Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-05-04, 20:27
  #25
Medlem
Vad det finns djurhatare här, låter som muslimer. Hade jag katt eller hund jag passat upp vart jag rastar. Fyfan.
Stör mig inte ett dugg på fyrbenta. Hört slagsmål ibland. Däremot folk som skriker, jobbiga fordonsljud m.m.
Citera
2024-05-05, 00:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja, välkomna allt kattpiss i utemöblerna o bajset i rabatterna.
Jag antar att du själv är kattägare som bara släpper ut din katt? Ja du behöver sällan ta hand om bajset som kattägare eftersom allt hamnar hos grannarna.
Det är lätt att omfamna det hela då.

Sämsta tipset ever.
Lycka till att ens komma i närheten med en sketen blomspruta.
Det som hjälper är högtrycken då man kan skjuta från långt håll. Strålen sprider ändå ut sig på 10+ meter.

Alternativ är en fångstbur. När väl katten är fångad så häll 20 liter vatten över katten o släpp sedan ut den. Kommer katten tillbaka trots det så knäck nacken av den när du väl fångat den
.

Finns även rörelsedetektorer som skjuter vatten på katterna. Dock kostar dessa en slant.

Själv köpte jag ljudfällor för 700 kr stycket. Hjälpte väldigt lite och till slut gick de sönder.
Många tusenlappar rätt i sjön där.

Idag vet jag bättre. En bur är en bättre investering.

Bra tips där! Kattjävlarna ska bort så enkelt är det!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback