Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-27, 00:01
  #1
Medlem
picapicans avatar
Programmet får en ny säsong med start 24:e april på TV4. Själv är man lite trött på alla dessa kändisprogram med linslusar som ständigt vill synas och höras.

Filip Lamprecht är en av deltagarna. Har han ett avtal med TV4 om att vara med i allting som sänds? Let's Dance, Bytt är bytt, Renées brygga, Förrädarna, Hela kändis-Sverige bakar m.m.?

Övriga deltagare:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...alla-deltagare
Citera
2024-03-27, 09:33
  #2
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Hoppas de får laga gratäng.
Citera
2024-04-26, 10:12
  #3
Medlem
Abelssuns avatar
Så uppenbart att Lamprecht kommer vinna även detta. TV4s egen lilla gullegosse...
Citera
2024-04-26, 13:37
  #4
Medlem
Tom: Dominika, vad kan man vänta sig när man släpper lös dig här?
Dominika: Vad tror DU kan hända?
Tom: Jag vet inte, jag har vilda fantasier. Nej, jag vete fan.
Alla till Tom: Berätta, berätta, berätta...

I övrigt så anser jag att Maria Montazami är charmtrollet nummer ett. Så sött naiv och otroligt rar. Jag gillar henne som jag kan gilla en liten kattunge. Hon borde väl dessutom kunna prestera, då hon har yrket hemmafru. Eller handlar det i hennes fall bara om att kunna välja rätt cateringfirma?

Håller på Montezami hur som.

Nu ska jag se om någon av dem kan laga mat.
__________________
Senast redigerad av Pillerarm 2024-04-26 kl. 13:40.
Citera
2024-04-26, 15:10
  #5
Medlem
Wow, min favorit Maria Montazami gjorde succé med sin kebab. Nu vill jag bara ha receptet.

Hittills har hon visat att hon är en riktig hemmafru. Taskigt av Dominika att med sin okunskap sabba bean som Maria garanterat hade fixat om inte hon lagt sig i.
__________________
Senast redigerad av Pillerarm 2024-04-26 kl. 15:12.
Citera
2024-04-26, 20:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Så uppenbart att Lamprecht kommer vinna även detta. TV4s egen lilla gullegosse...


Anders framstår efter 1:a avsnittet som den i särklass bästa kocken men fick också känslan av att Filip kommer vinna detta
Citera
2024-04-27, 08:49
  #7
Medlem
picapicans avatar
Precis som i vanliga Mästerkocken, så lär de väl ha tid att förbereda och öva sig. Inte en chans att de fick veta först när de lyfte på lådan, att det var bearnaisesås som skulle göras?!?

Får de recept tilldelade?
Citera
2024-04-27, 10:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Precis som i vanliga Mästerkocken, så lär de väl ha tid att förbereda och öva sig. Inte en chans att de fick veta först när de lyfte på lådan, att det var bearnaisesås som skulle göras?!?

Får de recept tilldelade?
Något i avsnittet fick mig att inse att de är förberedda, kommer dock inte ihåg vad.

Men är de verkligen förberedda i den vanliga "Sveriges mästerkock"?

Att det var en bea som skulle göras hade vem som helst med lite köksvana kunnat lista ut, och att göra en sådan är ingen match.

Att Dominika hade noll koll måste berott på spel för tevepubliken. Så korkad och matefterbliven kan ingen som är med i ett matprogram vara.
__________________
Senast redigerad av Pillerarm 2024-04-27 kl. 10:35.
Citera
2024-05-01, 20:29
  #9
Medlem
JoakimFenixs avatar
Marcus Samuelsson är jobbig. Har tidigare tyckt han verkar skön men här känns han så jävla självgod och överlägsen. Dominika är också jobbig, men Samuelssons "godbitar" är i princip uteslutande självklarheter som han nämner som om det vore heliga graalen
Citera
2024-05-01, 20:37
  #10
Medlem
DyslexiKungens avatar
Marcus Noterius är en pajas som TV4 älskar tydligen men laga mat kan han inte alls,,
Citera
2024-05-01, 21:09
  #11
Medlem
Vad i helvete hände ikväll tilläts Filip helt seriöst stå på balkongen och Berätta hur Marcus skulle tillaga sina moules frites (eller hur fan det stavas) utan anmärkning under typ hela elimineringen



Fortfarande nån som inte tro att han vinner
Citera
2024-05-01, 22:26
  #12
Medlem
Abelssuns avatar
Marcus fick lämna välförtjänt. Han är hästlängder efter de övriga, undra hur man tänkte där när han tillfrågades.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback