Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-23, 23:22
  #1
Medlem
Click bait rubrik men tråden är seriös.

Jag vill vet vad kvinnor som håller sig vältränade gör och eftersom detta forum är 90% män så är det lönlöst med allmänna frågor riktat till just kvinnor.

Jag är tjej vill komma i form. Behöver gå ner 12 kg. Jag vill vara en vältränad tjej som går till gymmet 4 dagar i veckan och ha lågt kroppsfett (typ så att magen är platt med kanske två linjer på sidorna, inte så att jag har magrutor). Jag vill vara stark i överkroppen och kunna göra strikta armhävningar och pullups. Jag vill ha en rund fast rumpa med starka hamstrings.

Vad gör de tjejer ni sett som är vältränade för att hålla sig vältränade? Hur är de mentalt? Vad äter de? Går de flera mil varje dag?
__________________
Senast redigerad av pamelaanders 2024-03-23 kl. 23:25.
Citera
2024-03-23, 23:26
  #2
Avstängd
30DagarsKorts avatar
Bulimi, rövövningar på gymmet och långa promenader ger en tajt kropp
Citera
2024-03-23, 23:35
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Min sambo gick till friskis och svettis innan coronan, hon var i fin form!
Nu behöver hon lite morot för att återuppta träningen, men hon springer lite ibland.
Citera
2024-03-23, 23:48
  #4
Avstängd
Gymmet är ingen plats för tjejer…. Ärligt den finaste kroppen för tjejer är promenader och kaloriunderskott.
Citera
2024-03-23, 23:50
  #5
Medlem
Juristen08s avatar
Kosten är viktigast skulle jag säga. Äter du snabbmat varje dag och dricker sockrade drycker spelar det ingen roll om du tränar. Du kommer se plufsig ut ändå. Alkohol är ingen höjdare heller. Det förstör träningsresultaten.

Själva träningen är enkel särskilt för tjejer. Ni behöver inte bygga stora muskler. Två styrkepass och två konditionspass i veckan så kan du få en superkropp. Konditionspassen kan vara korta men måste då vara intensiva. Samma sak med gympassen. Intensiva pass utan mobilavbrott. Annars kan det vara.
Citera
2024-03-24, 00:05
  #6
Medlem
Lena-BHs avatar
Man behöver inte träna på elitnivå för att se schyst ut, vi tränar tillsammans.
Styrketräning cykling gång och sprint.
Citera
2024-03-24, 00:06
  #7
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Du ska inte bry dig om vågen när du vill forma om kroppen. Släpp dom där 12 kilona. Fokusera på bygget istället.
Citera
2024-03-24, 00:19
  #8
Medlem
Kontinuitet.
Går inte att ha flera månaders brake från träning.
Gäller att göra hälsosamma val till en livsstil
Citera
2024-03-24, 00:30
  #9
Medlem
Hoppa hopprep?
Citera
2024-03-24, 00:39
  #10
Medlem
auruns avatar
Min fru går till gymmet ca 2ggr i veckan och gör yoga nångång i veckan. Slank och stark. Äter ingen direkt kost men i princip alltid hemlagat och från grunden. Äter pizza och dricker så ofta hon vill.

Dvs som vanligt. En sund livsstil där du tränar och äter bra mat så kan man också unna sig när man vill också.
Citera
2024-03-24, 01:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pamelaanders
Click bait rubrik men tråden är seriös.

Jag vill vet vad kvinnor som håller sig vältränade gör och eftersom detta forum är 90% män så är det lönlöst med allmänna frågor riktat till just kvinnor.

Jag är tjej vill komma i form. Behöver gå ner 12 kg. Jag vill vara en vältränad tjej som går till gymmet 4 dagar i veckan och ha lågt kroppsfett (typ så att magen är platt med kanske två linjer på sidorna, inte så att jag har magrutor). Jag vill vara stark i överkroppen och kunna göra strikta armhävningar och pullups. Jag vill ha en rund fast rumpa med starka hamstrings.

Vad gör de tjejer ni sett som är vältränade för att hålla sig vältränade? Hur är de mentalt? Vad äter de? Går de flera mil varje dag?

Svaret för det du ber om är egentligen bara kalori underskott.

Börja med KETO. Min flickvän är gammal bikini fitness och var ruskigt vältränad förr.

Nu äter hon typ kycklingklubba och grönsaker.
Alltid bara pyttelite kolhydrater om ens några.
Däremot kan hon dra i sig en chips påse på helgen men 9/10 gånger hon äter så undviker hon kolhydrater. Hon äter aldrig skräpmat heller.

Det är livsstilen som man behöver anamma och koppla bort mat som rus för dopamin. Det är felet alla som är tjocka har som dom inte jsälva fattar, deras hjärnor är kopplade till att gilla pasta och bröd.

Ät mycket protein för att stilla hunger dessutom. Om du äter som du gör nu, om du äter normalt, ta bort kolhydrater och lägg till 50% protein. Två ggr om dagen äter du: 150g protein (tänk dig en skiva entrecote i storlek eller kycklingbröst) + grönsaker.

Gör detta i 2 månader sen har du tappat all din vikt och ser bra ut dvs 300g protein källa, låt fett ligga kvar om det finns på köttet dvs skär inte bort eller ta bort skinnet från kycklingen eller fettet från entrecote.
Grönsaker, ta gurka och tomat och lök, hacka och ringla lite olivolja och krydda fritt.

ät såhär i 2 månader
__________________
Senast redigerad av TreoAxier 2024-03-24 kl. 01:51.
Citera
2024-03-24, 02:44
  #12
Medlem
vasaduellers avatar
När jag har haft vältränade flickvänner så har de helt enkelt haft bra vanor. De har gjort, utan att tänka för mycket.

En iakttagelse är att de verkar ha börjat med träningen och att det sedan har motiverat dem att äta sunt. Jag kan inte minnas exempel där någon har börjat med att äta sunt och sedan blivit motiverade att börja träna. Om vi talar om att bygga disciplin och goda vanor i allmänhet, så är nog inget så effektivt som att börja träna.

Viktigast är nog att träna och röra på sig. All träning ger resultat och om man dessutom tränar hårt (åtminstone vissa pass) så uppnår man typ 99% av möjlig effekt. Det är därför onödigt och överkurs att bry sig om detaljer innan man redan har blivit väldigt vältränad.

När träningen har blivit en självklar del av livet så blir det mycket lättare att sköta kosten (och att vara disciplinerad över lag).

Med ovanstående på plats så har man förutsättningar för kontinuitet och att nå verkligt stora framsteg långsiktigt. Steg två, kosten, ger större och snabbare effekt på viktminskning. Kalorier in/ut är 99% och allt man behöver ha koll på för VIKTminskning. För FETTminskning så är det även viktigt att träna styrketräning och en tillräckligt stor del av det man äter utgörs av protein. Detta fokuserar viktminskningen på fett, vilket ger bättre hälsa och utseende än att enbart fokusera på vikten.

Utseendemässigt så boostar man intrycket av smal midja och mindre kroppsfett överlag genom att bygga upp en så stor rumpa som möjligt (alltså rumpmuskler). Timglasform ser smalare/snyggare ut än att vara ett streck.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback