Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-05-03, 20:50
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag identifierar mycket mig själv, dom problem som jag har i min träning och glömmer trådstartarens frågor. Men jag återkommer.

Jag är långdistanslöpare så jag har en annan infallsvinkel, därför talar jag om trötthetsgifter såsom mjölksyra. Trötthetsgifter i musklerna alltså.
Du har uppenbarligen ingen koll på mjölksyra och dess roll i musklerna.
Citera
2024-05-03, 21:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskonJaskon
Du har uppenbarligen ingen koll på mjölksyra och dess roll i musklerna.

Det har jag. Jag var SM-tvåa i marathon i klass M60 och gjort bra resultat på 5000 och 10.000 meter. I den åldersklass jag är nu är jag snabbast.

Ja man kan få mjölksyra i benen även på 5000 och 10.000 meter vid ryck och vid spurter. I terräng får man det i uppförsbacke. Men jag skall titta mer på vad trådstartaren ville ha svar på.

På mina intervaller 6 x 1000 meter kör jag ibland över mjölksyratröskeln. Ibland under.
Citera
2024-05-05, 10:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har jag. Jag var SM-tvåa i marathon i klass M60 och gjort bra resultat på 5000 och 10.000 meter. I den åldersklass jag är nu är jag snabbast.

Ja man kan få mjölksyra i benen även på 5000 och 10.000 meter vid ryck och vid spurter. I terräng får man det i uppförsbacke. Men jag skall titta mer på vad trådstartaren ville ha svar på.

På mina intervaller 6 x 1000 meter kör jag ibland över mjölksyratröskeln. Ibland under..
Varför hittar du på en massa saker?

Det förklarar fortfarande inte vad du babblar om.

Vad är det för gifter man bajsar ut när man tränar?
__________________
Senast redigerad av Regnpojken 2024-05-05 kl. 10:43.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback