Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-17, 10:17
  #1
Medlem
Är så trött på att det ständigt slås ner på män i Morgonpasset i P3. Ett exempel är att man tar upp att män ska betala för kvinnor på en restaurang, men när den manlige programledaren David Druid (så manlig som man kan vara på P3) frågar vad männen får tillbaka är det inte viktigt i diskussionen.

Är det rätt av skattefinansierad radio att gång på gång slå ner på män?

Jag uppmanar till bojkott av Morgonpasset i P3. Det är tydligt att deras målgrupp är kvinnor och inte män.

Låt denna tråd bli populär så att vi kan få förändring!
__________________
Senast redigerad av Adamperr 2024-03-17 kl. 10:26.
Citera
2024-03-17, 10:32
  #2
Medlem
Är kvinna, gillar Morgonpasset och tar min egen nota, just för att män annars undrar vad de får för pengarna.
Ingen stor grej för mig att betala min egen mat istället för att sitta och undra om man är skyldig nåt annat för att en snubbe lagt trehundra spänn på min sallad och ett glas vin.
Citera
2024-03-17, 10:55
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Hear, hear! Så sjukt det bara kan bli! Kvinnor tjänar ju faktiskt mer idag men ändå ska vi män betala!

Om man klagar är det kvinnofientligt.
Citera
2024-03-17, 11:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är kvinna, gillar Morgonpasset och tar min egen nota, just för att män annars undrar vad de får för pengarna.
Ingen stor grej för mig att betala min egen mat istället för att sitta och undra om man är skyldig nåt annat för att en snubbe lagt trehundra spänn på min sallad och ett glas vin.

Fast precis som de vita skall kompensera svarta för tidigare generationers misstag så vore det väl klädsamt om du även betalde mannens nota. För hans förfäder har ju betalat kvinnornas notor i århundraden!
Citera
2024-03-17, 11:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Fast precis som de vita skall kompensera svarta för tidigare generationers misstag så vore det väl klädsamt om du även betalde mannens nota. För hans förfäder har ju betalat kvinnornas notor i århundraden!

Fast kvinnor har ju inte haft egen ekonomi och kunnat bjuda i så många århundraden.

Pratade mest om första dejten. Efter det, om man trivs tillsammans, kan jag tänka mig att både bjuda och bli bjuden.
Citera
2024-03-17, 12:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast kvinnor har ju inte haft egen ekonomi och kunnat bjuda i så många århundraden.

Det är väll dock sant för den överväldigande majoriteten av män, liksom den överväldigande majoriteten av kvinnor, med undtag för de kanske 1-3 senaste årundhdrande?

Citat:
Pratade mest om första dejten. Efter det, om man trivs tillsammans, kan jag tänka mig att både bjuda och bli bjuden.

kan vara rimligt. dock så är det viktigt för kvinnor att veta att en potentiell livspartner, en sån som man vill bilda familj med, kan akumlera mer resurser än han behöver själv, och är villig att dela dem utan krusiduller med sin livspartner (och sitt framtida barn)
Citera
2024-03-17, 12:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö

kan vara rimligt. dock så är det viktigt för kvinnor att veta att en potentiell livspartner, en sån som man vill bilda familj med, kan akumlera mer resurser än han behöver själv, och är villig att dela dem utan krusiduller med sin livspartner (och sitt framtida barn)
Jag är kvinna och har tjänat mer än de flesta jag varit i relation med. Det som varit viktigt är att partnern varit självförsörjande och åtminstone halvgillat det han jobbat med, alternativt haft ambitioner att byta jobb.

Själv då, vill inte du ha en självförsörjande partner?
Citera
2024-03-17, 14:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag är kvinna och har tjänat mer än de flesta jag varit i relation med. Det som varit viktigt är att partnern varit självförsörjande och åtminstone halvgillat det han jobbat med, alternativt haft ambitioner att byta jobb.

Låter väll vettigt, majoriteten (även bland kvinnor med hög sociekonimisk status) väljer dock än man som drar in mer resurser (dvs cash) ändesjälv.

Citat:
Själv då, vill inte du ha en självförsörjande partner?

Jotack som frågar, Man, är lyckligt gift, 1 barn. nej jag bryr mig inte om hon är självförsörjande eller inte. min nettoinkomst är mer 3x hennes. jag arbetar dock heltid.

kan vara svårt för för kvinnor med hög socioekonomisk status att hitta en partner. men det kommer i samband med att deras status dalar. (dvs blir äldre)
Citera
2024-03-17, 14:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Låter väll vettigt, majoriteten (även bland kvinnor med hög sociekonimisk status) väljer dock än man som drar in mer resurser (dvs cash) ändesjälv.



Jotack som frågar, Man, är lyckligt gift, 1 barn. nej jag bryr mig inte om hon är självförsörjande eller inte. min nettoinkomst är mer 3x hennes. jag arbetar dock heltid.

kan vara svårt för för kvinnor med hög socioekonomisk status att hitta en partner. men det kommer i samband med att deras status dalar. (dvs blir äldre)

Som jag ser det är ett hushåll med två inkomster alltid vinnare jämfört med ett hushåll med en inkomst, så länge inkomsterna ligger i nåt slags normalnivå.
Citera
2024-03-17, 14:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som jag ser det är ett hushåll med två inkomster alltid vinnare jämfört med ett hushåll med en inkomst, så länge inkomsterna ligger i nåt slags normalnivå.

bättre om en inkomst motsvarar två inkomster på normalnivå.

så kan man spendera mer tid med barn och familj.
Citera
2024-03-17, 14:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
bättre om en inkomst motsvarar två inkomster på normalnivå.

så kan man spendera mer tid med barn och familj.
Rätt ovanligt ändå tror jag. Och för egen del föredrar jag att båda har sina egna pengar att röra sig med.
Citera
2024-03-17, 14:30
  #12
Medlem
Hygrotorks avatar
Varför ens lyssna på P3 överhuvudtaget? Skitprogram efter skitprogram, och mellan det den sämsta tänkbara skitmusiken. Lyssnar fan hellre på finska nyheterna eller sjövädret, då vet jag åtminstone att jag inte blir mer dum i huvudet av att fylla skallen med skit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback