Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-30, 18:54
  #1
Medlem
rex144s avatar
Hälften av befolkningen i Rwanda lever under fattigdomsgränsen. När jag såg deras reklam så trodde jag på att dessa svinrika fotbollsklubbar gör en good will grej för Rwanda som drabbats av det värsta folkmordet.

Sådan reklam får stor genomslagskraft så det är kanske väl satsade pengar.
Citera
2024-03-30, 19:05
  #2
Medlem
Glöm inte att Rwanda nu pratar engelska och inte franska. Det gör det lättare för SIDA, att hantera projekt i landet.
Citera
2024-03-30, 19:09
  #3
Medlem
Svenska skattepengar i arbete...
Citera
2024-03-31, 00:12
  #4
Medlem
flashbackdasens avatar
Sveriges skattepengar (bistånd) går till Rwanda som sedan använder pengarna för att sponsra fotbollsklubbar.
Citera
2024-04-01, 09:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Hälften av befolkningen i Rwanda lever under fattigdomsgränsen. När jag såg deras reklam så trodde jag på att dessa svinrika fotbollsklubbar gör en good will grej för Rwanda som drabbats av det värsta folkmordet.

Sådan reklam får stor genomslagskraft så det är kanske väl satsade pengar.

En länk och kanske också ett citat vore bra så man förstår vad du talar om.
Citera
2024-04-01, 10:15
  #6
Medlem
Google:

Is Arsenal sponsored by Rwanda?

Arsenal's deal with Visit Rwanda began in May 2018, when they signed a three-year deal with the Rwanda Development Board. In 2021, Arsenal signed another £10million-per-year ($12.5m) sleeve sponsorship contract with Visit Rwanda lasting another four seasons.15. nov. 2023
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback