Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-18, 03:13
  #85
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dom stora krigsscenerna i Konungens Återkomst var nog det mäktigaste jag sett på bio.
Där kan jag nog vara enig. Satan vad mäktiga sagan om ringenfilmerna var. Har nog aldrig sett något som slagit det varken innan eller efter.

Musiken gör ju sitt också, "may it be" är fortfarande så otroligt bra.
Citera
2024-03-18, 03:42
  #86
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Vilken var den senaste filmen som fick dig att kippa efter andan?
Tex en så intensiv scen att du tvingades kippa efter andan.

Berätta vilken film och vad som skedde!
Jag själv såg serien The Patient och kippade efter andan flera gånger speciellt mot slutet, en gång fick jag till och med pausa och gå ut och ta en promenad för att få tillbaka stabil andning. Jag ramlade ihop och hets-andades även ett par gånger då jag helt enkelt glömde bort att andas, eller höll andan för att det var för intensivt.


Fäbodjäntan givetvis
Citera
2024-03-18, 04:12
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Vilken var den senaste filmen som fick dig att kippa efter andan?
Tex en så intensiv scen att du tvingades kippa efter andan.

Berätta vilken film och vad som skedde!
Jag själv såg serien The Patient och kippade efter andan flera gånger speciellt mot slutet, en gång fick jag till och med pausa och gå ut och ta en promenad för att få tillbaka stabil andning. Jag ramlade ihop och hets-andades även ett par gånger då jag helt enkelt glömde bort att andas, eller höll andan för att det var för intensivt.

"Monky". Såg den förra året. Ska väl föreställa en komedi, men handlar om ett barn (huvudpersonens lillasyster) som får cancer och dör. Och hur familjen försöker hantera detta. Så kommer en apa till familjen, som de i princip tror är en reinkarnation av lillasystern. Oerhört sorglig film.

Kan säga at jag kramade mina barn extra mycket efter att ha sett den. och varje gång filmen kommer upp i mina tankar. Kommer göra det även göra så nu på morgonen.... När jag nu skrev om denna film.
Citera
2024-03-18, 07:03
  #88
Medlem
Juggernawts avatar
Aldrig hänt.
Citera
2024-03-18, 07:20
  #89
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
"Monky". Såg den förra året. Ska väl föreställa en komedi, men handlar om ett barn (huvudpersonens lillasyster) som får cancer och dör. Och hur familjen försöker hantera detta. Så kommer en apa till familjen, som de i princip tror är en reinkarnation av lillasystern. Oerhört sorglig film.

Kan säga at jag kramade mina barn extra mycket efter att ha sett den. och varje gång filmen kommer upp i mina tankar. Kommer göra det även göra så nu på morgonen.... När jag nu skrev om denna film.

Men fick den dig att kippa efter andan?
Tråden handlar inte bara om filmer ni gillade utan filmer som fick er att glömma andas så att ni tex då kippade efter andan, att ni knappt kunde andas när ni kom tillbaka till era sinnen. Jag själv fick som sagt andningsproblem av the patient och det kammarspelet.
Citera
2024-03-18, 07:45
  #90
Medlem
Prokloss avatar
Nuförtiden är de flesta filmer mer eller mindre skräp. Minst 15 år sen jag såg bra film …
Citera
2024-03-18, 08:37
  #91
Medlem
prizs avatar
Vallgravsscenen med bilen i Bladerunner 2049.. Allt var så perfekt, ljudet, stilistiska formen, musiken.. fy 17 vad bra...


Länk: https://youtu.be/MILMyD9Df7M?si=b5bPqQ2vmgpRlfUx
__________________
Senast redigerad av priz 2024-03-18 kl. 08:42.
Citera
2024-03-18, 08:38
  #92
Medlem
sebastian_s avatar
Dune 2 hade några riktigt häftiga scener där man kände att det här är något nytt och storslaget. Det har inte en enda äventyrsfilm fått mig att känna på 15 år innan dess.

Man undrar verkligen vad Hollywood sysslar med som får ut så lite från alla sina miljarder nu för tiden. Hur kan man inte lyckas göra en enda bra äventyrsfilm ( undantag Dune 1 och 2) under så lång tid med alla de förutsättningarna. När man för 30 år sen kunde göra filmer som Jurassic Park, Independence day och Braveheart. Gör de dåliga filmer med mening, och varför isåfall?
Citera
2024-03-18, 08:43
  #93
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Dune 2 hade några riktigt häftiga scener där man kände att det här är något nytt och storslaget. Det har inte en enda äventyrsfilm fått mig att känna på 15 år innan dess.

Man undrar verkligen vad Hollywood sysslar med som får ut så lite från alla sina miljarder nu för tiden. Hur kan man inte lyckas göra en enda bra äventyrsfilm ( undantag Dune 1 och 2) under så lång tid med alla de förutsättningarna. När man för 30 år sen kunde göra filmer som Jurassic Park, Independence day och Braveheart. Gör de dåliga filmer med mening, och varför isåfall?

De tjänar mer pengar på massproducerat skräp.
Citera
2024-03-18, 10:42
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Men fick den dig att kippa efter andan?
Tråden handlar inte bara om filmer ni gillade utan filmer som fick er att glömma andas så att ni tex då kippade efter andan, att ni knappt kunde andas när ni kom tillbaka till era sinnen. Jag själv fick som sagt andningsproblem av the patient och det kammarspelet.

Jag grät när jag såg "Monky". Så pass att jag fick kippa efter andan...
Blivit mer blödig i högre ålder. Helt klart.
Citera
2024-03-18, 13:51
  #95
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag vet precis vad du menar.

För mig är det The Exorcism of Emily Rose. Redan vid den inledande scenen då prästen anländer till huset tyckte jag att stämningen var så hemsk att jag rasade i golvet. Slog av mig käkbenet och var tvungen att gå ut och sparka på ett par lyktstolpar innan jag återvände hem för att se vidare. Men det var svårt, för det gick inte att tugga chipsen med trasig käke, så jag fick gå och köpa tolv folköl istället, men det var också svårt med söndersparkade smalben, så det blev taxi.

Sen kunde jag hålla ut ett litet tag till, ungefär fram till då hon låg i den där konstiga ställningen på golvet i studentrummet. Det var som att luften helt gick ur mig och jag slet åt mig farsans syrgasutrustning (han hade Kol). Satt där och drog i mig så jag kände mig hög som ett hus och glömde helt bort att farsan avled i rummet bredvid.

Fyfan vilken hemsk film det är. Har hört att folk som har sett den blivit så rädda att de handlöst rasat i golvet och fått hjärnskakning. Jag klarade mig lyckligtvis från det, men har nu palliativ vård (är nu i slutskedet av mitt liv) på grund av all ångest filmen gav mig!

🤣 Lite överdrivet men ja, jag förstår vad du menar. Mkt bra film å kanon skådespelerska som improviserade så pass realistisk att hon skrämde "the crew" såg jag nånstans..

Rekommenderar den stort till dom som inte har sett den å älskar possession/exorcism filmer 😀

Edit.. hon fick väl awards oxå för hennes frightening performance 🤔
__________________
Senast redigerad av Rebiselle 2024-03-18 kl. 14:18.
Citera
2024-03-18, 14:59
  #96
Medlem
Det finns ett par scener i skräckfilmen The Ring (amerikanska versionen med Naomi Watts) som verkligen fick mig att få andnöd typ.

Men det fick jag också av ett par scener ur Beavis och Butthead-filmen också, för jag skrattade så jag inte kunde andas på några ställen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback