Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-21, 10:26
  #1
Medlem
Jag har problem med appen "mitt boende" det är version 4.7.4 någonstans tills för 3 versioner innan denna så funkade appen. Det som händer är att efter jag identifierat mig med bank-id, så står den i 15 sekunder med "konfigurerar det sista" sedan när det är klart kommer jag tillbaks till startsidan/inloggningssidan. Det finns två olika sätt att legitimera sig på. Jag har testat bägge med samma resultat.

Övriga saker jag testat:
* Jag har gett appen alla behörigheter som den kan ges
* Jag har rensat cache och användardata
* Jag har avinstallerat appen och installerat den på nytt
* Jag har startat om mobilen
* Jag har säkerställt att jag har nyaste versionen av Bank-ID
* Jag har testat på totalt 5 oilka andriod enheter. Det är olika modeller och 4 olika fabrikat. Det är android 7,9,10 & 12 samt en som jag inte lyckats klura vilken android version jag har. En google sökning gav mig svaret: Från android 9 och uppåt.
* Jag har även testat att kontakta riksbyggens support. Jag skrev i inledningsmailet att jag testat på 3 olika enheter, men fick ändå till svar att testa på andra, och om det inte fungerade så skulle jag kontakta min mobiloperatör (jag fattar att min mobiloperatör inte kan hjälpa mig), om det inte fungerade så hänvisades jag till att använda hemsidan om jag kunde logga in där. Problemet är att hemsidan inte har några funktioner, utan mest visar vad som finns i Appen, tex avläsning av IMD, vilket är en av det jag är intresserad av.
* Jag försökte faktiskt också med BlueStacks men det gick inte att installera i den

Nu tror jag att jag fått med allt jag försökt med

Någon som har eller haft samma problem?. Någon som har förslag på lösning?
Citera
2024-03-21, 12:14
  #2
Medlem
Om du har inaktiverat cookies blir det svårt att logga in. Det kan vara det felet.

Tillägg, såg just att det inte var datorn som krånglade utan mobilerna. Då kan du bortse från mitt förslag.
Citera
2024-03-21, 12:53
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerpelle
Någon som har förslag på lösning?
Det verkar som att du kan hämta äldre versionen 3.4.0 här https://apkpure.net/hemshare/se.riks...share/download

Du kan också testa LDPlayer i Windows som denna sidan tar upp https://apkcombo.com/riksbyggen-mitt...k#old-versions
Citera
2024-03-21, 14:09
  #4
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Det är 100% fel på appen om du testat på så många olika enheter. Riksbyggen borde vara mer intresserade av att felsöka tillsammans med dig att dom hänvisar till din operatör tycker jag är befängt det kan i princip omöjligt bero på denna. I Sverige blockerar ingen operatör någon data mig veterligen. Räcker i så fall med att du testar på ett wifi du behöver absolut inte kontakta nån operatör. Jag skulle trycka på till dom att deras app är trasig dom borde ha ett intresse i att felsöka detta.

EDIT: Testar på min lur nu S22 med Android 14

EDIT 2: Jag kommer in efter att ha accepterat ett avtal.
__________________
Senast redigerad av Kalsongbatong 2024-03-21 kl. 14:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback