Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-21, 16:34
  #1
Medlem
Detta är ett mer och mer vanligt förekommande mönster hos hyfsat nya användare. De säger att Flashback är det bästa valet man har för seriös debatt, och att det är därför de föredrar att vara här istället för på Facebook eller Reddit, och sen börjar de föreslå helt idiotiska ändringar som skulle göra FB lika dåligt som dessa sämre forum.

De vill ha betygsättning på inlägg. De vill ha betygsättning på användare. De vill kunna dölja "dåliga" inlägg. De vill att trådar ska få vara kvar i fel subforum istället för att flyttas. De vill att chattande och inlägg med enbart emojis ska vara tillåtet. De vill att off topic ska vara tillåtet. De vill att man ska kunna posta bilder direkt i inlägget.

Vad gör dessa användare här, och varför påstår de sig tycka att Flashback är bäst?
Uppenbarligen skulle de trivas bättre på Reddit.

"Men jag tycker inte om Reddit för det inte är samma seriösa diskussioner där som på Flashback" - och vad tror du det beror på, din idiot?
Citera
2024-03-21, 16:37
  #2
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Detta är ett mer och mer vanligt förekommande mönster hos hyfsat nya användare. De säger att Flashback är det bästa valet man har för seriös debatt, och att det är därför de föredrar att vara här istället för på Facebook eller Reddit, och sen börjar de föreslå helt idiotiska ändringar som skulle göra FB lika dåligt som dessa sämre forum.

De vill ha betygsättning på inlägg. De vill ha betygsättning på användare. De vill kunna dölja "dåliga" inlägg. De vill att trådar ska få vara kvar i fel subforum istället för att flyttas. De vill att chattande och inlägg med enbart emojis ska vara tillåtet. De vill att off topic ska vara tillåtet. De vill att man ska kunna posta bilder direkt i inlägget.

Vad gör dessa användare här, och varför påstår de sig tycka att Flashback är bäst?
Uppenbarligen skulle de trivas bättre på Reddit.

"Men jag tycker inte om Reddit för det inte är samma seriösa diskussioner där som på Flashback" - och vad tror du det beror på, din idiot?

Det är helt obegripligt för mig också. Har aldrig fattat vad man ens gör här om man är en paragrafryttare.
Citera
2024-03-21, 17:04
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Vad gör dessa användare här, och varför påstår de sig tycka att Flashback är bäst?

Visst är det konstigt och för mig ytterst irriterande. Möjligen för att vi prioriterar olika. Personligen prioriterar jag att dels tillägna mig nya saker/idéer här på forumet, dels att dela med mig av sådant jag kan.

Jag (tror) dessa nya inte vill eller kan dela med sig av saker, eftersom dessa varken vill eller kan göra det. Likaså kan dessa nya medlemmar ha som mål att debattera istället för att diskutera. (debattera = tjafsa emot. Diskutera = lära sig något).

Jag tror också som någon ovan skrivit, att dessa nya personligheter i grunden inte passar in här i Flashback-gemensamheten. Det speglar sig i deras omedelbara vilja att förändra forumet Flashback genom diverse förslag. JAG personligen avgör om jag tycker en användare är bra, likaså om jag tycket att ett inlägg är bra, dvs jag vill inte ha någon betygsättning på varken användare eller på inlägg.
Citera
2024-03-21, 17:24
  #4
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Att kunna dölja forum och inlägg eller användare för en själv skulle göra forumet bättre.

Tänk om du enbart fick den handfull av ämneskategorier från nya inlägg och nya ämnen, populära ämnen du faktiskt hade något intresse av.... hade varit mycket bättre, men inget fb är intresserade av.

Nej för fan. Om det går att dölja åsikter som stör en, då kommer forumet oundvikligen bli en serie överlappande ekokammare där man kan säga vad man vill oemotsagd.

Det är nyttigt för oss alla med lite tuggmotstånd och att behöva tjafsa med folk som inte håller med oss.
Citera
2024-03-21, 18:28
  #5
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Detta är ett mer och mer vanligt förekommande mönster hos hyfsat nya användare. De säger att Flashback är det bästa valet man har för seriös debatt, och att det är därför de föredrar att vara här istället för på Facebook eller Reddit, och sen börjar de föreslå helt idiotiska ändringar som skulle göra FB lika dåligt som dessa sämre forum.

De vill ha betygsättning på inlägg. De vill ha betygsättning på användare. De vill kunna dölja "dåliga" inlägg. De vill att trådar ska få vara kvar i fel subforum istället för att flyttas. De vill att chattande och inlägg med enbart emojis ska vara tillåtet. De vill att off topic ska vara tillåtet. De vill att man ska kunna posta bilder direkt i inlägget.

Vad gör dessa användare här, och varför påstår de sig tycka att Flashback är bäst?
Uppenbarligen skulle de trivas bättre på Reddit.

"Men jag tycker inte om Reddit för det inte är samma seriösa diskussioner där som på Flashback" - och vad tror du det beror på, din idiot?
Vem har föreslagits att trådar skall få vara kvar i fel forum. Det som debatterats är väl varför felplacerade trådar slängs i sopen istället för att flyttas rätt? Har inte sett någon föreslå att felplacerade trådar skall vara kvar i fel forum?
Citera
2024-03-21, 18:32
  #6
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är helt obegripligt för mig också. Har aldrig fattat vad man ens gör här om man är en paragrafryttare.

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Visst är det konstigt och för mig ytterst irriterande. Möjligen för att vi prioriterar olika. Personligen prioriterar jag att dels tillägna mig nya saker/idéer här på forumet, dels att dela med mig av sådant jag kan.

Jag (tror) dessa nya inte vill eller kan dela med sig av saker, eftersom dessa varken vill eller kan göra det. Likaså kan dessa nya medlemmar ha som mål att debattera istället för att diskutera. (debattera = tjafsa emot. Diskutera = lära sig något).

Jag tror också som någon ovan skrivit, att dessa nya personligheter i grunden inte passar in här i Flashback-gemensamheten. Det speglar sig i deras omedelbara vilja att förändra forumet Flashback genom diverse förslag. JAG personligen avgör om jag tycker en användare är bra, likaså om jag tycket att ett inlägg är bra, dvs jag vill inte ha någon betygsättning på varken användare eller på inlägg.
Flashback har blivit stort och många hittar hit.
Alla som kommer hit är inte vana vid en sådan här miljö.
De reagerar med ryggraden och gör det som de är tränade till.
När det inte fungerar så antigen lämnar de, trollar, eller gillar detta öppna forum.
Tror många har mycket att lära sig av att vara på forumet och diskutera frågor helt villkorslöst (on topic).
Citera
2024-03-21, 19:23
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Först vill jag säga att jag i stort håller med trådskaparen, men jag tycker det är jättebra att det kommer förslag på hur vi kan förbättras, för det kan vi ju definitivt.

Jag är själv en sån som kommer med massor av idéer och förslag, men som tur är så kasseras de flesta - oftast på grund av aspekter som jag missat.

Ibland får jag rätt och det jag föreslagits förverkligas, ofta sisådär tio år efter att jag lagt förslaget.

Med det vill jag säga:
- Fortsätt komma med förslag.
- Var beredd på att det mesta förkastas, oftast på goda grunder.
- Nån gång kan det bli verklighet.
Citera
2024-03-21, 21:05
  #8
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Flashback har blivit stort och många hittar hit.
Alla som kommer hit är inte vana vid en sådan här miljö.
De reagerar med ryggraden och gör det som de är tränade till.
När det inte fungerar så antigen lämnar de, trollar, eller gillar detta öppna forum.
Tror många har mycket att lära sig av att vara på forumet och diskutera frågor helt villkorslöst (on topic).

Ja. Flashback är en civilisationsprocess. Leva och låta leva är ingen medfödd insikt utan måste läras in.

Om detta med förslag, så är det inte svårt att komma på idéer. Men att sortera bort de dåliga så att bara de bra blir kvar... DET är svårt och hårt arbete. Därför kom nån på att man inte skall laga saker som inte är trasiga...
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-03-21 kl. 21:09.
Citera
2024-03-22, 06:50
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vem har föreslagits att trådar skall få vara kvar i fel forum. Det som debatterats är väl varför felplacerade trådar slängs i sopen istället för att flyttas rätt? Har inte sett någon föreslå att felplacerade trådar skall vara kvar i fel forum?

En debil lallare förslog att trådar endast skulle få flyttas en gång, vilket i många fall skulle innebära att trådar skulle ligga i fel forum uatn möjligheten att flyttas rätt.

(FB) Förbjud mods från att flytta trådar mer än en gång
Citera
2024-03-24, 20:33
  #10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Detta är ett mer och mer vanligt förekommande mönster hos hyfsat nya användare. De säger att Flashback är det bästa valet man har för seriös debatt, och att det är därför de föredrar att vara här istället för på Facebook eller Reddit, och sen börjar de föreslå helt idiotiska ändringar som skulle göra FB lika dåligt som dessa sämre forum.

De vill ha betygsättning på inlägg. De vill ha betygsättning på användare. De vill kunna dölja "dåliga" inlägg. De vill att trådar ska få vara kvar i fel subforum istället för att flyttas. De vill att chattande och inlägg med enbart emojis ska vara tillåtet. De vill att off topic ska vara tillåtet. De vill att man ska kunna posta bilder direkt i inlägget.

Vad gör dessa användare här, och varför påstår de sig tycka att Flashback är bäst?
Uppenbarligen skulle de trivas bättre på Reddit.

"Men jag tycker inte om Reddit för det inte är samma seriösa diskussioner där som på Flashback" - och vad tror du det beror på, din idiot?

Dels tror jag inte att det förstår att Flashback är ett resultat av de regler och begränsningar som finns. Dels tror jag inte att de kanske uppskattar Flashback för kvalitén på diskussionerna, utan helt enkelt för att de kan säga saker här som de inte kan säga på Reddit.
Citera
2024-03-26, 07:27
  #11
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Dels tror jag inte att det förstår att Flashback är ett resultat av de regler och begränsningar som finns. Dels tror jag inte att de kanske uppskattar Flashback för kvalitén på diskussionerna, utan helt enkelt för att de kan säga saker här som de inte kan säga på Reddit.

Precis rättshaverister extrema sajter som flashback kommer dra till sig såna som socker drar til sig flugor.
Citera
2024-03-26, 07:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Först vill jag säga att jag i stort håller med trådskaparen, men jag tycker det är jättebra att det kommer förslag på hur vi kan förbättras, för det kan vi ju definitivt.

Jag är själv en sån som kommer med massor av idéer och förslag, men som tur är så kasseras de flesta - oftast på grund av aspekter som jag missat.

Ibland får jag rätt och det jag föreslagits förverkligas, ofta sisådär tio år efter att jag lagt förslaget.

Med det vill jag säga:
- Fortsätt komma med förslag.
- Var beredd på att det mesta förkastas, oftast på goda grunder.
- Nån gång kan det bli verklighet.

Men just det där med betygsättning kommer ju igen och igen av nya användare och detta är något som finns snart sagt överallt och ingenstans fungerar det vettigt. För det första så dödar det helt och hållet att man ens orka skriva ett inlägg, vilket många är alldeles för dåliga med ändå och sedan har du ju hur fel betygsystem hanteras. Vi har ju ex. nu den där skandalen, där det visat sig att det är främst författarna själva som sitter och ger massa minusbetyg till konkurrenter.
Jag tycker man likabra kunde haft det som upplysande text för nyreggade användare att här har vi inte och kommer aldrig ha betygsättning för vi tror på att diskussionen är den viktigaste, inte antal likes.
Nu fick du för övrigt ett förslag från mig, bra va!
__________________
Senast redigerad av Kammadaj 2024-03-26 kl. 07:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback