Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-27, 10:08
  #1
Medlem
Börjar seriöst undra hur det står till med kompetensen hos Viaplay.

Nu säljs 10% av PL till Amazon för att rädda bolaget.

Ett HELT idiotiskt grepp. Detta är bara ett i raden av ogenomtänkta åtgärder. Hur kan det komma sig att ett bolag med en omsättning på miljarder fortsätter att briljera med sin idioti?

Varför inte hellre låta tittaren bestämma mer över sitt innehåll, sänka priserna på varje paket och därmed få fler tittare?

Varför gör man såhär? Och hur i helvetet kan bolaget få in så många dåliga chefer?

Och vad borde Viaplay göra för att räta upp slagsidan som för varje dag går närmare mot en förlisning?


Källa

https://www.aftonbladet.se/sportblad...hos-konkurrent
Citera
2024-03-27, 10:14
  #2
Medlem
Viaplay har väl aldrig vara kända för att fatta bra affärsbeslut. Ersättning till ledning och styrelse är dom däremot bra på.
Smällen tar aktieägare och tittare.
Låt skiten bara dö.
Citera
2024-03-27, 10:16
  #3
Medlem
sebastian66s avatar
OM viaplay säljer som du säger 10% så finns det såklart en anledning.
Jag tror dom har mer koll och är smartare än både dig och mig i detta fall. Det finns alltid ett lik i bagaget men det lär varken du eller jag ens fatta.
Citera
2024-03-27, 10:20
  #4
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Nja, Premier League är ju enda anledningen att man har ett abonnemang på Viaplay. Då vill man ha allt av den ligan. De flesta som tittar har ett favoritlag, och då är man ju prenumerant på det laget och vill se samtliga det lagets matcher. De kanske borde istället sälja Formel 1 eller all sport som går ut på att leka i snö.
__________________
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2024-03-27 kl. 10:23.
Citera
2024-03-27, 10:22
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Behöver de som abonnerar på Viaplay nu också börja abonnera på Amazon för att se de matcherna?
Antar att det inte stod i det ursprungliga avtalet.
Citera
2024-03-27, 10:30
  #6
Medlem
Ghastens avatar
Viaplay kommer nog inte finnas länge till. Deras utbud blir sämre och sämre.
Priset höjs och mycket tas bort.
Citera
2024-03-27, 11:36
  #7
Medlem
Vilket jävla skitföretag!
Tyvär så sitter asen på både PL och NHL.
De första kunderna skulle få behålla priset på 199 kr i månaden för all sport men givetvis så bröt som det.
Vad ligger det på nu 699 kr har jag för mig
och inte är det bättre än förr.
Känns som att det mesta i detta arma land blir sämre.
__________________
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-03-27 kl. 11:40.
Citera
2024-03-27, 12:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Nja, Premier League är ju enda anledningen att man har ett abonnemang på Viaplay. Då vill man ha allt av den ligan. De flesta som tittar har ett favoritlag, och då är man ju prenumerant på det laget och vill se samtliga det lagets matcher. De kanske borde istället sälja Formel 1 eller all sport som går ut på att leka i snö.

Kunderna är olika, vissa gillar motorsport, andra leker med bollar.
Citera
2024-03-27, 12:46
  #9
Medlem
Detta är något som har varit på gång länge. Delvis har vi själva bidragit till att det har blivit så här. Viasat och Viaplay har ju blåst oss längre genom att höja priserna utan att utbudet har utökats. Den utvecklingen har man ju kunnat konstatera senaste åren. Utan att vara nån slags besserwisser så fick jag nog redan för några år sedan.
Är det inte dags att skippa tittandet innan vi får priser som är värda utbudet?
Citera
2024-03-27, 13:37
  #10
Medlem
Rättigheterna är horribelt dåligt skött. Betala 1 lax i månaden för att se Burnley mot Sheffield, Luton mot Bournemouth eller Fulham mot Nottingham Forrest. Åt helvete med det, city vinner alltid ligan och så lär det fortsätta vara i minst 5 år till. Värdelöst, överskattat och dyrt, senaste 5 åren har inte varit ett dugg sevärt, bara city city city. 115 åtalaspunkter, korrupt jävla skitliga.
Citera
2024-03-28, 11:33
  #11
Medlem
Brainiac55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Nja, Premier League är ju enda anledningen att man har ett abonnemang på Viaplay. Då vill man ha allt av den ligan. De flesta som tittar har ett favoritlag, och då är man ju prenumerant på det laget och vill se samtliga det lagets matcher. De kanske borde istället sälja Formel 1 eller all sport som går ut på att leka i snö.

Viaplay har sändningsrättigheterna för Formel 1 till och med den här säsongen. Det är ingen vågad gissning att de inte förlänger rättigheterna efter det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback