Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-25, 16:01
  #1
Medlem
Lao Tzus avatar
Hur bör vi radikalfeminister hantera denna kniviga situation?

Citat:
Fury as trans darts star Noa-Lynn van Leuven wins titles against men and women in same week: Player reveals she's suffered online abuse following victories - as two female Dutch teammates quit in protest over her inclusion

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-fury-win.html
Citera
2024-03-25, 16:08
  #2
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur bör vi radikalfeminister hantera denna kniviga situation?
Vadå hantera?

Det är ju detta ni kämpat för i alla fall dom senaste 5-7 åren....."what goes around comes around"

Vi som protesterat har blivit kallade både det ena och det andra
Citera
2024-03-25, 16:09
  #3
Medlem
supremanics avatar
Kanske biologiskt födda kvinnor som känner sig orättvist behandlade kan tävla med barn och juniorer utan att de utklassas helt
Så kan män oavsett kön dominera eIit-nivåerna
Citera
2024-03-25, 16:54
  #4
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Kanske biologiskt födda kvinnor som känner sig orättvist behandlade kan tävla med barn och juniorer utan att de utklassas helt
Så kan män oavsett kön dominera eIit-nivåerna

Du får nog ta bort juniorer om inte damerna ska bli helt utklassade.
Citera
2024-03-25, 19:21
  #5
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur bör vi radikalfeminister hantera denna kniviga situation?

Det måste skapas en tredje klass inom alla sports-tävlingar. Dam, herr och trans. Skulle lösa hela skiten över en natt.
Citera
2024-03-25, 21:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det måste skapas en tredje klass inom alla sports-tävlingar. Dam, herr och trans. Skulle lösa hela skiten över en natt.

Tyvärr ingen lösning.. den rätta indelningen i en jämlik värld är.. en öppen klass , sen kan man naturligvis ha andra former av "handikapp" divisioner baserade på ålder, funktionsnedsättning, kön, yrke och va f-n ? Man vill. Bör gälla alla sporter rakt av.

Att ha separata dam- och herr-klasser i sånt som schack, bridge, dans, poker och annat blir ju för f-n bara mentalt stört.
Citera
2024-03-25, 23:29
  #7
Medlem
Onanikrems avatar
Är väl mest blåhåriga flator och "fotbollstjejer" som lobbar för transorna, nu får de ju tävla på lika villkor så slutet gott, allting gott och god natt jord!
Citera
2024-03-25, 23:35
  #8
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Tyvärr ingen lösning.. den rätta indelningen i en jämlik värld är.. en öppen klass , sen kan man naturligvis ha andra former av "handikapp" divisioner baserade på ålder, funktionsnedsättning, kön, yrke och va f-n ? Man vill. Bör gälla alla sporter rakt av.

Att ha separata dam- och herr-klasser i sånt som schack, bridge, dans, poker och annat blir ju för f-n bara mentalt stört.

Nja antingen får du ha en öppen klass eller fortsätta dela upp det. Du kan ju inte först ha en öppen klass och sen dela upp efter kön, ålder, funktionsnedsättning, etc.

Jaha det visste jag inte ens att man hade, kan svära på att jag sett tex pokerturneringar med både kvinnliga och manliga tävlande mixat.
Citera
2024-03-26, 10:06
  #9
Medlem
feemaxxxs avatar
Kan någon förklara varför man ska ha dam och herrklasser i dart? Ser inte att män ska ha ngn fördel över damer i sporten. Det enda jag kan tänka mig är att det är en fördel att vara lång, men då borde man ju ha längdklasser istället.
Citera
2024-03-27, 19:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja antingen får du ha en öppen klass eller fortsätta dela upp det. Du kan ju inte först ha en öppen klass och sen dela upp efter kön, ålder, funktionsnedsättning, etc.

Jaha det visste jag inte ens att man hade, kan svära på att jag sett tex pokerturneringar med både kvinnliga och manliga tävlande mixat.

Ingen motsättning i att ha en öppen klass, och sedan en klass för brandmän, eller en rullstols-klass.

I de flesta sporter är herr-klassen öppen även för damer, juniorer, funktionsnedsatra om dessa kvalificerar sig. Gäller nog även poker..

Och. Ja det finns dam-vm i poker https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...dies_champions
Citera
2024-03-27, 19:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Kan någon förklara varför man ska ha dam och herrklasser i dart? Ser inte att män ska ha ngn fördel över damer i sporten. Det enda jag kan tänka mig är att det är en fördel att vara lång, men då borde man ju ha längdklasser istället.

Gissningsvis av samma skäl som i schack mm. Anledningen är väl främst att det är en "fördel" att vara bra på det.

Det officiella dum-snacket går ju annars i stil med det är så få tjejer som tävlar så prispengar behöver allokeras till dessa för atg locka fler.

Eller så är det en sjuk konsekvens från barn-ålder med "alla får medalj" som driver agendan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback