Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-19, 23:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Skön livsstil!👍🤗
Hoppas det ska gå bra för dig.
Har du hört negtivt om dom H-1? Vad är det som pajar? Well, kanske en gammal vw då, dom håller nog fortf. mvh

Tack, det hoppas jag med.
Har väl inte hört negativt om dessa, mer att jag fått för mig det. Och inte sett någon i min prisklass heller?!
Citera
2024-03-19, 23:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Gen2 har nog mer fel men det är betydligt modernare fordon. Säkrare och rymligare. Gen1 har endast 170 långt lastutrymme, men vill minnas att passagerarsätet gick att fälla på iaf personbilsvarianten.

Berlingo har kamrem så man måste kolla att den är bytt.

Ja 170cm är inte bra för mig som är 183cm lång. Men å andra sidan funderar jag på att plocka ur passagerarsätet fram för att få mera plats. Åker ändå själv. Och för besiktning så sätter man tillbaka det bara.. Man får bygga en lösning för det utrymmet. Berlingon och partner ligger till bra i prisklassen i alla fall.
Citera
2024-03-19, 23:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kört bilar av denna typ i drygt 25 år... Vill inte kasta sten i glashus men dom som gått typ 20k+ mil och varit enklast att äga är...:
- Citroën Berlingo HDi
- VW Caddy Maxi 2.0 TDI
- Ford Transit
- Renault Master (den är lite större dock...)

Dom absolut sämsta har varit:
- Fiat, minns inte modellnamnet nu
- Nissan NV200 och syskon

Med sämst menar jag: Dyra och oväntade reparationer, kassa verkstäder, opålitliga vid drift (dvs kackar ihop på E4:an), konstiga hjulinställningar, dålig värme i kupén m.m m.m.

Berlingon körde jag 36k mil med, tror den är min favorit. Bra säten, bra rövvärme, bra A/C, hyffsat rapp, inga krusiduller.

Den förstnämnda är väl gen2 du nämner?
Caddy vill jag som sagt helst inte ha, och maxi är ändå för dyr för mig. Ovanligt att hitta till bra peng.
Och de två sista är större skåpbilar, vill ju ha mindre. Men har sneglat på Transit faktiskt. Av någon anledning så litar jag mera på den än typ Renault trafic eller liknande. Kan ha fel?

Fiat kikar jag inte på. Så NV200 ska jag utesluta? Vad är syskonen till den?
Citera
2024-03-19, 23:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Byt fjädrarna innan du åker söderut.
Även kopplingsvajern är en känd svaghet.
Det sitter en plastbit längst ner som drar i armen till kopplingen och den åldras.
Så vanligt att det finns filmer på Youtube om hur man förstärker med en plåtbricka, ganska enkelt att komma ut underifrån.

Tanken är ju att gå igenom hela bil efter köp så man vet att sakerna är fräscha eller bytta. Men det är bra tips, tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback