Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-17, 18:09
  #49
Medlem
Man är glad när man ser personen och vill vara nära den.

Sedan leder kärlek till att man gör saker som är bra för den andre.Man är snäll och vill att den andre ska må så bra som möjligt.
Citera
2024-03-17, 22:50
  #50
Avstängd
Pungpuckels avatar
Förälskelse och kärlek behöver ju inte vara synonymt..
Jag har haft en sambo i en halv evighet, ingen känner mig så bra som hon gör, och jag känner mig accepterad.
Det är väl kärlek för mig.
Citera
2024-03-18, 23:49
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Kärlek är svårbeskrivit och det har testats många gånger. Personligen tycker jag något i stil med att man hittat sin andra hälft/ missing part är det som bäst beskriver det. Hur skulle du beskriva att äkta kärlek känns och när och hur visste du att du hittat det?
Vissa beskriver sin partner som en pusselbit som saknats. För mig handlar ett förhållande om att ha en bästa vän som man kan dela vardagen med. Jag kan vara lite kylig i andra relationer men med rätt person kommer den omtänksamma och varma sidan fram och det kan vara jättemysigt att vara nära om man klickar emotionellt och har känslor för varandra. Mitt livs kärlek var dock inte en man (är inte bi så inte en kvinna heller), en man klarar jag mig eg utan, den jag förlorade klarar jag mig inte utan.

Hur visste jag att det var kärlek i ett utav fallen? Jag vet inte, man bara vet.
__________________
Senast redigerad av Liljor 2024-03-19 kl. 00:15.
Citera
2024-03-21, 01:18
  #52
Medlem
Hur fan hittar man äkta kärlek i dagens samhälle med Tinder och alla oseriösa appar? Jag har dejtat men det blir aldrig något av det.

Varför kan det inte bara ske ute i verkliga livet?
Citera
2024-03-22, 09:17
  #53
Medlem
Äkta kärlek är vad du själv skapar.

Det finns ingen som kan skapa kärlek hos dig förutom dig själv.

Äkta kärlek är exakt vad du bestämmer det ska vara , men det inkluderar att du vill vara nära och att du gillar den andre.

Det är alltså inget mystiskt som bara vissa utvalda kan känna , inget som bara kommer automatiskt. Du är i högsta grad delaktig , fast det är mycket lättare om båda vill ha kärlek.

Detta har varit känt i år-tusenden, beviset är att man vid giftermål lovar att älska varandra.
Citera
2024-03-22, 16:51
  #54
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Hur fan hittar man äkta kärlek i dagens samhälle med Tinder och alla oseriösa appar? Jag har dejtat men det blir aldrig något av det.

Varför kan det inte bara ske ute i verkliga livet?
Nej men det är klart att man inte kan bli kär på det sättet. Det är ju uppgjort.

Måste du hitta någon kärlek då? Skönast är att bara få vara ensam 😎
Citera
2024-03-22, 20:05
  #55
Medlem
Etta.Places avatar
Kärlek är, tillsammans med några andra känslor, det som definierar vem du är, ger dig kartan till hur du vill leva, vad som är viktigt. Här menar jag egentligen all sorts kärlek.

Men när den romantiska kärleken kommer in så kan det kännas turbulent och dramatiskt eftersom din kompass sätts i spinn och din karta ritas om ganska bryskt och plötsligt. Du blir någon annan, tappar fotfästet. Därför är det också skrämmande.

Jag vill dock lägga till att liknande saker händer när man får barn, något man i viss mån kanske är mer förberedd på, men helt förberedd är man aldrig på att förändras och bli delvis annorlunda, få ett annat liv.
Citera
2024-03-22, 20:11
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Hur fan hittar man äkta kärlek i dagens samhälle med Tinder och alla oseriösa appar? Jag har dejtat men det blir aldrig något av det.

Varför kan det inte bara ske ute i verkliga livet?
Ut på krogen och leta du behöver använda alla dina sinnen för att veta.
Citera
2024-04-27, 23:28
  #57
Medlem
När det enda du kan tänka på är henne tex.
Citera
2024-05-01, 17:11
  #58
Medlem
NegernsDofts avatar
Äkta kärlek är kebabpizzan på bakfyllan, tjack kombinerat med gräs eller maj månad för någon som inte är autistisk
Citera
2024-05-01, 17:29
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man är glad när man ser personen och vill vara nära den.

Sedan leder kärlek till att man gör saker som är bra för den andre.Man är snäll och vill att den andre ska må så bra som möjligt.
Inget som tjejer brukar vara bra på. Kärlek är något som kvinnan använder mot mannen för att pumpa honom på resurser.
Citera
2024-05-01, 21:01
  #60
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegernsDoft
Äkta kärlek är kebabpizzan på bakfyllan, tjack kombinerat med gräs eller maj månad för någon som inte är autistisk
Hehe ja något sådant…

Tycker inte det är nödvändigt med kärlek i livet. Man klarar sig bra ändå och lever ett bra (om inte bättre?) liv utan också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback