Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-03-18, 15:39
  #97
Medlem
alfamisos avatar
The Nile Hilton Incident. Av Tarik Saleh, med Fares Fares. Utspelas i Kairo. En obehaglig paranoid mardröm av allomfattande korruption och regim-övervakning.
Citera
2024-03-18, 15:47
  #98
Avstängd
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Det finns ett par scener i skräckfilmen The Ring (amerikanska versionen med Naomi Watts) som verkligen fick mig att få andnöd typ.

Men det fick jag också av ett par scener ur Beavis och Butthead-filmen också, för jag skrattade så jag inte kunde andas på några ställen.

Mm jag förstår hur du menar Bil scenen med Cheech å Chong kippar jag fortfarande efter andan till 😂🤣
__________________
Senast redigerad av Rebiselle 2024-03-18 kl. 16:01.
Citera
2024-03-18, 20:16
  #99
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Requim for a dream på slutet. Det behöver inte gå så långt och så illa för alla men dessvärre kan det faktiskt gå så illa.

Den filmen borde visas i skolorna för utbildningssyfte att inte använda droger.

Omg vilken guldrulle!

Den filmen fick mig att ducka sprutor. Mådde psykiskt dåligt när damen som ville vara med på TV gick full psykos till den där låten, någon techno.

Det var tydligen den låten Breivik lyssnade på när han var på Utöya.

Mitt bidrag får bli Cannibal Holocaust.
Citera
2024-03-19, 13:39
  #100
Avstängd
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Omg vilken guldrulle!

Den filmen fick mig att ducka sprutor. Mådde psykiskt dåligt när damen som ville vara med på TV gick full psykos till den där låten, någon techno.

Det var tydligen den låten Breivik lyssnade på när han var på Utöya.

Mitt bidrag får bli Cannibal Holocaust.

Ja, den är grym å ditt bidrag är oxå grym. Väldigt längesen jag såg den dock.
Citera
2024-03-19, 20:27
  #101
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Det finns ett par scener i skräckfilmen The Ring (amerikanska versionen med Naomi Watts) som verkligen fick mig att få andnöd typ.

Men det fick jag också av ett par scener ur Beavis och Butthead-filmen också, för jag skrattade så jag inte kunde andas på några ställen.
Rebiselles svar på detta inlägg fick mig först att sitta och stirra i kors i grubbleri över vilken scen i The Ring som Cheech och Chong förekommer i...
Vad gäller Ring så ser jag dels hästens dopp från båten, dels huvudpersonen som våldsamt knuffas ner i en brunn som halsbrytande (dock inte det ikoniska tv-slutet som jag tycker den japanska gör bättre)

Till TS får jag väl ange några olika, per genre: i skräck måste det ha varit Smile. I synnerhet den första skräckscenen med bilden på omslaget.

Komedi: faktiskt Lasse Hallströms gamla raggarklassiker Ska vi hem till dig eller hem till mig. Riktiga garv utlovas som en mix av den gammaldags charmen och skön situationshumor.

Autentisk fasa/dokumentär får väl bli det mesta ur 20 dagar i Mariupol.
Citera
2024-03-19, 20:30
  #102
Medlem
Upplyftens avatar
En Spielbergrulle från 2005 "Munich"

100% komplett som deckare,politisk spionthriller ,autentiska miljöer och ett oklanderligt hantverk
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-19 kl. 20:33.
Citera
2024-03-19, 20:32
  #103
Medlem
Huzzahs avatar
Silent night på HBO. Fick ärligt talat en panikångestattack efter filmen och mådde dåligt i flera dagar.
Skitbra film!👌🏽😁
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback