju
Citera
2024-03-13, 01:06
  #3
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Video där det framgår att värlsekonomiskt forum WEF planerar mass svält under 2024-2025,syftet skulle vara avfolka planeten samt få mer kontroll över folk. Kan förklara varför Bill Gates köpt upp en massa jordbruksmark samt europeiska regeringar krig mot sina bönder.

https://swebbtube.se/w/f7KKRy3Fx3qC2UJoM2mTWF
Intressant! Mat har ju blivit dyrare världen över samtidigt som det råder ekonomisk kris, massavskedanden, AI- revolution, uppbyggande av polisstater, medmera. Folket (särskilt svenskar) är så naiva att dom "såg det inte komma" som vanligt.
Citera
2024-03-13, 01:10
  #4
Medlem
Lailatjejs avatar
Som klok och förnuftig svensk så har jag tändstål, lifestraw och vevradio så bring it on.

Citera
2024-03-13, 01:12
  #5
Medlem
geezerchides avatar
Kaotisk miljö är grogrunden till makt. Folk är ganska villiga att byta frihet mot säkerhet i en miljö som är mindre stabil. Det är därför eliten pysslar med diverse destabiliseringsprojekt. De har nått en topp där de inte kan avancera mycket längre så stödjer projekt som gynnar deras intressen.

Så är absolut inte det minsta förvånad om detta stämmer.
Citera
2024-03-13, 06:25
  #6
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Video där det framgår att värlsekonomiskt forum WEF planerar mass svält under 2024-2025,syftet skulle vara avfolka planeten samt få mer kontroll över folk.
Varför tror konspirationsteoretiker alltid att organisationer som planerar för hur man ska kunna undvika katastrofer i själva verket är de som genomför dem?

Citat:
Kan förklara varför Bill Gates köpt upp en massa jordbruksmark samt europeiska regeringar krig mot sina bönder.

https://swebbtube.se/w/f7KKRy3Fx3qC2UJoM2mTWF
Bill Gates äger 0,3 promille av all amerikansk jordbruksmark - avtrycket i hans redan enorma plånbok skulle nog bli mikroskopiskt även om matpriserna tokrusade…

Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO


Även vissa färg ämnen har man bytt ut mot löss istället för rödbetor

Listan går ju
Ja koschenill har använts sedan åtminstone 700 före Kristus. Och de sjöfarande spanjorerna gjorde sig en förmögenhet på det röda färgämnet under 1500-1700-talet..
Citera
2024-03-13, 06:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför tror konspirationsteoretiker alltid att organisationer som planerar för hur man ska kunna undvika katastrofer i själva verket är de som genomför dem?


Bill Gates äger 0,3 promille av all amerikansk jordbruksmark - avtrycket i hans redan enorma plånbok skulle nog bli mikroskopiskt även om matpriserna tokrusade…


Ja koschenill har använts sedan åtminstone 700 före Kristus. Och de sjöfarande spanjorerna gjorde sig en förmögenhet på det röda färgämnet under 1500-1700-talet..
Det är ganska enkelt. Dom säger en sak men gör en annan.
Citera
2024-03-13, 06:42
  #8
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det är ganska enkelt. Dom säger en sak men gör en annan.

Verkar ju rätt korkat - varför ens säga det i sånt fall, det enda det kan leda till är ju att smartisar som swebb-tv genomskådar det och folk hinner planera och bunkra?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-03-13 kl. 06:59.
Citera
2024-03-13, 07:12
  #9
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det är ganska enkelt. Dom säger en sak men gör en annan.
Så i era konspirationsteoretiska hjärnor är alltså den supermäktiga och superhemliga organisationen som kontollerar hela världen och styr allas framtid egentligen bara som en femåring som fått veta en hemlighet och inte klarar av att hålla käften:

"Hej brorsan! Jag tror att du INTE får en bilbana i julklapp. Hi hi hi hi!"
Citera
2024-03-13, 07:20
  #10
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Det finns väl många exempel på personer som säger en sak men gör en annan. Bernie Madoff var ju en superduktig förvaltare, som menade att han kunde ge stora vinster, men sedan var det ju precis tvärtom. Är det svårt för er att förstå enkla solochvårare?
Citera
2024-03-13, 07:34
  #11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det finns väl många exempel på personer som säger en sak men gör en annan. Bernie Madoff var ju en superduktig förvaltare, som menade att han kunde ge stora vinster, men sedan var det ju precis tvärtom. Är det svårt för er att förstå enkla solochvårare?

Bernie Madoff hade en plan för att lura investerare på deras pengar - vad menar du att WEFs plan skulle vara i detta fall? Att få folk fart förbereda sig så de inte drabbas av deras illistiga världsövertagarplan? Om jag ville gå full Spectre och svälta befolkningen hade jag nog snarare valt att påstå att allt såg jättebra ut och att matförsörjningen aldrig varit tryggare, innan jag slog till och aktiverade min strålkanon eller Haarpanläggning så det blev torka över hela planeten… men inte WEF inte?
Citera
2024-03-13, 07:40
  #12
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bernie Madoff hade en plan för att lura investerare på deras pengar - vad menar du att WEFs plan skulle vara i detta fall? Att få folk fart förbereda sig så de inte drabbas av deras illistiga världsövertagarplan? Om jag ville gå full Spectre och svälta befolkningen hade jag nog snarare valt att påstå att allt såg jättebra ut och att matförsörjningen aldrig varit tryggare, innan jag slog till och aktiverade min strålkanon eller Haarpanläggning så det blev torka över hela planeten… men inte WEF inte?

Jag har ingen aning om vad WEF ska göra.. Men du argumenterar utifrån vad du känner är rimligt. Då frågar jag dig, är kvantmekanik rimligt? Nja, kanske inte. Det är helt okej att titta på fakta, men att döma ut något för att du personligen inte tycker det är rimligt, är nog ett misstag. Att dessutom blanda in psykologi och tankeläsning i det, att det är helt orimligt när du läser av någon annans tankar, att du då inte kan se hur det ens är möjligt. Då svarar jag att det är mycket som är möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback