Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-30, 12:11
  #13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Funkar inte. Jag provade registrera på den engelska sidan. Fliken "Tillstånd" på den svenska sidan var tydligen "State" på den engelska sidan så fyllde i Stockholm. Men det vill sig inte. Säger invalid subscriber när allt är klart och man trycker register.

Jag har också provat logga in på lycas hemsida med numret. Då kommer ett sms från lyca till mobilen med en fyrsiffrig engångskod men när jag anger den så får jag invalid otp eller nåt skit. Så numret verkar vara aktiverat men kan bara ta emot sms från lycas egna nummer.

Verkar som lyca är fittor. Borde inte ett nummer som är aktiverat med 0kr åtminstone kunna ta emot sms från utomstående? Vill kunna registrera ett nummer på whatsapp utan att tanka på belopp.

Verkar som comviq kontant 0kr är mitt bästa alternativ.
På sidor där man skall fylla i stat så har det ibland funkat att fylla i N/A istället som är förkortning not available eftersom Sverige använder Län istället, står inte rutan ihop med adressen så kan det också handla om tillstånd för om du jobbar, är arbetslös, pensionär m.m.

Det följde inte med en sådan blankett som jag tog upp i startpaketet för att registrera / portera nummer?
Hjälper inte kundtjänsten så tog jag också upp att aktivera hos en kiosk men Lyca är inte ensamma om att inte kunna ta emot sms utan aktivering eller påfyllning ...tror det var samma med Tre eller Telia.

Testade precis och det funkade att skicka sms till denna sidan https://onlinesim.io/ så den borde funka att registrera WhatsApp med, har sett andra liknande som funkar med utländska nummer och WhatsApp kräver inte att det är svenskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback